اخبار داغ

پاستور علیه بهشت؛

سناریوی تکراری علیه مدیریت شهری در دولت روحانی هم اجرا شد

سناریوی تکراری علیه مدیریت شهری در دولت روحانی هم اجرا شد
با توجه به اینکه بیشتر اتوبان های ساخته شده در زمان مدیرت ۱۰ساله قالیباف بسیاری از مشکلات ترافیکی شهر را حل کرده است باز هم دولت آن را برای مردم مضر می خواند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران نیوز، نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ۲۰۱۶ در تهران با این هدف برگزار شد تا متخصصان آخرین دستاورده های علمی خود را حوزه مدیریت شهری به نمایش بگذارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

در این اجلاسیه حدود یک هزارو ۸۰۰ نفر از اعضای شوراها و شهرداران سراسر جهان شرکت کردند. همچنین از مقامات کشوری به ویژه رئیس جمهور دعوت به عمل آمد تا در این مراسم حضور پیدا کند.

,

حسن روحانی در اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ۲۰۱۶،‌ با اشاره به اینکه ما مشکلاتی برای شهر به وجود می‌آوریم تا بزرگراهی را ایجاد کنیم،‌ اظهار کرد: پول احداث بزرگراه از چند برج بلند می‌رسد. سپس همان جمعیت برج به بزرگراه‌ها می‌آیند و رفت و آمد کند می‌شود یا ما برای ایجاد یک بوستان و کاشت نهال در این بوستان یک باغ با درختان چندین ساله را از بین می‌بریم. یعنی از یک طرف نعمتی درست شده و از طرفی نغمت.

,

رئیس جمهور در ادامه بیان کرد: نگاهمان به آسمان است که خدا روزی برساند. شهرداری‌ها نیز نگاهشان به بلندمرتبه‌هاست که بالاتر بروند تا بتوانند پول تراکم بگیرند و کشور را اداره کنند. نمی‌خواهم به شهرداری یا شورای شهر نقد کنم، مشکل وجود دارد، باید دست به دست هم دهیم و مشکل را حل کنیم و برای اینکه مردم از زحمات شوراها و شهرداران احساس لذت بیشتری داشته باشند باید از تجربه‌های کشورهای دیگر نیز استفاده کرده و بهره‌برداری کنیم.

,

وی با بیان اینکه نداشتن درآمد پایدار برای شهرداری‌ها، مشکلات فراوانی را برای شهرها و حتی روستاها به وجود آورده است، افزود: امروز با وجود آنکه در شهرها مخصوصاً تهران کارهای بزرگی انجام شده و پل‌ها، تونل‌ها، بزرگراه‌ها، قطار شهری و بوستان‌های مختلفی احداث شده است، ولی مردم احساسی که در برابر این همه کار باید داشته باشند را ندارند. چون وقتی می‌خواهیم یک پل یا تونل درست کنیم گاهی از تراکم استفاده می‌کنیم و گاهی از تغییر کاربری اراضی.

,

 

,

V,PHDKKK

, V,PHDKKK,

ضرر کردن تک تک شهروندان ماحصل عدم پرداخت معوقات دولت به شهرداری است

, ضرر کردن تک تک شهروندان ماحصل عدم پرداخت معوقات دولت به شهرداری است,

یوناتن بت کلیا عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری مجلس در انتقاد به صحبت های روحانی در مورد عملکرد شهردار می گوید:در حالی از شهرداری تهران توجه به توسعه و رفع مشکلات درخواست می شود که بودجه مورد نیاز این پروژه ها از سمت دولت در نظر گرفته نمی شود. این بدین معناست که شهرداری باید بدون در دست داشتن بودجه مورد نیاز تولی گری امور را در اختیار داشته باشد.

,

بت کلیا ضرر کردن تک تک شهروندان را ماحصل عدم پرداخت معوقات دولت خواند و گفت: ترافیک و آلودگی های امروز کلانشهرها ناشی از عدم حمایت دولت هاست. معضلی که متضرر اصلی آن تک تک شهروندان هستند. از همین رو از سمت دولت هیچ بهانه ای برای بی توجهی به پرداخت بدهی ها قابل پذیرش نیست.

,

وی همچنین اظهار کرد: هیچ عذر و بهانه ای از سوی دولت در زمینه عدم پرداخت معوقات در حوزه توسعه شهر تهران و سایر کلانشهرها قابل قبول نیست، گفت: اگر دولت و وزارت خانه هایی همچون راه دست در دست شهرداری نگذارند و حمایت نکنند، مشکلات شهر تهران به قوت خود باقی است.

,

دولت با بدهی ۱۴میلیاردی حق انتقاد به شهرداری را ندارد

, دولت با بدهی ۱۴میلیاردی حق انتقاد به شهرداری را ندارد,

محسن پیرهادی عضو شورای شهر تهران در ارتباط با سخنان رئیس جمهور در اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ۲۰۱۶، مبنی بر اینکه اتکای درآمد شهرداری‌ها به فروش تراکم مضرتر به اتکا به درآمدهای نفتی است، گفت: اینکه قسمت قابل توجهی از درآمد شهرداری از فروش تراکم است،‌درست است البته ما درآمدهای پایدارمان نسبت به گذشته بسیار رشد کرده اما کسب درآمد از فروش تراکم حرف جدیدی نیست.

,

پیرهادی خاطر نشان شد: باید از رئیس جمهور پرسید چرا ۱۴ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به شهرداری را پیگیری نمی‌کند. وقتی به موضوعی انتقاد می‌شود و منتقد در جایگاهی است که می‌تواند تکلیف خود را ادا کند و نمی‌کند، خیلی بد است و توجیهی ندارد. دولت زمانی می‌تواند انتقاد کند که حداقل به تکلیف قانونی خود به شهرداری عمل کرده باشد که اینگونه نیست.

,

عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: دولت نه تنها کمک مضاعفی نمی‌کند بلکه کمک قانونی قبلی خود را هم پرداخت نمی‌کند و منتقد هم هست. این رفتار کاملاً رفتار سیاسی است و متأسفانه رفتار رئیس جمهور و برخی وزرا ناشی از رقابت سیاسی با شهردار تهران است.

,

از دولت‌ها چیزی جز تضعیف شهرداری ها ندیدم

, از دولت‌ها چیزی جز تضعیف شهرداری ها ندیدم,

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در انتقاد به عدم همکاری دولت با شهرداری می گوید:براساس قانون ۸۲ درصد مبلغ خرید اتوبوس را باید دولت و تنها ۱۸ درصد را شهرداری‌ها پرداخت کنند، در حال حاضر ۷ سال است که دولت یک اتوبوس به ما نداده است.

,

شهردار تهران خاطر نشان ساخت: در گذشته عنوان می شد که شهر تهران دو قطبی است اما از ابتدای خدمت در شهرداری تهران تاکید کردیم که ما مدعی نیستیم جنوب شهر را مثل شمال شهر می کنیم اما اجاره نمی دهیم این دو قطبی در شهر تهران بیش از این ادامه پیدا کند؛ امروز افتخار ما این است که نه تنها افزایش فاصله شمال و جنوب را متوقف کردیم، بلکه بر اساس همه شاخص ها فاصله بین شمال و جنوب شهر را کاهش می دهیم.

,
قالیباف بیان داشت: واقعیت طرح این است که از زمانی که قانون شوراها در مجلس به تصویب رسید چه از بُعد قانون و چه از بُعد حمایت و همینطور بعد از دوران دفاع مقدس و از ابتدای دهه ۷۰ که کشور به سمت سازندگی حرکت کرد و توسعه را در پیش گرفت تا به امروز با همه لطف‌های تمامی دولتها هرچه که دیده‌ایم جز تضعیف شوراها و شهرداری چیزی نبوده است.
,

وی افزود: همه حرف های گفته شده محترم است اما این عادت را کنار بگذاریم که بعد از نزدیک به چهار دهه مسئولیت در سطوح مختلف، به عنوان یک مسئول در نقش اپوزیسیون حرف بزنیم بلکه باید در نقش پاسخگویی حرف بزنیم و بگوییم چه کرده ایم؟

,

شهردار تهران گفت: هر روز سهم شهرها و مدیریت شهری و روستاها از انفال و بودجه عمومی کشور رو به کاهش بوده است؛ نتیجه این می شود که بعضی از روستاها و شهرهای ما حقوق کارمندان خود را هم ندارند و نمی توانند زباله ها را جمع کند؛ در این شرایط می خواهیم حرف از توسعه بزنیم.

,

چمران

, چمران,

میزان بدهی دولت به شهرداری تهران به ۲ هزار میلیارد تومان رسیده است

, میزان بدهی دولت به شهرداری تهران به ۲ هزار میلیارد تومان رسیده است,

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با اشاره بدهی های دولت به شهرداری تهران طی سال های متمادی، گفت:گفته می شود میزان این بدهی به ۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

,

چمران خاطرنشان کرد: دولت باید این بدهی ها را در بودجه پیش بینی کند تا پرداخت شود اما اصلا ردیفی در بودجه امسال به این منظور اختصاص داده نشده است؛ چند سال گذشته با فشارهایی که آوردیم ارقامی در بودجه دیده و پرداخته شده به ویژه به شهرهایی که طلب کمتری داشتند اما در این دوره چنین اتفاقی نیفتاده است.

,

 

,

اتوبان دو

, اتوبان دو,

تهران قبل از سال ۸۳

, تهران قبل از سال ۸۳,

انتقاد روحانی از عملکرد شهردار تهران در اجلاسیه جهانی، برای مهمان هایی که از سراسر دنیا در آن حضور داشتند نشان از اختلاف شدید بین رئیس دولت و شهردار تهران است در صورتی که وی می توانست این انتقاد ها را در یک جلسه مشترک اعلام کند.

,

روحانی از ابتدای امر به تمام مسائل به صورت انتخاباتی نگاه کرده است و منافع ملت را نداده پس گرفته است و از طرفی این رفتار روحانی شباهت های زیادی به صحبت های رئیس جمهور دولت قبلی دارد که سعی می کرد عملکرد برخی از افراد نظام را، بدون در نظر گرفتن تمام ابعاد آن زیر سوال ببرد.

,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه