اخبار داغ

کارشناس مسائل خاورمیانه:

کودتای ترکیه زنگ خطری برای اردوغان و وضعیت سیاسی ترکیه است/همراهی پایگاه مردمی ترکیه با اردوغان به دلیل مسائل اقتصادی است

کودتای ترکیه زنگ خطری برای اردوغان و وضعیت سیاسی ترکیه است/همراهی پایگاه مردمی ترکیه با اردوغان به دلیل مسائل اقتصادی است
کارشناس مسائل خاورمیانه دخالت های واضح و روشن ترکیه در مسئله سوریه و داعش را در کودتای اخیر تاثیر گذار خواند و گفت: مواضع سیاسی و امنیتی ترکیه در 5 سال اخیر یکی از دلایل این شورش و کودتایی است که در ترکیه شد و یک زنگ خطری برای اردوغان و وضعیت سیاسی ترکیه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد صادق صدقیان در گفت و گو با  بوتیا " در خصوص کودتای اخیر ترکیه و اتفاقات آن گفت: اتفاقاتی که در ترکیه افتاد هم برای ترکیه و هم منطقه و ایران خیلی حساس است چرا که ترکیه از 5 سال پیش تا الان در عراق، سوریه و لیبی دخالت کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  بوتیا,

کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: از آن جایی که سابقه حضور ترکیه در منطقه بسیار زیاد است و بیشتر از 400 سال در منطقه در عراق، مصر و سوریه بودند لذا اردوغان می خواهد یک امپراطوری عثمانی را در ترکیه و منطقه احیا کند.

,

صدقیان دخالت های واضح و روشن ترکیه در مسئله سوریه و داعش را در کودتای اخیر تاثیر گذار خواند و اذعان کرد: مواضع سیاسی و امنیتی ترکیه در 5 سال اخیر یکی از دلایل این شورش و کودتایی است که در ترکیه شد و یک زنگ خطری برای اردوغان و وضعیت سیاسی ترکیه است.

,

وی سیاست های غلط دولت ترکیه را زمینه ساز این کودتا عنوان و اظهار کرد: هر چند اعلام شد که 90 درصد کودتا تمام شده است اما در ماه های آینده تاثیرات آن را در مواضع ترکیه شاهد خواهیم بود، همین الان هم انفجارهای استانبول روی وضعیت توریستی ترکیه اثر گذاشت و روسیه هم سفرهای توریستی خود را به ترکیه قطع کرد و همه این ها نتیجه مواضع غیر منطقی اردوغان و حزب عدالت توسعه ترکیه است.

,

مدیر شبکه الاتجاه عراق تصریح کرد: در دو هفته اخیر ما شاهد این بودیم که ترکیه با روسیه و اسرائیل مصالحه کرد و نخست وزیر ترکیه به وضوح اعلام کرد که می خواهد با عراق، سویه و مصر روابط خود را برقرار کند و مسائل قبلی که کمک به داعش بوده است را متوقف می کند و بررسی همه این مسائل نشان می دهد که معارضه سیاست های اردوغان در قبال منطقه در داخل ترکیه خیلی تاثیر گذاشت.

,

صدقیان با تاکید بر اینکه اردوغان بهتر از ما وضعیت امنیتی ترکیه را می داند، خاطر نشان کرد: همراهی پایگاه مردمی ترکیه با اردوغان به دلیل مسائل اقتصادی است و ما می بینیم راه مستقیم و خط انتقال کالاهای ترکیه به عربستان یا کشورهای خلیج فارس قطع شده است و نه از طریق عراق می فرستند و نه از طریق سوریه و این دو راه راهبردی برای کالاهای ترکیه بود و بازارهای خلیج فارس برای اقتصاد ترکیه بسیار حیاتی بود و در این زمینه ترکیه متضرر شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه