اخبار داغ

سفر هیات دولت و بازهم اشرافی گری مسئولین ذوق زده!

سفر هیات دولت و بازهم اشرافی گری مسئولین ذوق زده!
برخلاف آنچه هفته گذشته نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید داشت بار دیگر شاهد اشرافی گری های همیشگی مسئولین ذوق زده استانمان در سفر هیئت دولت و پایمال شدن بیت المال در این میان هستیم!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از اروم نیوز،هنوز یک هفته از سخنرانی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های نماز جمعه این شهر و تاکید بر لزوم جلوگیری از اشرافی گری در میان مسئولین نگذشته است که امروز شاهد حضور تنی چند از اعضای هیئت دولت در استان هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور، شهین مولاوردی معاون رییس جمهور و رییس مرکز امور خانواده و زنان، حسن قاضی زاده هاشمی و هیات همراه آنان در ارومیه و چند شهر دیگر استان آخر هفته پرکاری برای دولت در استان به همراه دارد.
در این میان حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان یکی از بهترین نیروهای کابیه حسن روحانی در دولت یازدهم، باعث شده تا نگاه های بسیاری به سوی آذربایجان غربی معطوف شود چراکه هر حضور وی در استان ها همراه با انجام کارهای خیر نظیر انجام عمل جراحی رایگان در مناطق محروم و ویزیت رایگان بیماران در آن منطقه بوده است.
قاضی زاده هاشمی در سفر به آذربایجان غربی نیز قرار است با حضور در روستایی در شهرستان شوط نسبت به انجام عمل جراحی رایگان چشم وی اقدام کرده و احتمالا ویزیت رایگان را نیز در آن روستا انجام خواهد داد. البته بازدید وزیر از روستای شوریک خوی که حادثه چند هفته قبل در آن روستا باعث نامدار شدنش گشته از دیگر اقدامات خیریه هیات عالی وزارت بهداشت در سفر به آذربایجان غربی خواهد بود.
اما با وجود تاکیدات بزرگان دینی و سیاسی کشور و نیز اعلام علنی در خطبه های نماز جمعه مرکز استان توسط نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، گذشته از خودروهای لوکس شاسی بلند و هلی کوپترهای در اختیار این مسئولین و نیز مبالغ سنگین رسانه ای که بنا بر شنیده ها به رسانه هایی به تعداد کمتر از انگشتان یک دست داده شده تا نسبت به پوشش مطلوب این سفر اقدام کنند! نکته مهم و قابل بیان در سفر وزیر بهداشت اینجاست که آقایان مسئولین دولتی در استان هنوز در کمتر از یک هفته از سخنرانی امام جمعه مبنی بر عدم اشرافی گری در ادارات و به هنگام سفر مسئولین کشوری، با چه نیتی بار دیگر جناب وزیر و هیات همراهش را در مجلل ترین اتاق های هتل پنج ستاره شهر که دیگر آوازه اش برای همه آشناست اسکان داده اند؟
آیا اینکه اتاق هایی که هر شب آن ها چندمیلیون ریال هزینه بر بیت المال تحمیل می کند و هربار باید در سفر وزرا و مسئولین ارشد کشوری شاهد حضورشان در چنین اتاق هایی باشیم برای مسئولین معنای اشرافی گری ندارد؟ آیا هنوز برای اشرافی گری معنایی نیافته اند یا اینکه نمیخواهند معنایی برای خودشان از این مفهوم داشته باشند؟!
اینکه آقای وزیر به همراه هیات همراهش در این اتاق اسکان داشته باشند و در سفر به شهرستان ها نسبت به درمان رایگان بیماران اقدام کنند نمی تواند چهره خوبی از سفر آن ها بر جای گذارد چراکه امورات خیر در کنار اسراف بیت المال یعنی خودنمایی صرف!
البته این تنها گوشه ای ولخرجی های مسئولین استانی در این سفر بوده و قطعا برای دیگر مسئولین نیز این چنین تدابیری اندیشیده شده که امید است هرچه زودتر از بالا رفتن هزینه های آن جلوگیری شود.
در کنار تمام این اقدامات و اشرافی گری های مسئولین استانی برای وزیر و هیات همراهش، حضور هیات 90 نفره مدیران مالی سراسر کشور یکی از دانشگاه های دولتی در ارومیه که آن ها نیز باید در همان هتل مشهور اقامت داشته باشند و 3 روز در همایش این دانشگاه حضور یابند خود جای سوال دارد که آیا اقامت در چنین هتلی مایه افتخار مسئولین استان و شهرمان شده یا اینکه همچنان اشرافی گری را در اولویت دارند؟
حال این سوال بر ذهن ها متبادر می شود که آیا واقعا دانشگاه ها و مسئولین به فکر تحمیل هزینه بر بیت المال هستند یا اینکه هدفشان خدمت به مردم و ارتقای سطح خدمات دهی است؟!
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه