اخبار داغ

اقتصاد جهان از بحران خارج شده است

اقتصاد جهان از بحران خارج شده است
مقامات ارشد مالی جهان ابراز اطمینان کردند که اقتصاد جهانی سرانجام مرحله بحرانی را پشت سر گذاشته و وارد مرحله رشد قوی تر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از پایگاه اینترنتی ای بی سی نیوز، مقامات ارشد مالی جهان ابراز اطمینان کردند که اقتصاد جهانی سرانجام مرحله بحرانی را پشت سر گذاشته و وارد مرحله رشد قوی تر شده است. به رغم چالش هایی نظیر نگرانی بازارها در مورد تعدیل سیاست خرید اوراق قرضه فدرال رزرو و تنش ها در اوکراین، سیاستگذاران گفتند، معتقدند شالوده ای برای رشدی پایدار به وجود آمده است که می تواند موجب ایجاد میلیون ها فرصت شغلی برای افرادی شود که پس از گذشت ۵ سال از بزرگترین رکود اقتصادی جهان بعد از رکود بزرگ دهه ۱۹۳۰، همچنان به دنبال کار هستند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,


کریستین لاگارد، مدیر صندوق بین المللی پول و وزرای دارایی کشورهای مختلف که در نشست سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول شرکت کرده اند گفتند، معتقدند جهان وارد مرحله ای جدید با رشد اقتصادی قوی تر شده است که در آن مقابله با معضل بیکاری که همچنان در بسیاری از کشورها مشکل ساز است، شروع خواهد شد. لاگارد در کنفرانسی خبری، سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ را به عنوان یک فاجعه اقتصادی توصیف کرد و گفت، اکنون «ما در حال حرکت به سمت یک مرحله تقویت هستیم.»

صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش اقتصادی خود پیش بینی کرده است که رشد اقتصاد جهانی امسال به ۳.۶ درصد برسد و در سال ۲۰۱۵ این رقم به ۳.۹ درصد افزایش یابد. ترمیم قوی تری اقتصادی در آمریکا که به اعتقاد اقتصاددانان، امسال نرخ رشد آن به بالاترین رقم در ۵ سال گذشته خواهد رسید، در افزایش رشد اقتصادی جهان موثر خواهد بود. این رشد اقتصادی در آمریکا به جبران برخی کاهش رشدها در بازارهای نوظهور مهمی همچون چین کمک می کند، هرچند که نرخ رشد بازارهای نوظهور همچنان بالاتر از نرخ رشد کشورهای توسعه یافته است.

مقامات مالی اذعان داشتند که مجموعه ای از عوامل، رشد پیش بینی شده از سوی آنها را تهدید می کنند. این تهدیدات شامل موارد زیر می شوند: نوسانات دوره ای در بازارهای بورس در حالی که سرمایه گذاران نگران اند که فدرال رزرو تلاش های خود برای پایان دادن تدریجی به خرید اوراق قرضه را که برای پایین آوردن نرخ بهره به کار برده بود، به درستی مدیریت نکند و نگرانی ها از اینکه بن بست سیاسی ناشی از ضمیمه شدن کریمه به اوکراین ممکن است اعتماد بازار را کاهش دهد.

,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه