اخبار داغ

مسئول بسیج جامعه زنان لرستان:

مادر؛ محور عاطفی خانواده است/ اشتغال به کار زنان از دیدگاه اسلام حرام نیست

مادر؛ محور عاطفی خانواده است/ اشتغال به کار زنان از دیدگاه اسلام حرام نیست
مسئول بسیج جامعه زنان لرستان گفت: زن در نگرش اسلام برای تامین معاش زندگی مسئولیت ندارد، اما در عین حال اشتغال به کار زنان از دیدگاه اسلام حرام نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آساره خبر، به مناسبت هفته تامین اجتماعی و اهمیت نقش مادران  شاغل  در جامعه، مریم سپهوند مسئول بسیج جامعه زنان لرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه از اواسط قرن بیستم میلادی ، نقش زنان در اجتماع چشمگیر تر شده و بسیاری از آنان دارای شغل و تحصیلات بالا شده اند و سهمی در بهبود و اقتصاد خانواده خود دارند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آساره خبر, به مناسبت هفته تامین اجتماعی و اهمیت نقش مادران  شاغل  در جامعه، مریم سپهوند مسئول بسیج جامعه زنان لرستان , اظهار داشت: با توجه به اینکه از اواسط قرن بیستم میلادی ، نقش زنان در اجتماع چشمگیر تر شده و بسیاری از آنان دارای شغل و تحصیلات بالا شده اند و سهمی در بهبود و اقتصاد خانواده خود دارند .,

وی گفت: در همه جوامع نقش مردان (پدران) در محیط خانواده کاملا مشخص است زنان (ماردان ) نیز حتی گروهی که شاغل هستند و خارج از خانه فعالیت دارند و وظیفه ای مشخص را که شامل بچه داری و خانه داری است ، برعهده  دارند  شاید همسر (پدر ) به خانم خانه کمک بکند اما تقریبا در هیچ جای دنیا بچه داری و بار آوردن کودکان و اداره خانه وظیفه پدر شمرده نمی شود .

,

سپهوند بیان داشت: فراخوان زنان به مشارکت اجتماعی در کنار کلیشه ای دانستن مادری ؛ همسری و فعالیت خانگی سبب شد که موضوع حمایت از خانواده بیشتر در حد یک شعار باقی بماند و زنان خانه دار عناصری کم کار، افسرده و با فعالیت کم ارزش شناسانده شوند .

,

مسئول بسیج جامعه زنان عنوان داشت: شروع پرورش کودک و انسان از دامن مادر است و از این رو مادر اولین مرکز وصل تربیت کودک است  زیرا شدت نقش پذیری که کودک از مادر دارد و الهام مادر به کودک از دیگران (پدر ، معلم، استاد و ... بیشتر است از طرفی مادر محور عاطفی خانواده است و دامن محبت  او موجب رشد عاطفی طفل می شود و این عاطفه شدید است که تاثیر پذیری شدید کودک از مادر را در رفتار و گفتار باعث می شود  از این راه مادر می تواند با گفتار و افعال صحیح و شخصیت قوی و انسانی خود و تجربیات و آگاهی ها یش انسان بسازد.

,

وی گفت: حضور موفق زنان در عرصه کار به مانعی در برابر صرف وقت با فرزندان تبدیل شده است فارغ از اینکه در چه زمانی قرار داریم ، هیچ وقت خوبی برای بچه دار شدن نیست امروزه در جهان شیوه زندگی زنان در حال تغییر است و برخی جریان ها در صدد حذف نقش های جنسیتی و رها سازی از نقش های محدود کننده است دختران را تشویق به قائل شدن به اولویت تحصیلات اشتغال با هدف کسب موقعیت های اجتماعی و اقتصادی می کنند و نتیجه آن تاخیر در ازدواج است و پس از ازدواج فرزند آوری را به سالهای پایانی سنین باروری  ترجیح می دهند و پس از فرزند آوری تربیت فرزند را به مهد کودک ها می سپارند.

,

اسلام با کار کردن زن موافق است

,

سپهوند ادامه داد: آیا زن می تواندعلاوه بر زندگی زناشوئی و خانوادگی خود از عجله کارهای همسر، فرزندان، مواظبت ، تربیت و آنچه مورد احتیاج آنان است کار دیگری انجام بدهد یا همه اینها برایش بهتر است و یا اصلا واجبه کار های دیگر نیز در زندگی عمومی در زمینه اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی در کنار کار های اساسی و همسری و مادری در چهر چوب زندگی خانوادگی انجام بدهد؟

,

مدیر شورای قشر جامعه زنان خاطر نشان کرد: با ظهور دین اسلام تغییراتی در مقام اجتماعی زن به وجود آمد و به اشتغال زنان باید توجه داشت که زن در نگرش اسلام برای تامین معاش زندگی مسئولیت ندارد، اما در عین حال اشتغال به کار زنان از دیدگاه اسلام حرام نیست چه بسا در مواردی نیز به همیاری زنان در جامعه نیاز باشد.

,

مریم سپهوند گفت: اسلام زیبا ترین و بهترین قوانین حقوقی و انسانی را برای آحاد جامعه وضع نمود و با شناخت حقیقی اسلام می توان جامعه ای متعادل و متوازن ساخت که هر یک از افراد جامعه در جایگاه خود قرار گرفته و در بستر حرکت به سوی کمال یار و یاور یکدیگر باشند .

,

گفتگو: کبری دریکوند

,

انتهای پیام/ د

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه