اخبار داغ

رییس جمهور:

اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به نفع و صلاح ملت ایران خواهد بود

اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به نفع و صلاح ملت ایران خواهد بود
حسن روحانی گفت: دولت قدم به قدم در خصوص اینکه پول ناشی از انصراف خانوارها از دریافت یارانه در چه محلی هزینه می‌شود، به مردم گزارش شفاف خواهد داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی رییس‌جمهوری پیش از ظهر امروز (دوشنبه) پس از نشست با وزیر، معاونین و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگاران برنامه‌های دولت برای توسعه و ارتقاء سطح محصولات کشاورزی و نیز چگونگی اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را تشریح کرد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

روحانی در خصوص برنامه‌های دولت برای احیاء بخش کشاورزی و دستاوردهای نشست با وزیر، معاونین و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی گفت: بخش کشاورزی از دو دیدگاه برای دولت حائز اهمیت است؛ از لحاظ اقتصادی اشتغال تعداد زیادی از هموطنان عزیز ما بویژه روستائیان، عشایر و سایر کسانی که در این بخش فعالیت می‌کنند، وابسته به توسعه این بخش است.

,

رییس‌جمهوری افزود: مهم‌تر از موضوع اشتغال بخش کشاورزی، امنیت غذایی مردم را تأمین می‌کند و این بسیار مهم است که کشور بتواند در تولید محصولات و کالاهای اساسی، خوداتکا باشد.

,

روحانی با بیان اینکه اساس بحث در جلسه امروز با وزیر، معاونین و مسئولین وزارت جهاد کشاورزی این بود که امروز اتکاء کشور به محصولات داخلی در تأمین کالری مورد نیاز کمتر از 60 درصد است، تصریح کرد: دولت می‌خواهد ظرف 4 تا 5 سال آینده این رقم را به بیش از 80 درصد برساند.

,

رییس‌جمهوری خاطر نشان کرد: البته در دوره‌ای طی سال‌های 82 و 83 در کشور به رقم بالای 80 درصد دست پیدا کردیم، اما در سال‌های اخیر این رقم بسیار کاهش یافت و به بالای 50 درصد رسید.

,

روحانی با بیان اینکه بخشی از استقلال اقتصادی کشور در بخش کشاورزی و آنچه که رهبری معظم انقلاب در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کردند، در تأمین کالاهای اساسی بخش کشاورزی است، گفت: ان شاء‌الله با حمایتی که دولت از بخش کشاورزی خواهد کرد، شاهد شکوفایی در این بخش و در سایر زمینه‌ها از جمله بهره‌وری آب و خاک، حفظ جنگل‌ها و مراتع و توسعه در بخش آبزیان خواهیم بود.

,

رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه دولت نسبت به برخی مسایل حاکمیتی که در زمینه توسعه کشاورزی بر عهده دارد، توجه می‌کند، تصریح کرد: بار عمده کشاورزی بر عهده مردم است و همه اقدامات باید با حمایت و حضور آنان انجام شود.

,

روحانی ادامه داد: بنده در ادامه قولی که وزیر و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی دادند به ملت عزیز قول می‌دهم در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولی خوب در محصولات کشاورزی خواهیم بود و رقم اتکا در کالری مورد نیاز را در برنامه‌ای 4 ساله به بیش از 80 درصد خواهیم رساند.

,

رییس‌جمهوری همچنین در خصوص چگونگی اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها نیز خاطر نشان کرد: دولت در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در پی اجرای تبصره 21 قانون بودجه سال 93 است و در این راستا اولین قدم با همکاری مردم بسیار خوب برداشته شد و با توجه به اینکه در قانون آمده بود افرادی که نیازمند هستند، باید یارانه دریافت کنند، دولت از مردم خواست تا کسانی که احساس نیاز دارند، ثبت نام کنند.

,

روحانی افزود: این اقدام بزرگی بود که با کمال آرامش و طمأنینه مردم ظرف ده روز در سراسر کشور به انجام رسید و بنده از همه مسئولان که تسهیلات لازم را فراهم کردند و همچنین از حوصله و متانت مردم در عمل و اجرا بسیار تشکر می‌کنم.

,

رییس‌جمهوری ادامه داد: همچنین از همه کسانی که به دعوت فرهیختگان، علما، بزرگان و دلسوزان جامعه و به قانون مجلس لبیک گفته و ثبت‌نام نکرده و یا پس از ثبت‌نام انصراف دادند نیز تشکر می‌کنم؛ البته راه انصراف از دریافت یارانه تا پایان سال باز خواهد بود.

,

روحانی تصریح کرد: مردم هر زمان که احساس کنند پول ناچیزی که از این محل دریافت می‌کنند در اختیار خانواده بزرگ ملت و توسعه بهداشت، درمان، تولید و حمل و نقل عمومی و حفظ محیط زیست قرار می‌گیرد، همکاری کرده و می‌توانند از دریافت یارانه انصراف دهند.

,

رییس‌جمهوری گفت: دولت قدم به قدم در خصوص اینکه این پول در چه محلی هزینه می‌شود، به مردم گزارش شفاف خواهد داد.

,

روحانی با بیان اینکه قدم دوم در مسیر اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها که اعلان قیمت حامل‌های انرژی است طی هفته ‌جاری انجام خواهد شد، افزود: دولت می‌توانست قیمت‌های بالایی برای حامل‌های انرژی تعیین کند و درآمد بیشتری به نفع تولید و ارائه خدمات به مردم کسب نماید اما بخاطر شرایط تورمی کشور این قیمت‌ها با شیب ملایمی افزایش خواهد یافت که اثر آن بر تورم بسیار کم خواهد بود.

,

رییس‌جمهوری تأکید کرد: مردم باید مراقب باشند تا در گوشه و کنار عده‌ای از این افزایش قیمت‌ها سوء استفاده نکرده و با تبلیغات غیردقیق موجب ترس مردم نشوند چرا که آثاری بر روی قیمت‌ها نخواهد داشت.

,

روحانی افزود: البته افزایش قیمت حامل‌های انرژی تورم بسیار محدودی را در پی خواهد داشت اما به آن میزان نیست که بخواهد موجب نگرانی مردم شده و مشکلی را ایجاد کند؛ دولت بطور همزمان در کنار آن اقداماتی را برای مهار آثار تورمی انجام خواهد داد.

,

رییس‌جمهوری با بیان اینکه این اقدام در کل به نفع، خیر و صلاح ملت ایران خواهد بود، گفت: دولت در این زمینه به عنوان خادم مردم اقداماتی که قانون تکلیف کرده انجام خواهد داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه