اخبار داغ

نامه جنبش دانشجویی استان بوشهر خطاب به نمایندگان مجلس در مورد منطقه آزاد بوشهر

نامه جنبش دانشجویی استان بوشهر خطاب به نمایندگان مجلس در مورد منطقه آزاد بوشهر
ما دانشجویان دانشگاه های استان بوشهر معتقدیم بدون ایجاد زیر بناهایی که لازمه مناطق آزاد اقتصادی هستند، ایجاد این مناطق تنها به شکاف های اجتماعی و اقتصادی، ایجاد معبرهایی برای واردات کالا، ایجاد حیاط خلوت برای دولت ها، رشد رانت خواری و ویژه خواری، بدبینی مردم به سیستم اقتصادی کشور و ظهور قشر جدیدی از نوکیسگان خواهد انجامید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "دانشجونیوز" ، در پی تصویب مقدماتی طرح  منطقه آزاد بوشهر، جنبش دانشجویی استان بوشهر در نامه ای به نمایندگان شورای اسلامی، خواستار تحقیق بیشتر در مورد منطقه آزاد بوشهر شدند که در ادامه می خوانید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "دانشجونیوز" ,

بسم الله الرحمن الرحیم

نمایندگان محترم مردم شریف استان بوشهر در دهمین مجلس شورای اسلامی ضمن سلام و آرزوی توفیق الهی، در جهت خدمت هر چه بیشتر به ملت سرافراز ایران اسلامی و انعکاس خواسته های مردم قهرمان بوشهر به منظور توسعه و تعالی استانمان که متاسفانه در عین برخورداری از مواهب خدادادی، کماکان گَرد محرومیت از چهرهی مقاوم و مظلومش به صورت کامل رخت بر نبسته، توجه شما را به نکاتی پیرامون یکی از مهمترین رخدادهای اقتصادی چند هفته اخیر جلب می نماییم. .

,
,
,

مستحضرید که در روزهای گذشته لایحه ایجاد ۷ منطقه آزاد تجاری، صنعتی و ۲۱ منطقه ویژه اقتصادی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است که نمایندگان حاضر با قید یک فوریت با لایحه مذکور موافقت نموده و مقرر گردید کلیات و جزییات این لایحه، پس از بحث و بررسی در کمیسیون اقتصادی، مجددا در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد .

,

نیک میدانید که عدالت، پیشرفت و خودکفائی همراه با رشد مادی و معنوی چهار رکن اساسی حرکت متعالی میهن عزیزمان ایران اسلامی است که در قانون اساسی، برنامه های 5 ساله توسعه، چشم انداز ۱2 ساله، برنامه اقتصاد مقاومتی همواره به آن اشاره شده است و البته مورد تاکید جدی رهبر معظم انقلاب بوده است .

,

جنبش دانشجوئی استان با عنایت به تجربه نه چندان موفقیت آمیزِ دیگر مناطق آزاد در کشور، همواره دغدغه های خود را مبنی بر ایراداتی که در ایجاد این مناطق وجود داشته و دارد بیان داشته است، همان دغدغه هایی که سالها پیش در مقدمهی فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری اینگونه آمده است کشور ما تشنه فعالیت اقتصادی سالم و ایجاد اشتغال برای جوانان و سرمایهگذاری مطمئن است و این همه، به فضایی نیازمند است که در آن سرمایهگذار، صنعتگر و عنصر فعال در کشاورزی و مبتکر علمی و جوینده کار، و همهی قشرها از صحت و

,

سلامت ارتباطات حکومتی و امانت و صداقت متصدیان امور مالی و اقتصادی مطمئن بوده و احساس امنیت و آرامش کنند.

,

ما دانشجویان دانشگاه های استان بوشهر معتقدیم بدون ایجاد زیر بناهایی که لازمه مناطق آزاد اقتصادی هستند، ایجاد این مناطق تنها به شکاف های اجتماعی و اقتصادی، ایجاد معبرهایی برای واردات کالا، ایجاد حیاط خلوت برای دولت ها، رشد رانت خواری و ویژه خواری، بدبینی مردم به سیستم اقتصادی کشور و ظهور قشر جدیدی از نوکیسگان خواهد انجامید.

,

ما از نمایندگانمان در خانهی ملت می خواهیم، بیش و پیش از آنکه تمرکز خود را معطوف به تصویب منطقه آزاد اقتصادی نمایند، در اجرای مقدمات آن بکوشند، ایجاد منطقه آزاد تا زمانی که نظارت دقیق و نظام مندی در اجرای آن وجود ندارد، تا زمانی که پیوست فرهنگی و اجتماعی مستدل و محکمی پشتوانه آن نباشد، تا زمانی که اراده ای برای مبارزه با ویژه خواری وجود نداشته باشد و در یک کلام تا زمانی که در مسیر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت عدالت محور نباشد نه تنها خیر و برکتی به همراه نخواهد داشت بلکه به سمی مهلک برای اقتصاد، معیشت و جامعه تبدیل خواهد شد.

,

این سوال هم اکنون در ذهن مردم شریف ایران وجود دارد که این همه اصرار برای ایجاد منطقه آزاد با توجه به عدم تحقق اهدافی که برای ایجاد سایر مناطق آزاد در نظر گرفته شده بود، برای چیست؟ به عنوان مثال از ابتدای تاسیس مناطق آزاد تا کنون پیش بینی ایجاد 522 هزار شغل شده بود اما متاسفانه این عدد به 52 هزار شغل کاهش یافته است، همچنین این مناطق بیشتر به گذرگاه های کالاهای لوکس تبدیل شده اند و به قاچاق، پولشویی و رانت خواری و فساد دامن زده است، همچنین موفق نشده است سرمایه گذاران خارجی را جذب نماید.

,


تصویب چنین طرحی مانند آن است که بدون ایجاد پی و شالودهی مستحکم و مهندسی شده، به ساختن اِمارتی مجلل اقدام نمائیم.

,
,

اگر چه ما معتقدیم نیت نمایندگان مردم استان سرافرازمان خدمت به پیشرفت و تعالی ملت و استان است و البته به مزایای طرح منطقه آزاد اقتصادی نیز واقفیم اما بیم آن را داریم که ایجاد این مناطق تنها به مسیری برای فساد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی منجر شده و به گسترده شدن شکاف های اقتصادی و فاصله فقیر و غنی بینجامد.

,

در آخر از نمایندگان محترم، مردم غیرتمند استان سلحشور بوشهرعزیز می خواهیم، بدور از حرکتهای سیاسی و خواسته های شخصی و حزبی،کما اینکه تاکنون اینگونه بوده، در باب این لایحه کنکاش و دقت بیشتری نموده و بدون ایجاد مقدمات آن، از تصویب عجولانه و بدون پشتوانه آن پرهیز نموده و تلاش برای تصویب آن را به پس از هموار شدن مقدماتی که لازمهی مناطق آزا دِ اقتصادی است، موکول نمایند.

,

جنبش دانشجویی استان بوشهر

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه