اخبار داغ

امنیت ‌ترکیه به حالت عادی برگشت‌

امنیت ‌ترکیه به حالت عادی برگشت‌
سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز با تاکید بر اینکه تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران برای ترکیه حائز اهمیت است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در کودتای اخیر نشان داد که حامی ملت و دولت ترکیه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، فاهری چاغلار ‌در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران برای ترکیه حائز اهمیت است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در کودتای اخیر نشان داد که حامی ملت و دولت ترکیه است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 
سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز با اشاره به اینکه خوشبختانه با پشتیبانی مردم ترکیه، کودتا در این کشور ناکام ماند، افزود: یکی از مهم‌ترین ابعاد این کودتا این بود که مردم با شجاعت از دموکراسی دفاع کردند و این اتفاق باعث تقویت همبستگی ملت ترکیه شد. 
 
سرکنسول ترکیه در تبریز با اشاره به تماس تلفنی رئیس جمهوری اسلامی ایران با همتای ترک خود و اعلام حمایت ایران از ملت و دولت قانونی ترکیه، گفت: روابط برادرانه دو کشور در گذشته نزدیک از امتحانات سختی عبور کرده و بار دیگر دیده شد که روابط ریشه‌داری بین ایران و ترکیه وجود دارد. 
 
وی همچنین با تاکید بر این که کودتای نافرجام ترکیه هیچ تأثیر منفی جدی بر اقتصاد این کشور نداشته، خاطرنشان کرد: همه چیز در این کشور در حالت عادی است و مناسبات تجاری ترکیه با ایران طبق روال گذشته ادامه خواهد داشت. 
 
چاغلار همچنین از برپایی یک همایش اقتصادی بین تجار و صنعتگران ایران و ترکیه در تبریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: امنیت در ترکیه به حالت عادی برگشته و گردشگران بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانند از این کشور دیدن کنند.

,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه