اخبار داغ

پدر علم DEA کشور؛

توجه به علم ریاضی می تواند مشکلات حوزه علوم انسانی را حل کند

توجه به علم ریاضی می تواند مشکلات حوزه علوم انسانی را حل کند
جهانشاهلو پدر علم DEA کشور، یکی از مشکلات مهم علوم انسانی را عدم توجه به علم ریاضی عنوان کرد و گفت:توجه به علم ریاضی می تواند مشکلات حوزه علوم انسانی را حل کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ابصارخبر، غلامرضا جهانشاهلو پدر علم DEA کشور ظهر امروز در هشتمین کنفرانس ملی تحلیل پوششی داده ها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، گفت: متأسفانه در حال حاضر نقش ریاضیات در کشور جا نیفتاده و باید با همت و عزم عمومی این کار به سرانجام برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ابصارخبر،, ابصارخبر،,

جهانشاهلو افزود: ریاضیات کاربردی در مهندسی نقش مهمی دارد که این نقش در مدیریت نمود عینی پیدا می کند.

,

وی تصریح کرد: مسئولین مربوطه باید همت اساسی داشته باشند تا علم ریاضیات به آن مرحله از پویایی خود برسد که در مدیریت کلان کشوری نقش موثری ایفا کند.

,

پدر علم ریاضی ایران در ادامه سخنان خود به اهمیت علم ریاضی پرداخت و گفت: پژوهشگران باید جهت انجام موفق کارهای خود، تقویت علوم کامپیوتری و زبان انگلیسی را سرلوحه کار خود قرار دهند چراکه تقویت و توسعه علم در گرو تقویت این علوم است.

,

جهانشاهلو با بیان اینکه هیچ چیز با ارزشی ارزان بدست نمی آید، ضرورت تروبج علم DEA  را در جامعه یادآور شد و گفت: در علم DEA هدف گذاری یکی از مهمترین کارهایی است که باید بصورت مدارج علمی مناسب در تمام زمینه های علمی طی شود تا کشوردر این زمینه به سمت تعالی سوق داده شود.

,

عضو هیئت‌علمی دانشگاه تربیت معلم در بخش دیگری از سخنان خود به ریزش قابل‌توجه دبیران ریاضی اشاره کرد و افزود: نباید اجازه داده وضعیت این رشته‌ها به شکلی درآید که از دست رفته و از امتیازات آن استفاده نشود، چرا که در رشته‌های مختلف ما نیازمند ریاضیات هستیم.

,

جهانشاهلو با تأکید به تنزل درس ریاضیات در مدارس، موضوع تست زنی را خیانتی در حق دانش آموزان توصیف کرد و افزود: مدارس به جای ترغیب دانش آموزان به تست زنی  باید انها را متفکر تربیت کنند.

,

وی افزود: این ضرورت در حالی است که کتب ریاضی در مدارس اغلب سرشار از غلط‌های متعدد علمی است و به عنوان مثال هندسه که منطق ریاضی محسوب می‌شود حذف می‌شود.

,

پدر علم تحلیل پوشش داده‌ها متذکر شد: اینکه درسی به دلیل ناتوانی یک معلم حذف شود ظلم در حق دانش آموزان است و لازم است مدارس به درس ریاضی توجه بیشتری داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه