اخبار داغ

قول معاون دانشجویی دانشگاه؛

برخورد با خاطیان جشن فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد همدان

برخورد با خاطیان جشن فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد همدان
پس از انتشار فیلم ها و تصاویری از مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد همدان و واکنش نهادهای مختلف به این امر، معاونت دانشجویی فرهنگی این دانشگاه خبر از برخورد با خاطیان این جشن پس از بررسی های جامع را داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ پنج شنبه هفته پیش همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) خبر ابتذال در جشن فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی همدان نظر اذهان را علی الخصوص در فضاهای مجازی با انتشار فیلم هایی از این مراسم به خود جلب کرد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

این جشن که به گفته حاضران یک جشن 1000 نفره مختلط بوده توسط کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه همراه با برگزاری کنسرت مهدی شکوهی و 3 بازیگر کشورمان و با حضور رئیس دانشگاه، معاونت فرهنگی دانشجویی برگزار شده بود.

,

 

,

به همین منظور بسیج دانشجویی دانشگاه آزادهمدان هم در واکنش به این برنامه بیانیه ای صادر کرد  و برگزاری کنسرت موسیقی در قالب جشن فارغ التحصیلی که در دانشگاه ازاد واحد همدان صورت گرفت دهن کجی به ارمان های انقلاب ،به نهاد رهبری و بسیج دانشجویی و سایر تشکل های انقلابی این دانشگاه بود.

,

 

,

در این بیانیه آنها عزل مسئولین خاطی و برگزار کنندگان این امر را با پیگیری این امر خواستار شده بودند و تاکید کرده بودند که جواب دندان شکن و انقلابی خود را به این امر خواهیم داد.

,

 

,

, ,

 

,

بزرگنمایی پیرامون جشن هزار نفری دانش آموختگان دانشگاه غیرمنصفانه است

,

 این در حالی بود که رییس دانشگاه آزاد اسلامی همدان در این باره به خبرنگار ایرنا ، گفته بود که در این جشن بانوان و آقایان مجرد دانشجو، با لباس فارغ التحصیلی به صورت مجزا و در مکان های از قبل پیش بینی شده مستقر شدند و خانواده ها نیز در جایگاه تعیین شده حضور داشتند.

,

 

,

جامه بزرگی خاطرنشان کرد: این مراسم از سوی کانون دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی همدان انجام شد و نظارت و مکان مراسم نیز عهده مسئولان اجرایی دانشگاه بود.

,

 

,

وی یادآور شد: بزرگنمایی پیرامون جشن هزار نفری دانش آموختگان دانشگاه غیرمنصفانه است و فیلم ها و تصاویر موجود خلاف حاشیه سازی ها را اثبات می کند.

,

 

,

, ,

 

,

رئیس کانون دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این باره به خبرنگار صبح الوند؛ گفت: مراسم دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی همدان همزمان با روز ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) پس از ماه ها برنامه ریزی و پس از 6 سال در این دانشگاه برگزار شد و تمام برنامه ها مطابق با شئونات اسلامی بوده است.

, صبح الوند,

 

,

ندا توقیری گفت: اعضای دبیرخانه این مراسم در کانون دانش آموختگان با نیت کمک به ستاد بازسازی عتبات عالیات مقداری از هزینه های برگزاری این جشن را به دبیر این ستاد در استان همدان اهدا کرده اند.

,

 

,

رئیس کانون دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی همدان در پایان بااشاره به بی نقص بودن برنامه اجرایی گفت: به طور حتم این برنامه بی نقص نبوده که ما تمام سعی خود را در رفع این ضعف ها و برداشتن گامی موثر در تحقق اهداف انقلاب اسلامی خواهیم کرد.

,

 

,

جشن فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد در شان محیط دانشگاهی نیست

,

اما مسئول دفتر نهاد نمایندگی دانشگاه آزاد همدان در این باره چیز دیگری به خبرگزاری دانشجو گفته و این جشن فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد همدان را در شان محیط دانشگاهی ندانسته و بیان کرده است که  با توجه به فیلم هایی که به دست ما رسیده  حواشی جشن قطعا خلاف اخلاق و شرع بوده است.

,

 

,

حجت‌الاسلام حمیدرضا طالقانی ورکشی تصریح کرد: همانطور که مشخص است وقتی ۱۲۰۰ دختر و پسر در یک سالن قرار بگیرند این حرکات حتما قابل پیش بینی خواهد بود و با این حجم بالای جمعیت و اجرای پنج نوبت موسیقی در جمع جوان و مختلط این حواشی را نیز در پی خواهد داشت.

,

 

,

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد همدان اظهار کرد: ما این گلایه را از مسئولین دانشگاه داریم که چرا این جشن را به صورت مختلط برگزار کردند، هر چند صندلی ها مجزا و جدا چیده شده بود؛ ولی در طی برنامه این حجم از جمعیت قابل کنترل نخواهند بود.

,

 

,

, ,

 

,

معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد همدان هم دراین رابطه به خبرنگار صبح الوند، گفت: این مراسم همزمان با تولد مبارک کریمه‌ اهل‌ بیت(ع) با حضور 570 دانش‌ آموخته همراه با خانواده آنان اجرا شد .

, صبح الوند,

 

,

علی اکبر حائری ضمن تقدیر از کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد همدان گفت: این مراسم همراه با اجرای برنامه مذهبی و فرهنگی بوده است .

,

 

,

وی اظهار کرد: اگر این مراسمات توسط دانشگاه برگزار نگردد دانشجویان این مراسم را در محیط های دیگر برگزار خواهند کرد که عواقبی دیگر خواهد داشت.

,

 

,

معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد همدان اظهار کرد: اجرای موسیقی در این برنامه به صورت لب خوانی توسط خواننده مرکز موسیقی صدا و سیما، مهدی شکوهی بوده است و به نظر من اسم این را نمی شود کنسرت گذاشت.

,

 

,

وی با اشاره به تصاویر منتشر شده از مراسم در فضای مجازی گفت: در انتهای مراسم و هنگامی که مسئولان حضور نداشتند تعدادی از افراد حاضر در سالن رفتارهای خارج از عرف انجام داده اند.

,

 

,

حائری اظهار کرد: به نظر بنده مراسم بسیار خوب بوده است ولی ما نقدها دراین زمینه را می پذیریم.

,

 

,

, ,

 

,

همه این عوامل و نقدها بر این برنامه سبب شد تا معاونت فرهنگی و دانشجویی همدان بیانیه ای صادر کند و درآن بیان کرد که  گزارش‌های رسیده در پایان برنامه تعداد اندکی از حاضرین ناآگاه رفتارهای خارج از عرف و شئونات اسلامی و دانشگاهی بروز یافت که معاونت دانشجوئی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان اعلام می‌دارد این رفتار از منظر دانشگاه مورد تأیید نیست و با متولیان این مراسم پس از بررسی‌های جامع موضوع برابر مقررات برخورد خواهد شد.

,

انتهای پیام/م 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه