اخبار داغ

به بهانه عدم پیگیری وضعیت رهبر شیعیان نیجریه؛

آقای ظریف؛ شیخ زکزاکی اهل نیجریه بود!

آقای ظریف؛ شیخ زکزاکی اهل نیجریه بود!
فاجعه بزرگ اینکه وزیر محترم وزارت خارج در سفر خود به نیجریه هیج رایزنی با مقامات دولتی نیجریه در مور شیخ مظلوم نیجریه، ابا الشهیدین، شیخ زکزاکی نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "دانشجونیوز" ،  انقلاب اسلامی ایران از بدو پیروزیش بر حکومت ستم شاهی، ماهیتی ضد استکباری داشته  و همواره از مستضعفان عالم و جنبش های رهایی بخش حمایت کرده و به کانونی برای مبارزات ضد استکباری تبدیل شده است.

این سیاست خود گواهی بر پیروی نظام جمهور اسلامی ایران از سیره پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) است که  یاری مظلومان در برابر ستمگران بخشی از آن است چه آنکه امیرمومنان و آزادگان على (ع) مى‌فرماید «اَحسَنِ العَدلِ نصره المظلوم؛ بهترین عدالت یارى مظلوم است».

امام ما، امام خوبی ها، حضرت روح الله، هماندکسی بود که  در هر جای دنیا  ندای یاللمسلمینی بلند میشد، بی قرار میگشت و به طرق مختلف به یاریش می شتافت.

نص صریح قانون اساسی نیز همین امر را تصریح می کند ،که باید با جدیت از حقوق همه مسلمانان و مستضعفان عالم حمایت به عمل آید.                      

اصل 152 اذعان میدارد «سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر اساس نفی هر گونه سلطه‌جویی و سلطه‌پذیری، حفظ استقلال همه جانبه و تمامیت ارضی کشور، دفاع از حقوق همه مسلمانان و عدم تعهد در برابر قدرت‌های سلطه‌گر و روابط صلح آمیز متقابل با دول غیر محارب استوار است.»

امروز مسلمانان و خصوصا شیعیان، این یتیمان غیرتمند و سرافراز و پایدار آل محمد(ص) تحت ستم مستکبران عالم قرار گرفته اند، روزی نیست که خبر کشتار مسلمانان از میانمار تا افغانستان و عراق و یمن و سوریه تا فلسطین و نیجریه و آفریقای مرکزی به گوش نرسد.

شیعیان حکایتی غریبتر دارند، شیعیان پاراچنار و افغانستان و آذربایجان و نیجریه و بحرین زیر لوای حکومت های فاسد و فاسق از حقوق اولیه انسانی خود محرومند و کیست که نداند چشم امیدشان به انقلاب اسلامی ایران است.

با تاسف و اندوه فراوان، در این چند وقت اخیر الاخصوص پس از برجام، دولت نسبت به تحولات منطقه منفعل عمل کرده ، وادادگی ها روز به روز بیشتر شده، توهین به هویت انقلاب فزونی گرفته و در سایه این بی تدبیری، ظلم و ستم های بی رحمانه علیه شیعیان در منطقه گسترش یافته است، تا جایی که سرداران دلاور سپاه مجبور به جبران این کاستی ها و تقویت روحیه امید در دل شیعیان و مسلمانان منطقه می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دانشجونیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

فاجعه بزرگ اینکه وزیر محترم وزارت خارج در سفر خود به نیجریه هیج رایزنی با مقامات دولتی نیجریه در مور شیخ مظلوم نیجریه، ابا الشهیدین، شیخ زکزاکی نکرده و حتی اشاره ای هم در بیانیه ها و کنفرانس های خبری خود به وضعیت اسفناک این شیخ که میلیونها انسان را به دین مبین تشیع و اسلام رهنمون نموده، نکرده است، شیخی که به دلیل کسرت ارادتش به امام خمینی، او و طرفدارانش را در نیجریه با عنوان « خمینیست ها» می شناسند.

,

تاسف عمیق ما آنگاه بیشتر می شود که بدانید  که در سفر ۲سال پیش آویگدور لیبرمن وزیر پیشین خارجه رژیم صهیونیستی به آفریقا و سفر اخیر نتانیاهو به۵کشور آفریقایی، بلااستثنا از وضعیت یهودیان آن کشورها که گاهأ تعدادشون به هزار نفر هم نمی رسید ،پرس و جو شداست ؛اما وزیر خارج ما از شیعیان نیجریه که جمعیتی عظیم از آن کشور را تشکیل می دهد یادی نکرده است.

,

ما از عدم حمایت دولت از مستضعفان، مسلمانان و شیعیان مظلوم به شدت گله مند بوده و خواهان تشکیل کمیته ای برای پیگیری وضعیت مسلمانان تحت ستم منطقه و جهان اسلام هستیم. در نهایت از سرداران رشید و دلاور اسلام در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خصوصأ حاج قاسم سلیمانی می خواهیم همان طور که با بیانی کوبنده از شیخ عیسی قاسم در بحرین حمایت نمود، اینبار نیز اهمال و کم کاری وزارت امورخارجه را جبران نموده و در حمایت از حجت الاسلام و المسلمین زکزاکی پیش قدم گردند ،شاید دستگاه دیپلماسی دولت روحانی از خواب بیدار شوند.

محمد میرشکاری/ دانشجوی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد بوشهر

انتهای پیام/

,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه