اخبار داغ

هشدار سناتور پاکستانی: حج در خطر است

هشدار سناتور پاکستانی: حج در خطر است
عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای پاکستان، وقوع حملات تروریستی اخیر در شهرهای عربستان را نتیجه حمایت این رژیم از گروهک‌های تکفیری ـ تروریستی دانست و نسبت به خطرات جدی برای امنیت حجاج در مراسم حج امسال هشدار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «سید طاهر حسین مشهدی» به دنبال وقوع حملات تروریستی در سه شهر مدینه، قطیف و جده و بیم و نگرانی حجاج مسلمان کشورهای اسلامی از سفر حج تمتع امسال در گفت‌وگو با خبرنگاران پاکستانی اظهار کرد: تردیدی نیست که احتمال تشدید حملات تروریستی در عربستان وجود دارد و با وجود این‌که حاکمان این رژیم مدعی مبارزه با تروریسم هستند و ائتلاف به اصطلاح مبارزه با تروریسم تشکیل می‌دهند، اما کشور خودشان از فعالیت‌های تروریست‌ها در امان نمانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی گفت با توجه به اقدام اخیر تروریست‌ها در حمله نزدیک حرم نبوی (ص) در مدینه منوره و با توجه به این‌که حدود دو ماه تا فرا رسیدن موسم حج امسال زمان باقی مانده، می‌توان گفت مراسم حج امسال با خطر بسیار جدی مواجه شده است.

,

این سیاستمدار ارشد پاکستان افزود: با توجه به حوادث تروریستی اخیر در عربستان، حج امسال نیز با چالش امنیتی جدی مواجه خواهد شد و با اوضاع فعلی عربستان، جان هزاران نفر از حجاج در خطر است.

,

مشهدی معتقد است: برای اطمینان از امنیت حج و حفاظت از زندگی حاجیان در عربستان باید از ظرفیت نیروهای سازمان ملل و یا نیروهای مشترک کشورهای اسلامی استفاده شود.

,

وی بیان کرد: طبیعتا وقتی از تکفیری‌ها حمایت شود و پشتیبانی‌های مالی از تروریست‌ها متوقف نشود، باید انتظار افزایش دایره عملیات تروریست‌ها به سازمان کشورها را داشت.

,

این سیاستمدار پاکستانی ادامه داد: تروریست‌ها هیچ حد و مرزی نمی‌شناسند و به هیچ اصلی پایبند نیستند. آن‌ها پس از تاخت و تاز در سوریه، عراق و یمن هم‌اکنون به سمت کشورهایی سرازیر شده‌اند که هرگز تصور نمی‌کردند دلارهایی که صرف حمایت از تروریست‌ها می‌کنند، روزی به زیان خودشان تمام شود.

, تروریست‌ها هیچ حد و مرزی نمی‌شناسند و به هیچ اصلی پایبند نیستند. آن‌ها پس از تاخت و تاز در سوریه، عراق و یمن هم‌اکنون به سمت کشورهایی سرازیر شده‌اند که هرگز تصور نمی‌کردند دلارهایی که صرف حمایت از تروریست‌ها می‌کنند، روزی به زیان خودشان تمام شود. ,

وی اضافه کرد: تا زمانی که حامیان تروریست‌ها به حمایت خود از گروه‌های تکفیری و افراط‌گرایان پایان ندهند، معضل تروریسم در منطقه و جهان حل نخواهد شد.

,

این مقام پاکستانی آمریکا، رژیم نامشروع صهیونیستی و عربستان را به ترویج جریان‌های تروریستی در جهان متهم کرد و گفت: حملات تروریستی در شهرهای مدینه و جده در فاصله زمانی دو ماه مانده به مراسم حج تمتع امسال، نگرانی‌های زیادی برای زائرانی که از کشورهای مختلف جهان قصد سفر به عربستان را دارند، ایجاد کرده است.

,

 

,

منبع: ایسنا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه