اخبار داغ

گزارش ویژه/

آیا در جمهوری آذربایجان اجازه‌ای برای ازدواج هم‌جنس گرایان وجود دارد؟

آیا در جمهوری آذربایجان اجازه‌ای برای ازدواج هم‌جنس گرایان وجود دارد؟
وقتی رابطه بدون عقد شرعی بین زن و مرد در دین گناه محسوب می شود، حکم الهی چگونه می تواند اجازه ای برای شرعی بودن ازدواج هم جنس گرایان بدهد؟ این ازدواج ها نتیجه تنزل های اخلاقی ست که در دنیا در حال فراگیری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، طی خبری که روز گذشته از سوی رسانه های محلی آذربایجان منتشر شد، مراسم جشن ازدواج دو همجنس باز در یکی از مجلل ترین سالن های شهر باکو برگزار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

مهمانان دعوت شده به این جشن که آن را یک مراسم عروسی عادی و همیشگی پنداشته بودند با وارد شدن عروس به سالن متوجه می شوند که یک مرد که به شکل عروس در آمده در حال ازدواج با یک پسر نوجوان می باشد...

,

رسانه ها و خبرگزاری های آذربایجان حول این اتفاق با درج تیتر سوالی " آیا اجازه ای برای ازدواج هم جنسگرایان بصورت شرعی وجود دارد؟ " مطالبی جنجالی منتشر کرده اند.

,

روسلان ولی اف یکی از وکلای جمهوری آذربایجان در پاسخ به این سؤال اذعان داشته است: هیچ منعی مبنی بر ممنوعیت ازدواج هم جنس گرایان در قانون جمهوری آذربایجان وجود ندارد.

,

وی تأکید نموده است: در ماده 12 قانون خانواده کشور به مواردی که مانع از نکاح شرعی در ازدواج می باشد پرداخت شده است. به استناد این ماده قانونی، تنها ازدواج خواهر- برادر و والدین - اولاد ممنوع اعلام می شود، لذا هیچ قانونی مبنی برممنوعیت ازدواج همجنس بازان در کشور وجود ندارد.

,

این وکیل همچنین با اشاره به رسمی شدن این ازدواج از سوی اورگان های مربوطه که به استناد از این قانون موافقت یا مخالفت می کنند، عنوان کرده است: به دلیل نبود هیچ قانون تصویب شده برای عدم ممنوعیت ازدواج هم جنس گرایان، اورگان‌های ذیربط طبق قانون عمل میکنند و هیچ گونه حق مخالفت با ازدواج این افراد را ندارند.

,

گفتنی است، دینداران و جامعه روحانیت آذربایجان نیز در واکنش به انتشار این خبر مخالفت صریح خود را با ازدواج هم جنس گرایان در یک کشور مسلمان اعلام نموده اند.

,

دینداران آذربایجانی عنوان کرده اند: از جهت دینی ازدواج هم جنس گرایان مورد قبول نمی باشد و شرعأ این نکاح گناهی بزرگ محسوب می شود چرا که این نوع ازدواج آثار مخربی در طبیعت انسان ها به دنبال خواهد داشت. چنان که در قرآن کریم هم آماده است، این کار عملی گناه و برخلاف طبیعت انسان می باشد که با این کار جلوی زاد و ولد نیز گرفته می شود. پس ازدواج بین دو فرد هم جنس چه از نظر معنوی و چه اخلاقی عملی ناسازگار با انسان می باشد.

,

حاج شاهین حسن لی الاهیدان و امام جماعت مسجد "مشهدی داداش" نیز در پاسخ به همین سؤال می گوید: این مسئله از توسعه جمعیتی در جامعه جلوگیری می کند. نظر من چه دینی و چه عقلانی یکسان می باشد. چرا که در هر دو دید این کار یک عمل ناپسندانه و منفی است.

,

وی با اشاره به عواملی که باعث رواج این ازدواج ها می باشد، گفته است: تخریب شدن نهادهای خانواده در کشور سبب بروز چنین ازدواج هاییست. این نوع ازدواج با برهم زدن تراز وتعادل های جمعیتی، تنزل معنویات و جلوگیری از توسعه جمعیت در کشورهای اروپایی استارت خورده است که از نظر اجتماعی نیز فسادهای بزرگی  به بار می آورد.

,

ائلشاد میری دیگر استاد الهیات نیز در خصوص این خبر اظهار کرده است: دین مسائل ضد طبیعی و کاراکترهای ناسازگار با خلقت انسان را رد میکند که هم جنس گرایی نیز به عنوان یک عمل ناسازگار با خلقت انسان شناخته شده است و شرع هیچ گونه اجازه ای برای پیاده سازی این عمل ناشایست در جامعه نمی دهد.

,

وی با تأکید مضاعف بیان داشته است: وقتی رابطه بدون عقد شرعی بین زن و مرد در دین گناه محسوب می شود، حکم الهی چگونه میتواند اجازه ای برای شرعی بودن ازدواج هم جنس گرایان بدهد؟ این ازدواج ها نتیجه تنزل های اخلاقی ست که در دنیا در حال فراگیریست. یقین دارم که این ازدواج ها در آینده باعث بروز مشکلاتی در نسل انسان و مانع بزرگی در افزایش جمعیت کشور آذربایجان خواهد بود.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه