اخبار داغ

هزینه های درمانی بالا و وعده های دولت

هزینه های درمانی بالا و وعده های دولت
چقدر باید هزینه کنم تا خوب شوم؟سوالی که مردم این روزها از دولتی دارند که قرار است هزینه های درمان را حداقل به میزان کم کاهش دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به دلیل بار بیماری‌ها و به ویژه فراگیر شدن بیماری‌های غیرواگیر در تمام دنیا و از جمله در ایران، روز به روز توجه به حوزه سلامت بیشتر می‌شود و به دلیل فراگیر شدن بیماری‌های غیرواگیر است که هزینه‌های سرسام آور برای تمام ملت ها و از جمله حوزه سلامت ایران رو به فزونی است، بخش بهداشت و درمان کشور در طول این دهه‌ها ناتوان بوده و این ناتوانی از سالی به سال دیگر منتقل شده است، با وجود آن که خدمتگزاران این عرصه طی دوره‌های مختلف با جان و دل کار کرده‌اند اما مردم اکنون از حوزه سلامت راضی نیستند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،,

این در حالی است که رئیس جمهور کشورمان برخلاف سایر روسای جمهور حداقل در گفته های خود ، بخش بهداشت و درمانی را از  اولویت 15 و 16 قبلی به اولویت سوم برنامه‌های خود انتقال داده است و چندی پیش در بازدید از  بیمارستان امام خمینی (ره) گفته بود:  رفع دغدغه مردم در حوزه سلامت از اولویت‌های دولت است وتلاش خواهیم کرد تا هزینه های درمان را تا 10 درصد کاهش دهیم.

,

نظام سلامت در کشور باید در جایگاهی قرار گیرد که علاوه بر حفظ شأن مردم بزرگ ایران موجب رونق گردشگری سلامت کشور شود و انتظار ما از استاندار قم نیز این است که بخش بهداشت و درمان استان را از اولویت‌های برنامه خود قرار دهد.

,

حوزه سلامت نیازمند قوانین محکم و ثابت است

,

گاهی قانون‌های خوبی را به عنوان آرزو می‌نویسند اما باید گفت که اجرای این قوانین نیازمند پیوست است و باید زمینه‌های اجرای آن فراهم شود،  هرچند بیمارستان‌های دولتی کشور از نظر علم، مهارت و بروز بودن قابل مقایسه با بیمارستان‌های خصوصی نیستند اما سوال این است که با وجود این همه توانمندی در بیمارستان‌های دولتی که به عنوان دانشگاه و محل آموزش دانشجویان همواره علمشان به روز است، چرا مردم از بیمارستان‌های دولتی ناراضی هستند.

,

در حال حاضر بیشترین مشکل حوزه بهداشت و درمانی قم، سخت افزاری است که با رفع آن شاهد جهش چشمگیر در استان خواهیم بود.

,

با توجه به گفته قائم مقام وزیر بهداشت در استان قم  تکمیل بیمارستان امجدی و فرقانی و فاز یک پردیس این دانشگاه نیازمند 90 میلیارد تومان اعتبار است که اگر این اعتبارات ملی و استانی تخصیص داده شود، در دو سال آینده شاهد دستیابی استان به یک موقعیت مطلوب در حوزه سلامت خواهیم بود.
این در حالی است بهداشت عمومی و سلامت شهروندان قمی پیش نیاز همه فعالیت ها است و می بایستی به این حوزه نگاه ویژه ای داشته باشیم، با وجود واقع شدن استان قم در مرکز کشور و محور مواصلاتی 17 استان، زیرساخت های پزشکی می باید نه تنها نیازهای پزشکی استان، بلکه نیاز استان های همجوار را نیز تامین نماید و استان قم باید از پزشکان متخصص و با تجربه در تمامی زمینه ها بهره گیری کند و از توان بالای آنها در بخش آموزش حوزه سلامت استفاده شود.

,
,

هزینه های بالای درمان و انتظارات مردم

,

حوزه بهداشت و درمان کشور دچار چالشها و مشکلات زیادی است که شاید پاشنه آشیل آن را بتوان در بالا بودن سهم مردم از پرداخت هزینه های درمان عنوان کرد.نظام حاکم بر سلامت و درمان به شکلی درآمده که مردم ناچار هستند حدود70درصد از هزینه‌های درمانی‌شان را از جیب پرداخت کنند، این در حالی است که افراد تحت پوشش بیمه‌های درمانی نیز هستند، تعیین تعرفه‌های درمان هر سال از سوی دولت انجام می‌شود و بیمه‌ها نیز براساس همین تعرفه‌ها فعالیت می‌کنند.

,

 اما گروه درمانی با غیرواقعی خواندن تعرفه‌ها بیشتر فعالیت‌هایشان را خارج از چارچوب تعرفه انجام می‌دهند و از آنجا که این بخش از هزینه‌ها تحت پوشش بیمه نیست مردم ناچارند به‌صورت مستقیم و از جیب این هزینه‌ها را بپردازند که در همین راستا سال گذشته رئیس جمهور کشورمان انتقاداتی را به وزارت بهداشت و درمان داشته اند و گفتند هرچه سریعتر باید فکری برای حوزه درمان و سلامت بشود و هزینه های درمانی مردم پایین تر بیاید.

,

با این وجود در روزهای اخیر و همزمان با آغاز ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی طرح بیمه همگانی افراد فاقد بیمه هم آغاز شد که انتظار می رود این حرکت عظیم و ملی با موفقیت به سرانجام برسد که حداقل در این میان بتوانیم باری هر چند اندک را از دوش افراد کم بضاعت برداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه