اخبار داغ

یک سال بعد از "صبح بدون تحریم"؛

افزایش 90 درصدی قیمت شکر در دوران شیرین تورم 9 درصدی!

افزایش 90 درصدی قیمت شکر در دوران شیرین تورم 9 درصدی!
مردم تبریز، شب یک کیلو شکر خریدند و 2 هزار تومان برایش پرداخت کردند اما صبح که بیدار شدند قیمت شکر 3 هزار و 900 تومان شده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، یادم می‌آید زمانی که عده‌ای مخالف مذاکره با آمریکا بودند و می‌گفتند غربی‌ها غیرقابل اعتماد‌اند و به وعده‌هایشان عمل نمی‌کنند، مسئولین به صورت سریالی جوی را با عنوان "در پسابرجام" ایران بهشت می‌شود به راه انداختند و در پی آن در بین مردم شایعه شد اگر برجام به ثمر برسد همه چیز ارزان خواهد شد؛ این درواقع همان حربه رسانه‌ای بود که کارِ خودش را کرد و هرکسی آمد از مفاد برجام انتقاد کند کاسب تحریم و مخالف آسایش مردم لقب گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

هنگامی که برجام با تمام لابی‌ها و تعدی از خطوط قرمزها به اجرا درآمد همگان منتظر بروز معجزه بودند تا آن بهشتی که روحانی قولِ آن را داده بود را از نزدیک ببینند؛ با گذشت چند هفته از توافق هسته‌ای مطالبه‌ها آغاز شد اما بازهم مسئولین دستِ پیش جلو گرفتند و ابراز کردند: "چه کسی گفته برجام یک شبه مشکلات را حل می‌کند؟ تحریم‌ها 30 درصد در اقتصاد ایران تاثیر داشت، مردم منتظر باشند تا محصول برجام را ببینند"

,

اتفاقا این‌بار مسئولین راست می‌گفتند و برجام از همان ابتدا هم قرار نبود در عرض یک شب تمام مسایل را حل کند، اما چرا دولتمردان وعده دروغ به مردم دادند و شعور یک ملت را به بازی گرفتند؟ اکنون یک سال از "صبح بدون تحریم" می‌گذرد و حال عموم مردم محصول برجام را که نه! بلکه ماحصل گره زدن تمام مسایل به تحریم‌ها، غفلت از مدیریت بازار و در نهایت تامین هزینه‌ها از جیب ملت را می‌بینند!

,

این دولت زرنگی خاصی دارد که اگر به آن اذعان نکنیم و از ذکاوت آنان در مدیریت رسانه‌ای و جریان‌سازی سخن نگوییم، در حق‌شان جفا کرده‌ایم؛ در طول سال‌های اخیر دولتمردان در گیرودار مباحث سیاسی و دعواهای زرگری هر بار خواسته‌اند قیمت‌ها را افزایش داده‌اند و از آنجایی که بازار سیاست حمله به شورای نگهبان، طرح اسلام رحمانی، رفع حصر سران فتنه، انتخابات و فیش‌های حقوقی داغ بوده کمتر کسی گفته است چرا با تورم تک رقمی، بهای برخی از اقلام اساسی بیش از 50 درصد افزایش یافت؟

,

برای مثال همین چند روز پیش در تبریزِ خودمان، شکر 2 هزار تومانی 3 هزار و 900 تومان شد و همزمان با آن سخنگوی دولت از تورم 9 درصدی خبر داد و فردایش رسانه‌ها زدند روغن 18 هزار تومانی 22 هزار تومان می‌شود؛ مرغ و حبوبات و سایر اقلام نیز ماهانه چند هزاری در کیلو بالا می‌کشد و دیگر برای مردم عادی شده، شب بخوابند و صبح ببیند ارزش محصولات دو برابر شده است.

,

باید از مسئولین پرسید در این شرایط أسف‌بار اقتصادی که در توجیه آن به هر جا می‌رسید آبغوره می‌گیرید و از دردها می‌گویید چرا فشار دو چندانی را بر قشر مستضعف جامعه وارد می‌سازید؟ یارانه‌ها را که با افزایش حامل‌های انرژی افزایش ندادید و اکنون چنان گرانی به راه انداخته‌اید که مردم آن 45 هزار تومان را بگیرند و 5 هزار تومان هم بر روی آن بگذارند تا بدهکار دولت نشوند!

,

انتهای پیام/م

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه