اخبار داغ

افزایش ۲۰ هزار مگاواتی مصرف برق در ایران

افزایش ۲۰ هزار مگاواتی مصرف برق در ایران
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌ها هفته سوم مرداد ماه بر شدت گرمای هوا افزوده می‌شود، گفت: افزایش گرمای هوا مصرف برق را بیش از ۲۰ هزار مگاوات در کشور افزایش می‌دهد و با کمبود برق مواجه می‌شویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مشرق، علیرضا احمد یزدی عصر امروز در همایش مشترک فرماندهان بسیج ادارات و اصناف استان همدان با محوریت بهینه‌سازی مصرف برق اظهار داشت: مدیریت مصرف یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است که برای رسیدن به اهداف کلان اقتصاد مقاومتی راهی جزء تدوین راهکارهای بهینه‌سازی مصرف نداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی افزود: امروزه دنیا و استکبار جهانی از طریق اقتصاد به جنگ مردم آمده و در این راستا در جنگ اقتصادی و فرهنگی با دشمن باید خود را ایمن کنیم و در این میان با مدیریت مصرف می‌توانیم از ارزش انقلاب در حوزه اقتصادی دفاع کنیم.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر بیان کرد: تعداد مشترکان صنعت برق کشور را حدود 33 میلیون مشترک تشکیل می‌دهند که از این تعداد 27 میلیون مشترک خانگی، حدود یک میلیون و 200 هزار مشترک اداری و عمومی، 4 میلیون مشترک سایر مصارف شامل بخش عمده مشترکان تجاری، 360 هزار مشترک کشاورزی و 220 هزار مشترک صنعتی هستند.

وی گفت: سهم مصرف برق مشترکان اداری و عمومی 4.5 درصد و مشترکان تجاری 12.5 درصد است که باید مدیریت مصرف را در این جامعه هدف اعمال کنیم.

یزدی عنوان کرد: تا پایان سال گذشته ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور در صنعت برق 74 هزار مگاوات بوده است که امسال نیاز به 54 هزار مگاوات مدیریت مصرف داریم تا امکان خاموشی رفع شود.

وی افزود: حداکثر قدرت مورد نیاز در تابستان سال گذشته 50 هزار و 77 مگاوات و در زمستان سال گذشته 28 هزار و 500 مگاوات بوده و این آمار نشان می‌دهد با فعال شدن سیستم سرمایشی در اثر گرمای شدید هوا بیش از 20 هزار مگاوات افزایش مصرف برق داریم که امسال نیز این میزان مصرف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر با بیان اینکه سالانه 4 هزار مگاوات نیاز به شبکه تولید برق اضافه می‌شود، اظهار داشت: برای تأمین این ظرفیت جدید سالانه باید 14 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود.

وی با اشاره به اینکه هر 10 سال یکبار ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور 2 برابر می‌شود، افزود: ظرفیت 74 هزار مگاواتی نصب شده کنونی در 10 سال آینده باید به بیش از 120 هزار مگاوات برسد تا مصرف مورد نیاز 80 هزار مگاواتی را تأمین کنیم.

یزدی با اشاره به وضعیت شبکه برق در امسال بیان کرد: تا سال 88 پیک بار مصرف در شب را داشتیم اما اکنون در شبکه سراسری برق کشور پیک بار مصرف برق به روز منتقل شده است و بر این اساس پیک بار روز بر شب قالب شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به گرمای بی‌سابقه سال‌های 94 و 95 پیش‌بینی شده است که پیک بار مصرف به 54 هزار و 300 مگاوات برسد که در حال حاضر 52 هزار مگاوات است.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر گفت: براساس پیش‌بینی‌ها در هفته سوم مرداد ماه بر شدت گرمای هوا افزوده می‌شود بنابراین نزدیک 3 هزار مگاوات شبکه سراسری با کمبود برق مواجه است.

وی با اشاره به وجود 39 شرکت توزیع برق در شبکه سراسری کشور تصریح کرد: رشد جمعیت افزایش تقاضای مصرف انرژی را به دنبال دارد که به موجب آن انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای شدت می‎یابد و افزایش دمای هوا و گرمای شدید نیاز بیشتر به لوازم سردکننده را بیشتر می‌کند و به تناسب آن نیز راندمان نیروگاه‌ها کاهش می‌یابد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه