اخبار داغ

دادستان خراسان‌رضوی: پرونده پدیده گسترده است/ فعلاً مدیرعامل سابق بازداشت شده/ امکان دستگیری افراد دیگر وجود دارد

دادستان خراسان‌رضوی: پرونده پدیده گسترده است/ فعلاً مدیرعامل سابق بازداشت شده/ امکان دستگیری افراد دیگر وجود دارد
دادستان خراسان رضوی گفت: در حال حاضر فعلاً تنها مدیرعامل سابق پدیده بازداشت شده و با توجه به گستردگی موضوع امکان دستگیری افراد دیگری که مباشرت، معاونت و یا تبانی کرده‌اند، در این پرونده وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامعلی صادقی ظهر امروز در نشست خبری مسئولان قضایی خراسان رضوی در اتاق جلسات ساختمان مرکزی دادگستری اظهار داشت: نشانه حرکت منطقی و خوب رسانه‌های استان این است که ما در حال حاضر هیچ شکایتی در دادسرا در رابطه با رسانه‌ها نداریم که این نشان از عملکرد خوب رسانه‌های استان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

صادقی با بیان اینکه تصرفات نیروهای نظامی در ارتفاعات شهر مشهد دارای منشأ قانونی است، گفت: براساس نظرات کمیته مستندسازی نهاد ریاست جمهوری نیروهای نظامی زمین‌هایی را با انجام فرایندهای قانونی دریافت کرده‌اند.

,

دادستان خراسان رضوی افزود: شورای حقوق حفظ بیت المال ورودش به این قضیه به این سبب است تا اگر در ارتفاعات جنوب یک مساحت بسیار زیاد به‌صورت قانونی در اختیار نیروهای نظامی قرار گرفته، بخشی از آن به‌اندازه کافی برای برطرف کردن نیازهای شهر به مدیریت شهری بازگردانده شود.

,

وی با ابراز اینکه برخی واگذاری‌های زمین به ارگان‌های نظامی در گذشته اشتباه بوده تأکید کرد: امروز ما هم بر این عقیده هستیم که برخی از این زمین‌ها باید براساس نیاز به محل تنفس شهر و تفرجگاهی برای مردم تبدیل شود.

,

صادقی افزود: با پیگیری شورای حقوق بیت المال یکی از واگذاری‌ها به‌مساحت 65 هکتار به یکی از ارگان‌های نظامی باطل شد و آماده بازگشت به وضعیت سابق است؛ در بررسی‌های آینده این شورا نیز بنا است تا این واگذاری‌ها به‌صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد تا مصوبات اصلاح شده و زمین‌هایی که شهرداری برای انجام فعالیت به آنها نیاز دارد به این سازمان بازگردانده شود.

,

دادستان خراسان رضوی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده پدیده و مدیرعامل بازداشت شده این مجموعه گفت: در ابتدای بررسی این موضوع، فعالیت‌ها به دو قسمت تقسیم شدند؛ نخستین هدف ما حفظ حقوق مردم و انجام اقدامات لازم در این باره بود و در این راستا از نقل و انتقال اموال جلوگیری شد و اجازه اجرای احکام علیه‌ شرکت به‌صورت موقت داده نشد.

,

وی راجع به همکاری همه دستگاه‌ها در مجموعه فعالیت‌های ابتدایی گفت: تمامی سازمان‌های مربوطه دستگاه قضایی را در راستای انجام فعالیت‌های حفظ حقوق مردم یاری کردند و اجازه گسترش اتفاقات را ندادند.

,

صادقی رسیدگی به جرائم متخلفین را دومین بخش فعالیت‌های دستگاه قضایی عنوان کرد و افزود: رسیدگی به تخلفات صورت گرفته صرفاً قضایی بوده و در این رابطه ضمن دقت بسیار زیاد در بررسی موضوع اجازه ورود هیچ دستگاهی را نداده‌ایم.

,

دادستان خراسان رضوی افزود: پس از شروع فعالیت هیئت مدیره جدید به مردم وعده دادیم که متخلفان را محاکمه کنیم و در این باره نیز در حال انجام بررسی‌های لازم برای شناسایی مباشرها، معاون‌ها و افرادی هستیم که در به وجود آمدن این مشکل دخیل بوده‌اند.

,

وی تصریح کرد: در حال حاضر فعلاً تنها مدیرعامل سابق این مجموعه بازداشت شده و با توجه به گستردگی موضوع امکان دستگیری افراد دیگری که مباشرت، معاونت و یا تبانی کرده‌اند در این پرونده وجود دارد.

,

صادقی در پاسخ به یک سؤال در رابطه با تصرفات بند گلستان خاطرنشان کرد: متأسفانه به‌سبب کوتاهی‌های متولیان امر تصرفات غیرقانونی در این منطقه به وجود آمده است.

,

دادستان خراسان رضوی افزود: بررسی این موضوع از ناحیه اشخاص حقیقی و حقوقی در بند گلستان یکی از این موارد است و در دستور کار قرار گرفته و فعالیت‌هایی در این باره صورت گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه