اخبار داغ

معاون وزیر سابق آموزش و پرورش در گفت و گو با دانا خبر داد:

پاداش 700 میلیونی برای هیئت مدیره شرکت زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان/ رد پای افراد معلوم الحال در صدور دستور پرداخت های نجومی

پاداش 700 میلیونی برای هیئت مدیره شرکت زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان/ رد پای افراد معلوم الحال در صدور دستور پرداخت های نجومی
یک مقام سابق در آموزش و پرورش گفت: برخی از کارکنان صندوق ذخیره فرهنگیان نسبت به پاداش‌های هیئت مدیره های برخی از شرکت های زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان اعتراض دارند؛‌ یکی از این شرکت ها تنها 700 میلیون پاداش به اعضای هیئت مدیره خود داده است.
[

محمدرضا محدث خراسانی، معاون وزیر سابق آموزش و پرورش در خصوص تخلفات گسترده در صندوق ذخیره فرهنگیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اظهار داشت: سازمان بازرسی کل کشور باید به بحث صندوق ذخیره فرهنگیان ورود پیدا کند؛ پاداش هایی که شرکت های دولتی می‌دهند، سقف مشخصی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی همچنین گفت: بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری برای میزان پاداش های کارمندان سقف تعریف شده است؛ مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان یک شرکت دولتی نیست و از همین رو پاداش های کلان در آن داده شده است.

,

 

,

معاون وزیر سابق آموزش و پرورش با بیان اینکه این مجموعه متعلق به بیش از 800 هزار نفر از فرهنگیان است گفت: توقع فرهنگیان این است که این شرکت همانطور در اهداف تأسیس آن آمده است، به مشکلات فرهنگیان بپردازد.

,

 

,

محدث خراسانی در ادامه اذعان کرد: طی 15 تا 16 سال گذشته با اینکه راندمان کاری این صندوق بالا بوده است، میزان پاداش‌ها در حد معقولی بوده است؛‌اما در دو سه سال گذشته دیده شده است که حرکت های ناموزونی در بحث پاداش ها و حقوق‌ها در صندوق ذخیره فرهنگیان صورت گرفته است.

,

 

,

وی افزود: برخی از کارکنان صندوق ذخیره فرهنگیان نسبت به پاداش‌های هیئت مدیره های برخی از شرکت های زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان اعتراض دارند؛‌ یکی از این شرکت ها تنها 700 میلیون پاداش به اعضای هیئت مدیره خود داده است.

,

 

,

معاون وزیر سابق آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از 30 شرکت زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان است بیان داشت: بانک سرمایه، بیمه و ... از مجموعه های این صندوق هستند که همه این شرکت ها باید تحت نظارت و کنترل صندوق باشند.

,

 

,

محدث خراسانی همچنین گفت: در حالی که این روزها معلمان گرفتار مخارج روزمره خود هستند و وعده هایی که برای افزایش حقوق آنها داده شد، عملی نشده و بازنشتگان آموزش و پرورش در مضیقه مالی هستند، خوشایند نیست که پاداش های چند صد میلیونی به مجموعه های بالادستی معلمان تعلق بگیرد.

,

 

,

وی بیان داشت: معلمان توقع دارند در حالی که حقوق های آنها با درصد های کم افزایش می‌یابد، از سهم آنها در صندوق ذخیره فرهنگیان، ریخت و پاش صورت نگیرد؛ چه حقوق های بالا و چه پاداش های سنگین درست نیست و این موضوع برای شرکت های دولتی هم ناصحیح است اما زشتی این اقدام در قبال معلمان که همواره حقوق‌های پایین گرفته اند بیشتر است.

,

 

,

معاون وزیر سابق آموزش و پرورش با بیان اینکه رئیس هیئت امنا شخص وزیر است عنوان کرد: بارها معلمان نسبت به ریخت و پاش ها اعتراض کرده و امروز هم خواسته به حق معلمان این است که وزیر آموزش و پرورش این موضوع را شفاف سازی کنند و اگر چنین دریافتی صورت نگرفته چرا به معلمان اعلام نمی‌کنند؟

,

 

,

محدث خراسانی ضمن تأکید بر این نکته که وزیر آموزش و پرورش باید به خاطر تخلفات صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان از معلمان عذرخواهی کند گفت: آموزش و پرورش نیازمند مدیران با هزینه های سنگین نیست؛‌همانطور که پیش از ان آموزش و پرورش با هزینه‌های پایین هم اداره می‌شده از این به بعد هم می توانستند با آن هزینه ها این صندوق را اداره کنند.

,

 

,

وی عنوان کرد: لازم نبود از کسانی به عنوان هیئت مدیره استفاده کنند که توقعات بالایی دارند بلکه می توانستند از همین معلمان بازنشسته موفق در آموزش و پرورش برای این کار استفاده کنند که توانمندی های آنها نه تنها کمتر بلکه بیشتر هم هست.

,

 

,

معاون وزیر سابق آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از 65 درصد از سهام بانک سرمایه مربوط به معلمان بوده و زیر نظر صندوق ذخیره فرهنگیان است گفت: این بانک وضعیت خوبی ندارد و در رسانه‌ها خبرهای بی ثباتی این بانک و عزل و نصب های مسئولین را می بینیم.

,

 

,

محدث خراسانی در ادامه بیان داشت: برخی از افراد که اکنون در امور این بانک دخالت می‌کنند سوابق خوبی در گذشته نداشته‌اند؛ به عبارت دیگر برخی از این افراد که در گذشته سمت هایی را داشته اند اکنون دخالت های زیادی در امور این بانک می کنند و دستور پرداخت ها از سوی این افراد صادر می شود.

,

 

,

وی در پایان بیان داشت: برای یک بانکی که وابسته به آموزش و پرورش بوده زشت است که به خاطر مشکلات زیاد، بانک مرکزی مجبور به ورود به مسائل درونی این بانک شود؛ بانکی که قرار بود مشکلات معلمان را حل کند امروز گرفتار زد و بندهایی شده است که خود بانک مشکل ساز شده است.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه