اخبار داغ

جانشین سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی خبر داد:

همایش ملی دستاوردهای هسته ای با حضور خانواده های شهدای هسته ای

همایش ملی دستاوردهای هسته ای با حضور خانواده های شهدای هسته ای
جانشین سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی از همایش ملی دستاوردهای هسته ای با حضور خانواده های شهدای هسته ای خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از صبح توس، احسان عظیمی، جانشین سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی ظهر امروز در نشست خبری با موضوع همایش ملی دستاوردهای هسته ای اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال ۹۳ مربع مفهومی و راهبردی را برای امسال نامگذاری کردند که در این نامگذاری بحث اقتصاد و فرهنگ دو موضوع کلان و عزم ملی و مدیریت جهادی دو موضوع خرد مطرح شده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

 

,

وی با اشاره به سخنان رهبری که در سال گذشته مطرح کردند وظیفه همه ما این است کشور را مستحکم و غیرقابل نفوذ و غیرقابل تاثیر پذیری از سوی دشمن حفظ کنیم بیان داشت: برای اینکه این جمله محقق شود باید الزاماتی رعایت شود که اولین آن داشتن یک اقتصاد پیشرفته منعطف و مقاوم است به این معنی که اقتصادی که بتواند در برابر آنچه که دشمن میخواهد نفوذ کند مقاومت داشته باشد.

,

 

,

مسئول مرکز بسیج دانشجویی مشهد افزود: دشمنان نظام اسلامی برای اینکه به اقتصاد ضربه بزنند راهکارهای مختلفی از جمله تحریم دارند، تحریم ها یک اهرم فشار برای مردم و کشور است و اگر کشوری در عرصه اقتصادی دچار مشکل شود نمیتواند مستحکم باشد.

,

 

,

به گقته عظیمی، کشور مستحکم و مقتدر، دارای اقتصاد مستحکم است.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: دومین الزام عرصه فرهنگ است، با توجه به بیانات مقام معظم رهبری فرهنگ هویت یک ملت و است به همین سبب از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

,

 

,

جانشین سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی بیان کرد: الزام سوم حرکت و پیشرفت علمی است که اقداماتی در این زمینه از قبیل جنبش نرم افزاری و تولید علم که رهبری مطرح کردند، جهت دهی نامگذاری سالها، الگوی اسلامی ایرانی، تدوین سند چشم انداز ۲۰ ساله و غیره روند روبه رشدی را ترسیم میکند که اقتدار کشور ما بر اساس اینها تثبیت میشود.

,

 

,

وی افزود: ما در زمینه سلولهای بنیادین، پزشکی، تولید دارو، قطعات نظامی و فناوری هسته ای پیشرفت های قابل توجهی را داشته ایم.

,

 

,

عظیمی تاکید کرد: فناوری هسته ای آنقدر چشم گیر بوده که روزی به نام آن ثبت شده است و آنقدر این پیشرفت مهم بوده که دشمنان بلافاصله آن را فهمیدند و وقتی نتوانستند از نظر علمی جلوی پیشرفتها را بگیرند از نظر فیزیکی وارد شدند و دانشمندان هسته ای را به شهادت رساندند.

,

 

,

وی با اشاره به روز ملی انرژی هسته ای بیان داشت: ثبت این روز نتیجه تلاش های نیروهای متخصص در صنعت هسته ای کشور است.

,

 

,

مسئول مرکز بسیج مشهد خاطرنشان کرد: این پیشرفت ها به غیر از اینکه به لحاظ فناوری، جنبه همت جوانان را نشان میدهد و توانسته اعتماد ملی را به اعتماد به نفس تبدیل کند.

,

 

,

این مقام مسئول متذکر شد: دشمن بیکار نیست و به دنبال ضربه به کشور و جوانان ایرانی از هر طریقی است.

,

 

,

جانشین سازمان بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی در خصوص همایش ملی دستاوردهای هسته ای تصریح کرد: از اهداف برگزاری این همایش، تکریم و پاسداشت از خانواده شهدای هسته ای و عدم فراموشی حق مسلم فناوری هسته ای است.

,

 

,

لازم به ذکر است این همایش در تاریخ ۲۷ فروردین ماه ساعت ۱۵ در دانشگاه پیام نور مشهد با حضور خانواده های شهدای هسته ای و مسئولان استانی برگزار خواهد شد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه