اخبار داغ

رئیس سازمان تامین اجتماعی بوانات :

بیش از 12 هزار نفر از خدمات تامین اجتماعی استفاده می کنند

بیش از 12 هزار نفر از خدمات تامین اجتماعی استفاده می کنند
رئیس سازمان تامین اجتماعی شهرستان بوانات گفت: در حال حاضر 450 نفر مستمری بگیر در شهرستان بوانات هر ماهه از حقوق ماهانه این سازمان بهره مند می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از حرف رسا، سازمان تامین اجتماعی شهرستان بوانات از سال 1383 بصورت مستقل در این شهرستان افتتاح و به شرکای بیمه ای خود خدمات ارایه می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حرف رسا,

در گفتگویی با علی تابنده رئیس سازمان تامین اجتماعی بوانات در مورد این سازمان اطلاعاتی را در اختیار خوانندگان قرار می دهیم.

,

 هدف سازمان تامین اجتماعی و فلسفه وجودی آن چیست؟

,  هدف سازمان تامین اجتماعی و فلسفه وجودی آن چیست؟,

سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر اجتماعی کشور تحقق اهداف کلان اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی را زمینه ساز حمایت موثر از نیروهای مولد و تولیدگر کشور و نیز فراهم سازی شرایط امن و آرام برای فعالیت تولیدگران و کارآفرینان در مسیر تحقق توسعه پایدار و انسان محور ارزیابی می کند و در دستور کار خود دارد.

,

چه تعداد بیمه شده در کشور تحت پوشش این سازمان هستند؟

, چه تعداد بیمه شده در کشور تحت پوشش این سازمان هستند؟,

سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر بالغ بر 13 میلیون و 712 هزار نفر از جامعه مولد و شاغل کشور به همراه 3 میلیون و 12 هزار نفر از مستمری بگیران را تحت پوشش قرارداد که با احتساب تعداد افراد تحت تکفل آنان تعداد کل افراد برخوردار از خدمات این سازمان براساس تازه ترین آمارها از مرز 41 میلیون نفر فراتر رفته به تعبیری می توان گفت که بیش از نیمی از جمعیت کشور به نوعی از خدمات متنوع بیمه ای و  درمانی  سازمان تامین اجتماعی برخوردار هستند.

,

سازمان تامین اجتماعی با دارا بودن 80 بیمارستان و 381 مرکز درمانی سرپایی و نیز خرید خدمت از 859 بیمارستان دانشگاهی و خصوصی و خیریه و 45 هزار مرکز درمانی به عنوان دومین بازوی قدرتمند درمان کشور پس از وزارت بهداشت و درمان اموزش پزشکی قرار دارد آن گونه که بودجه درمان این سازمان در سال 95 به میزان 190 هزار میلیارد ریال تعیین شده که این رقم نسبت به سال گذشته 26 درصد افزایش یافته است.

,

سازمان تامین اجتماعی شهرستان بوانات چند سال سابقه فعالیت دارد؟

, سازمان تامین اجتماعی شهرستان بوانات چند سال سابقه فعالیت دارد؟,

سازمان تامین اجتماعی بوانات در سال 1383 بطور مستقل و زیر نظر مستقیم اداره کل تامین اجتماعی استان فارس با توجه به پیگیری مسؤلان محترم شهرستان افتتاح و راه اندازی گردید تا مردم شریف بوانات بتوانند بهتر و مناسبتر از خدمات این سازمان استفاده نمایند.

,

همچنین در سال 1389 شعبه اقماری تامین اجتماعی بخش سرچهان این شهرستان تحت نظارت شعبه بوانات تامین گردید این شعبه عهده دار برخی از خدمات بیمه ای به بیمه شدگان و کارفرمایان محدوده شعبه اقماری بخش سرچهان و روستاهای تابعه می باشد .

,

 در حال حاضر چه تعداد بیمه شده از خدمات تامین اجتماعی در شهرستان استفاده می کنند؟

,  در حال حاضر چه تعداد بیمه شده از خدمات تامین اجتماعی در شهرستان استفاده می کنند؟,

تعداد کل بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی چیزی بالغ بر 4500 نفر بیمه شده اصلی و هفت هزار نفر افراد تبعی ایشان است که از این تعداد نزدیک به 2500 نفر بیمه شدگان اجباری هستند که در کارگاهای مختلف مشغول به کار می باشند و 2000 بیمه شدگان خاص و توافقی و اختیاری، قالیباف، رانندگان ، کارگران ساختمانی هست، حدود 50 نفر مقری بگیر بیمه بیکاری و حدود 450 نفر نیز به عنوان مستمری بگیران این سازمان بازنشسته ، از کارافتاده و بازماندگان هستند که سرجمع بالغ بر 12 هزار نفر از مردم شهرستان تحت پوشش این سازمان به حساب می آیند.

,

 تعهدات سازمان برای بیمه شدگان و مزایای این بیمه چیست؟

,  تعهدات سازمان برای بیمه شدگان و مزایای این بیمه چیست؟,

تعهداتی که سازمان به بیمه شدگان خود ارائه می کند شامل دو دسته تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت می شود. 

,

تعهدات کوتاه مدت تعهداتی هستند که علاوه بر خدمات درمانی به محض بیمه پردازی به بیمه شدگان قابل پرداخت و ارائه است؛ مانند کمک هزینه های اروتز وپروتز، غرامت دستمزد ایام بیماری، غرامت دستمزد ایام بارداری، کمک هزینه ازدواج (به شرط داشتن 720 روز سابقه پرداخت حق بیمه ) کمک هزینه کفن ودفن ومقرری بیمه بیکاری و تعهدات بلند مدت شامل مستمریهای بازنشستگی، ازکارافتادگی وفوت هستند .

,

 ضرورت استفاده از یک نهاد بیمه ای برای افراد جامعه  چیست؟

,  ضرورت استفاده از یک نهاد بیمه ای برای افراد جامعه  چیست؟,

قطعا با توجه به نیاز جامعه و آینده نگری و لزوم داشتن پشتوانه مطمئن جهت آینده خود وخانواده تحت پوشش وجود بیمه تامین اجتماعی لازم وضروری به نظر می رسد که مردم عزیز می توانند با استفاده از انواع بیمه های موجود در این سازمان نسبت به دریافت خدمات اقدام کنند .

,

کلیه کارکنان  سازمان تامین اجتماعی بویژه همکاران شعبه بوانات وظیفه خود می دانند که به بهترین وجه و با سعه صدر و تلاش و حفظ حرمت مراجعه کنندگان عزیز به این شعبه سوالات و مسائل موجود را برای عزیزانی که تحت پوشش سازمان هستند چه بیمه شدگان وکارفرمایان و چه دوستانی که قصد عضویت در صندوق این سازمان بزرگ را دارند پاسخ داده و پاسخگویی را بخش مهمی از وظیفه خود می دانند .

,

 سخن پایانی...

,  سخن پایانی...,

لازم به ذکر است که خدمت کلیه کارفرمایان محترم عرض کنیم که با توجه به تصویب طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در سال اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل جهت کمک به بخش تولید وصنعت می توانند جهت استفاده از تسهیلات موجود تا پایان روز 26/6/1395 نسبت به استفاده از مزایای طرح فوق الاشاره اقدام نمایند .

,

, ]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه