اخبار داغ

گزارش ویژه/

تلاش برای تفرقه با دلارهایی که بوی نفت می دهند/ضرورت اصلاح اقدامات یونسی در دولت

تلاش برای تفرقه با دلارهایی که بوی نفت می دهند/ضرورت اصلاح اقدامات یونسی در دولت
دولتمردان و مسئولین ذیربط باید توضیح بدهند که در برابر اقدامات تفرقه افکنانه دشمن مثل پشتیبانی از شبکه هایی که به نام شیعه و سنی به اختلافات دامن می زنند و یا تروریست پروری در بلاد اسلامی به نام اهل تسنن چه کاری انجام داده اند؟ برای ایجاد هماهنگی در میان اقوام و مذاهب ایرانی که همواره با وحدت مثالزدنی زیسته و در انتظار جهتدهی های مثبت دولت در راستای روشن شدن بسیاری از تحرکت دشمن برای افکار عمومی هستند چه تدبیری اندیشیده شده است؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از مرصاد نقش روشن و بارز دستگاه های جاسوسی بریتانیا و ایالات متحده در تفرقه اندازی میان بلاد اسلامی از سالهای دور به اندازه ای است که این روزها علمای بصیر و دلسوز جهان اسلام چه از شیعه و چه از سنی اولویت نخست را به روشنگری در این خصوص اختصاص داده اند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, مرصاد,

پروسه ایجاد شکاف و اختلاف میان مذاهب اسلامی را انگلستان از سیصد سال پیس با گسیل دادن ۱۰ جاسوس ویژه در میان ممالک اسلامی آغاز کرد. و نتیجه آن نیز دست به کار شدن برای ایجاد دو فرقه جدید در میان هم تشیع و هم اهل تسنن بود. شناسایی افراد مستعدی برای همکاری و در نهایت محمد بن عبداوهاب در میان اهل تسنن برای ترویج وهابیت انتخاب شد و بعد هم عبدالبهاء برای ترویج فرقه ای بنام بهاییت در میان اهل تشیع و ایران.

,

در سال ۱۷۱۰ میلادی ‌ وزارت‌ مستعمرات‌ انگلستان‌ 10 تن‌ از جاسوسان‌ حرفه‌ای‌ خود رابه‌ مصر، عراق، ایران‌، عربستان‌ و ترکیه‌ فرستاد. تا معلومات‌ کافی‌ به‌ منظور تقویت‌ راه‌هایی‌ برای‌ ایجاد تفرقه‌ میان‌ مسلمین‌ و گسترش‌ تسلط‌ بر کشورهای‌ اسلامی‌ جمع‌آوری‌ کنند.

,

مستر همفر یکی از همان ده جاسوس است که در کتاب خاطرات خود که ابتدا به زبان اسپانیایی بعد عربی و سپس فارسی ترجمه شده است شرح این مأموریت را به تفصیل آورده است.

,

او با اشاره به اینکه تداوم استعمارگری انگلیس و تسلط بر کشور های مستعمره فقط توسط مسلمانان تهدید می شود می نویسشد: از هند و چین به دلیل تعدد فرق و مذاهبی که به سیاست کاری ندارند و مذاهب مرده محسوب می شوند چندان نگران نبوده و نیستیم. تنها در میان بلاد اسلامی به دلایل مختلف احساس خطر می کردیم، دلایلی مثل تعصب دینی فرزندان مسلمانان، دلبستگی مسلمانان به عالمان دینی و اینکه اسلام روزی بر جهان سروری کرده و نمی شود به راحتی یک سرور را به راحتی به بردگی بازگرداند.

,

به هر حال مستر همفر در این مأموریت با محمدبن عبدالوهاب و محمدبن سعود آشنا و پایه ایجاد فرقه وهابیت را گذاشت که به تفصیل شرح آن در گزارشی تحت عنوان چگونگی تشکیل مثلث شوم انگلیس، وهابیت و آل سعود با هدف اضمحلال اسلام/ تخریب کعبه آخرین قطعه از پازل تخریب بناهای اسلامی منتشر و شماره های بعدی این گزارش نیز منتشر خواهد شد.

, چگونگی تشکیل مثلث شوم انگلیس، وهابیت و آل سعود با هدف اضمحلال اسلام/ تخریب کعبه آخرین قطعه از پازل تخریب بناهای اسلامی ,

در خصوص ایجاد فرقه بهاییت و نقش استعمار انگلیسی و آمریکایی در آن نیز گزارش های مفصلی تهیه و منتشر خواهد شد.

,

اما شرایط امروز و نحوه تفرقه افکنی میان کشورهای مسلمان علاوه بر اینکه بر پایه همان اقدامات گذشته بنا نهاده شده است و فرق تندرو مثل وهابیت دستمایه اقدامات قرار می گیرند، به اشکال جدیدی در حال انجام و گسترش است. اتفاقی که نیاز به تیز بینی و توجه مسئولین ذیربط دارد که متأسفانه در شرایط حساس کنونی بی تدبیری ها و عدم نگاه عمیق به این موضوع به چشم می خورد.

,

تلاش برای تفرقه با دلارهایی که بوی نفت می دهند

, تلاش برای تفرقه با دلارهایی که بوی نفت می دهند, تلاش برای تفرقه با دلارهایی که بوی نفت می دهند,

در سالهای اخیر رشد قارچ گونه برخی از شبکه های ماهواره ای که بر علیه عقاید شیعه و سنی کار می کنند به اندازه ایست که شاید کمتر کسی را پیدا کنید که نام شبکه های تلویزیونی از این دست را نشنیده باشد.

,

شبکه هایی که میزبانی آنها درست از انگلستان و آمریکا تأمین شده و به راحتی به تبلیغ مثلا احکام تشیع و تسنن می پردازند درحالی که سراسر از افترا و توهین به مذاهب شیعه  و سنی مملو هستند.

,

آیا واقعاً آمریکا و انگلیس قصدشان از کمک به راه اندازی و حمایت از این شبکه ها، ترویج و گسترش مذاهب اسلامی ای چون شیعه یا سنی است؟! آیا واقعاً هیچ مسلمان خردمندی باور می کند که این شبکه ها، جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبان و ترویج باورها و اعتقادات یک مذهب راه اندازی شده اند؟!

,

مرجع سازی برای تفرقه و ترور روحانیون منادی وحدت

, مرجع سازی برای تفرقه و ترور روحانیون منادی وحدت, مرجع سازی برای تفرقه و ترور روحانیون منادی وحدت,

بر سر زبان افتادن نام برخی از مراجع و روحانیون شیعه و سنی که در این شبکه ها تبلیغ می شوند نیز از نمونه های بارز و مضحکی است که به راحتی دست عوامل استکباری دشمن را رو می کند.

,

باید سوال کرد که چطور ممکن است آقای مثلا ملا و یا آیت اللهی که در شبکه های تفرقه افکن مشغول فعالیت هستند به راحتی در انگلستان و آمریکا مبانی شیعه و سنی را تبلیغ می کنند؟ آیا آمریکا و یا انگلیس به راحتی اجازه ترویج اسلام را داده اند و یا اصلا این افراد عوامل جیره خور دستگاه های جاسوسی برای تفرقه افکنی هستند؟

,

این موضوع چطور با رفتار دوگانه ای مانند ترور یک روحانی اهل سنت و منادی وحدت مولوی مصطفی جنگیزه ای که در عملیات تروریستی اشرار وابسطه به همین دستگاه های جاسوسی  در منطقه شرق کشور به شهادت رسید قابل تجمیع است؟

,

نکته جالب در تمامی برنامه های این شبکه های تفرقه افکن، حمله این شبکه ها به جمهوری اسلامی به ویژه مقام معظم رهبری است. چرا که معظم له منادی وحدت اسلامی در زمان حال است و چه خوب هم این مزدوران را در سفرشان در سال ۸۸ به سنندج معرفی کردند که: "خدشه دار کردن وحدت به بهانه شیعه و سنی، مزدوری دشمن و دشمنی با اسلام است".

,

شبکه هایی که به نام شیعه  و سنی سر در آبشخور انگلیس و آمریکا دارند

, شبکه هایی که به نام شیعه  و سنی سر در آبشخور انگلیس و آمریکا دارند, شبکه هایی که به نام شیعه  و سنی سر در آبشخور انگلیس و آمریکا دارند,

شبکه ماهواره ای به ظاهر شیعه، که توسط یک روحانی نمای افغانی راه اندازی شده است. به بهانه ترویج مذهب تشیع، بدترین و زشت ترین توهین ها را به برادران اهل سنت وارد می کند و نکته جالب هم اینجاست که مرکز پخش و سرویس دهی این شبکه نیز در آمریکا است! این خبر را در کنار خبری از همین نوع که در سال گذشته بر روی سایت ها و خبرگزاری ها آمده بود، بگذاریم، که در آنجا هم، از شبکه ای به ظاهر شیعی با نام فدک نام برده شده بود که گرداننده آن یک روحانی نمای شیعه کویتی به نام «یاسر یحیی عبدالله حبیب» بود که از قضا مقر این شبکه نیز در انگلستان! قرار داشت و این شبکه نیز به مقدسات اهل سنت توهین می کرد.

,

 

,

حال سوالاتی که مطرح می شود این است که، سر و راز استقرار و پخش این شبکه ها در کشورهای خوشنامی! چون آمریکا و انگلیس که دست شان تا مفرق در خون مردم مسلمان شیعه و سنی افغانستان و عراق و… فرو رفته است، در چیست؟!

,

فعالیت گروهک های تروریستی و ضرورت مواضع روحانیون اهل تسنن

, فعالیت گروهک های تروریستی و ضرورت مواضع روحانیون اهل تسنن, فعالیت گروهک های تروریستی و ضرورت مواضع روحانیون اهل تسنن,

از سوی دیگر تسلیح و تقویت گروهک های تروریستی مثل جیش الظلم که در کشتن و ترور کاملا آموزش دیده گروه های سری مثل بلک واتر و … هستند و متأسفانه برخی افراد که به نام مولوی شناخته می شوند نیز به واسطه حمایت وهابی ها از این گروهک تروریستی فریب خورده و در دام ارتباط با این افراد گرفتار می شوند.

,

در این راستا مواضع قاطع روحانیون انقلابی و مردمی اهل تسنن برای روشنگری تببین ریشه های این اقدامات ضروری و حیاتی است که البته تا کنون به خوبی وجود داشته است.

,

ضرورت توجه مسئولین مرتبط/ اقداماتی که از دولت و دستیار ویژه رئیس جمهور انتظار می رود

,

دولتمردان و مسئولین ذیربط باید توضیح بدهند که در برابر چنین اقداماتی و برای ایجاد هماهنگی در میان اقوام و مذاهب ایرانی که همواره با وحدت مثالزدنی زیسته و در انتظار جهتدهی های مثبت دولت در راستای روشن شدن بسیاری از تحرکت دشمن برای افکار عمومی هستند چه کاری را انجام داده است؟

,

علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب به جز پرداختن به مشکلاتی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان وجود خارجی نداشته و حتی در پاره ای از مواقع به اختلافات دامن می زند چه کاری را انجام داده است؟

,

تدریس به زبان های مختلف و متفرق در مدارس به غیر از تشتت و دوگانگی چه فایده ای دارد که او همواره به آن پرداخته و برای عملیاتی شدن آن تلاش کرده است؟ اگر خانواده ها و افرادی که به عنوان دانشجو و یا مهاجر به دلایل کاری و یا به هر دلیل دیگری به شهر دیگری در خاک وطن سفر کنند چگونه می توانند به تحصیل خود ادامه دهند؟ تکلیف زبان مادری و پایه ایران چه می شود و چه عاقبتی با این طرح در انتظار آن است؟ علاقه مردم گوشه و کنار ایران و ترکان و کردان پارسی گوی به زبان دوست داشتنی فارسی را چه می کنید؟ و اصلا از اینکه می خواهید از این عامل وحدت که زبان فارسی است یک عامل تفرقه ایجاد کنید چه سودی خواهید برد؟

,

و البته سایر اقدامات نسنجیده ای که متأسفانه دیده می شود و البته باید به سرعت متوقف شده و در جهت وحدت آفرینی حرکت تازه ای تعریف گردد.

,

سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان و فرصتی که نباید از دست داد

, سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان و فرصتی که نباید از دست داد, سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان و فرصتی که نباید از دست داد,

هیئت دولت به زودی به استان سیستان و بلوچستان سفر خواهد کرد و این فرصتی است که می توان از ان در راستای افزایش وحدت و تضعیف گروهک های تروریستی از آن استفاده کرد.

,

رئیس جمهور می تواند در نشست های خود بر ضرورت وحدت علمای اهل تسنن در مقابله با تروریست ها تأکید کرده و البته با ترتیب دادن دیدارهایی با خانواده شهدای ترور و جنایات جیش الظلم به همراه علمای سنی و شیعه منطقه در راستای تقویت وحدت و تضعیف گروهک نیمه جان تروریستی اقدامات مثبتی انجام دهد.

,

مولوی ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان با اشاره به مقام شامخ شهدا بیان کرد:قطعا هر مسئول و مقامی لازم است دیداری با خانواده های شهدا و تسکین دل این عزیزان داشته باشند و مسلما ریاست جمهور در برنامه پیش رو حتما دیداری با خانواده شهدا علی الخصوص شهدای ترور استان در برنامه دارد زیرا شهدا ترور سند وحدت و مظلومیت این استان می باشند.

,

دست های تفرقه افکن دشمن دیگر پنهان نیست/ مواضع ضروری مسئولین و علمای اهل تسنن

, دست های تفرقه افکن دشمن دیگر پنهان نیست/ مواضع ضروری مسئولین و علمای اهل تسنن, دست های تفرقه افکن دشمن دیگر پنهان نیست/ مواضع ضروری مسئولین و علمای اهل تسنن,

ملا نعمت حسینی امام جمعه اهل سنت شاهو نیز در همین رابطه به خبرنگار مرصاد گفت: تفرقه افکنی دشمن در میان شیعه و سنی دیگر چیزی نیست که از آن به عنوان دست های پنهان یاد کرد.

,

وی ادامه دادک دیگر برای هر فرد عادی در جوامع اسلامی عیان شده است که تفرقه خواست دشمن و وحدت به سود ملتهای اسلامی است.

,

ملا حسینی تصریح کرد: شبکه های ماهواره ای تفرقه افکن که حتی پول لنز دوربین های خود را هم از جاسوسخانه های آمریکا و صهیونیست می گیرند چیزی جز نابودی اسلام نمی خواهند و نه سنی هستند و نه شیعه.

,

وی افزود: تروریست پروری به نام اهل تسنن هم یکی دیگر از دسیسه های دشمن است که باید با مواضع قاطع مسئولین و علمای سنی همراه باشد که به حمدالله تا کنون نیز این اتفاق افتاده است.

,

وی تصریح کرد: دلجویی و تفقد از خانواده های شهدای حوادث تروریستی توسط مردم شیعه و سنی و مخصوصا مسئولان نیز یکی از ضرورتهایی است که نباید فراموش شود.

,

فتاوای رسانه های ماهواره ای مدعی دین هیچ سنخیتی با شریعت شیعه و سنی ندارد

, فتاوای رسانه های ماهواره ای مدعی دین هیچ سنخیتی با شریعت شیعه و سنی ندارد, فتاوای رسانه های ماهواره ای مدعی دین هیچ سنخیتی با شریعت شیعه و سنی ندارد,

ماموستا ملا هادی زکایی در گفتگو با جوانرود هوال، یکی از مهمترین راه های چیره شدن کفار بر مسلمانان را مسئله تفرقه دانست و اظهار داشت: امروز شاهد فعالیت شبکه های ماهواره ای مختلفی با نام شبکه های اهل تسنن و تشیع هستیم که با حرص و ولع تمام، نهایت تلاش خود را در ایجاد تفرقه و تنش در بین مسلمین به کار گرفته اند و این امر مصداق کامل نفاق و دستهای فعال کفر برای تفرقه انگیزی در عالم اسلام است.

, جوانرود هوال,

وی افزود: نکته جالب توجه این گونه رسانه ها این است که جزء عالمان تسنن و تشیع نیستند و اسامی مولوی و حجت الاسلام و فتاوای داده شده توسط این به اصطلاح عالمان هیچ سنخیتی با شریعت اسلام بخصوص مذهب امام شافعی ندارد بلکه بلعکس منافی آن نیز است.

,

ماموستا زکایی گفت: همچنین رسانه هایی که خود را اهل تشیع معرفی می کنند به دروغ خود را منتسب به مراجع اهل تشیع معرفی کرده در حالی که این ادعا از سوی مسئولان بیوت مراجع رد شده است.

,

وی خاطر نشان کرد: دلارهایی که این رسانه ها را  تغذیه می کند از سوی معاندین و دشمنان اصلی شیعه و اهل سنت با محوریت اتاق فکر آمریکا، انگلیس، صهیونیستها و دیگر دشمنان وحدت، تامین شده و از اهداف اصلی و طراحی شده آن اختلاف افکـنی و تحریـک برادران اهـل سنت و تشیع به نفع فرقه ی منحرف است.

,

عضو شورای روحانیت اهل سنت افزود: توجه و قبول مطالب ارائه شده از این رسانه ها و دامن زدن برخی که نا آگاهانه و با تعصب کور کورانه از برنامه های طرح ریزی شده اهل نفاق به سرکردگی آمریکا تبعیت می کنند، ثمره ای جز ریختن خون برادران مسلمان بیگناه چنانچه امروز در برخی کشورهای اسلامی مشاهده می شود، نیست.

,

زکایی گفت: این مسئله نه تنها به نفع هیچ مسلمانی، از هیچ مذهبی نیست بلکه همدستی با کفر و تلاشی برای تضعیف اسلام و تسلیم این دین مبارک به کفار خواهد بود، اما توجه به مقوله وحدت و تلاش برای تقویت آن همان کابوس هراسناک ایست که دنیای کفر آن را  پایان حیات خود و نابودی همیشگی در برابر اسلام می داند و به همین خاطر است که تمام تلاشش را برای جلوگیری از آن به کار برده و خواهد برد.

,

وی یاد آور شد:  این رسانه ها که با ظاهری غیر دینی به دنبال نابودی ارزش های  دینی در جامعه به نفع "اسلامِ آمریکایی"  هستند نقش متحدانی واقعی را برای لائیک ها بازی کرده و با نام انحراف اهل سنت و تشیع از اسلام راستین سناریوی تازه ای از اختلاف افکنی را در دستور کار قرار داده اند.

,

عضو شورای روحانیت اهل سنت در پایان به نقش علما به عنوان منادیان وحدت اشاره کرد و گفت: علما باید در شفاف سازی توطئه های تفرقه افکنانه در میان مسلمین هوشیار بوده و به عنوان منادیان وحدت در تقویت انسجام و وحدت مسلمین تلاش کنند و مسلمین خود نیز می بایست با اگاهی و بصیرت لازم و دور از تعصب های بی پایه و اساس فریب این دسیسه های دشمنان را نخورند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه