اخبار داغ

70 درصد پسته دامغان تر فروشی می شود

70 درصد پسته دامغان تر فروشی می شود
رئیس جهاد کشاورزی دامغان با بیان اینکه 70 درصد پسته دامغان تر فروشی می شود، گفت: پسته تازه دامغان از 10 روز آینده وارد بازار خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک دامغان ، عباس علیان نژاد رئیس جهاد کشاورزی دامغان در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی سومین جشنواره پسته دامغان، گفت:  در کل استان سمنان به مساحت 18 هزار هکتار پسته کشت می شود که از این میزان 15 هزار و 800 هکتار آن در شهرستان دامغان می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک دامغان,

علیان نژاد تاکید کرد: با توجه به حجم وسیع زمین های زیر کشت محصول پسته در دامغان و با توجه به شناختی که من از شهرهای استان دارم هیچ شهری مانند دامغان در امر پسته موفق نخواهد بود.

,

وی عنوان کرد: شهرستان دامغان در بحث تولید در واحد سطح و کیفیت پسته، رتبه 1 کشوری را دارا می باشد و در زمینه تولید محصول پسته نیز رتبه 6 کشوری را به خود اختصاص داده است .

,

حسین علیان نژادی تغییر الگوی کشت را یکی از ضروریات شهرستان دانست و افزود: تغییر الگوی گشت به دلیل کمبود منابع آبی یکی از ضروریات شهرستان است که باید صورت گیرد و همچنین شهرستان دامغان در بحث آبیاری به صورت تحت فشار جزو شهرستان های پیشرو می باشد که در سال 95 میزان 2 هزار هکتار ابلاغ شده و 2 هزار هکتار نیز در سال 96 صورت خواهد گرفت.

,

وی یادآور شد: از ابتدای فروردین ماه امسال میزان 400 هکتار به سطح زیر کشت پسته اضافه شده است که با توجه به سند چشم انداز توسعه ای که برای دامغان مشاهده می شود میزان 25 هزار هکتار و تولید 120 هزار تنی رتبه عالی است که می توانیم رقم بزنیم.

,

مدیریت جهاد کشاورزی دامغان گفت: حق مسلم باغداران است که برای تر فروشی یا فروش پسته خشک تصمیم بگیرند که با وجود این موضوع، 70% پسته دامغان تر فروش می شود و 30% باقیمانده انحصاری برای باغداران بزرگ است که ترمینال دارند و سطح بالایی از پسته را در اختیار داشته و بازار هدف پسته این افراد نیز معین می باشد.

,

وی با اشاره به این نکته که پسته تازه دامغان از 10 روز آینده وارد بازار خواهد شد، تاکید کرد: زمان برداشت پسته بهترین فرصت برای خارج شدن از بیکاری موقتی همه ی بیکاران دامغانی است زیرا دست فروشی، دلالی، چیدن پسته و ... جزو اقداماتی است که در فصل برداشت پسته در دامغان انجام می شود که کلیه بیکاران دامغانی در این 3 ماه وارد کار می شوند.

,

علیان نژاد خاطر نشان کرد: مدتی است شایعاتی مبنی بر درآمد 600 میلیاردی دامغان از پسته بر سر زبان ها افتاده است که باید همه بدانند این نرخ مربوط به گردش مالی در دامغان است و این رقم درآمد باغداران، حقیقت ندارد.

,

وی کشاورزان دامغانی را پیشرو دانست و گفت: در جشنواره پسته امسال که در شهریور ماه برگزار می شود باید از اطلاعات کشاورزان پیشرو و فعال دامغان استفاده کنیم .

,

علیان نژادی جشنواره پسته را فرصتی برای شهرستان دامغان دانست و تاکید کرد: قابلیت ها، فرصتها و توانمندی های دامغان در کنار جشنواره پسته باید معرفی شود و جشنواره پسته می تواند بهانه ی خوبی برای این اقدام باشد.

,

رئیس جهاد کشاورزی دامغان در پایان عنوان کرد: امسال به میزان 16 الی 17 هزار تن پسته تازه در بازار پیش بینی شده است که نسبت به سال قبل 60% کاهش مشاهده می گردد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه