اخبار داغ

به دلیل عدم نظارت بر فرهنگ جامعه؛

هجوم مانتوهای عجیب وغریب در شهر

هجوم مانتوهای عجیب وغریب در شهر
بازار پوشاک وضعیت خوبی ندارد و لباس هایی در بازار عرضه می شود که با فرهنگ اسلامی ما اصلا سازگاری ندارد و این پوشش ها بدون نظارت به فروش می رسند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از مارگون  این روزها حال و روز بازار مانتو و لباس در سپیدان خوب نیست، مُدل‌های عجیب وغریب این روزها نه به صورت مخفیانه بلکه در تن برخی از زنان ودختران و در پُشت ویترین برخی مغازه ها و مانتوفروشی‌های سطح شهر به آسانی عرضه می‌شوند، آن هم نه البسه تنگ و چاک دار بلکه لباس ها و مانتوهایی از جنس فرهنگ غربی.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مارگون ,

 هر سالی که می گذرد، بدحجابی‌ها شکل و شمایل نوینی به خود می‌گیرند، تا جایی که با حضور در مغازه ها بویژه مانتوفروشی ها متوجه می شویم که باید با چیزی به نام «دکمه» در مانتوها خداحافظی کنیم؛ چرا که مانتو دیگر معنای خود را از دست داده و بیشتر شبیه شال یا روسری شده که تنها روی شانه ها آویزان می شود.

,

 از این ها که بگذریم چند وقتی است که مانتوهایی در برخی ویترین مغازه های سپیدان عرضه می شود که بر روی آن ها کلماتی به لغت لاتین چاپ شده است که حاوی مضامین غربی و غیراخلاقی است،  که با فرهنگ ایرانی - اسلامی به هیچ عنوان همخوانی ندارد.

,

 در گذشته شاید مدل‌های عجیب مانتو را با چاک های دوطرف و پشت سر، تنگ و کوتاه، آستین کوتاه، بدون دکمه خلاصه می‌کردیم اما در طراحی‌های جدید، مانتوها به شکل و تصاویر عجیبی مزین شده‌اند که دیگر از فاصله بسیار دور توجه هر مخاطبی را به خود جلب می‌کند.

,

 موردی که امروزه درحال فراگیر شدن است و واقعاً تأسف برانگیز است موضوع مانتوهای پشت نویسی شده است که کنترل این وضع اقدام به‌موقع می‌طلبد متأسفانه نوعی از مانتوها در حال مد شدن است که شعارهای اغلب مستهجن و با مفاهیم بسیار سخیف به زبان انگلیسی پشت آن نوشته شده است یا طراحی‌هایی که جز جلب توجه چشمان ناپاک هیچ هدف دیگری برایشان متصور نیست و متاسفانه پای مانتوهای پشت نویسی شده هم به این شهرستان مذهبی باز شده است.

,

 شاید فراوانی این مانتو در کوچه و خیابانهای شهر دلیل عدم حساسیت ها شده است انگار هرچیزی که زیاد می شود به همان نسبت عادی هم جلوه می کند.

,

 چرا هر لباس و مدی بلافاصله و با سرعت بسیار عجیب قبل از همه در استان ما دیده می شود و چرا ما به جای  آنکه در پیروی از مد سرآمد دیگر شهر ها دیگر باشیم به دنبال آن نیستیم که در کارهای تولیدی و علمی جز اولین ها در کشور باشیم ؟

,

با گشت و گذاری در شهر و در خیابانهای به راحتی می توان وجود این گونه مانتوها را مشاهده کرد و در برخی از موارد این مانتوها در ویترین برای جلب مشتری قرار داده شده و در تعدادی از فروشگاه ها مانتوها در لابه لای دیگر مانتوها چیده شده اند بسیاری از متقاضیان هم بدون توجه به نوشته های مانتو و این که در مدل روزنامه ای چه چیزی نوشته شده آنها راخریداری می کنند.  

,

با ورورد به مانتو فروشی ها ابتدا فروشنده مدل های جدید را پیشنهاد می کند که مانتوهای روزنامه ای را در اولویت پیشنهاد خود قرار می دهد و می گوید که این طرح بسیار جدید است. 

,

در میان این همه مانتو با رنگ و مدل های جدید و یا عجیب و غریب نمی توان مانتوهای ساده و پوشیده پیدا کرد و این روزها جولان مانتوهای روزنامه ای در بازار دیده می شود و به نظر می رسد نظارت در این راستا اندک است. 

,

در نگاه اول به مانتوهای روزنامه ای به خوبی می توان دریافت که این حاصل دست تولید کننده داخل کشور نیست و باز هم محصول خارج از کشوراست که به عنوان مدل جدید به جوانان پیشنهاد می شود.

,

 شاید از خود سوال کنیم که اصلا مانتوهای روزنامه ای مشتری دارند یا نه؛ که جواب این سوال را می توان در خیابان یافت و جوانانی که این مانتوها را خریداری کرده و  بر تن دارند و اصلا توجهی به نوشته های خارجی این مانتوها ندارند مانتوهای روزنامه ای که نوشته های انگلیسی دارند و معلوم نیست چه مفهوم و معنایی دارند به شدت در بازار گسترش یافته و به عنوان مد جدید به فروش می رسد. 

,

بازار پوشاک وضعیت خوبی ندارد و لباس هایی در بازار عرضه می شود که با فرهنگ اسلامی ما اصلا سازگاری ندارد و این پوشش ها بدون نظارت به فروش می رسند. 

,

جالب اینکه این مانتوها از کوچکترین سایز گرفته تا سایزهای بزرگ در فروشگاه ها وجود دارد با این هدف که بی حجابی در میان همه سنین گسترش یابد. 

,

دشمن سالهاست برای ترویج بی حجابی و بدحجابی تلاش می کند و مدل های غربی را به هر گونه ای به جوانان نشان می دهد  در پایان به این نکته بسنده می کنم که پروژه ی «حیازدایی» دشمن همچنان ادامه دارد و ما همچنان در غار اصحاب کهف خوابیم.

,

منبع مارگون،

, مارگون]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه