اخبار داغ

اختصاصی دانا/

اسناد جدید از حضور غیرقانونی دیپلماتهای خارجی در مناطق مرزی + فیلم و عکس

اسناد جدید از حضور غیرقانونی دیپلماتهای خارجی در مناطق مرزی + فیلم و عکس
بدون تردید بمب خبری روزهای گذشته که نگرانی بسیاری از مردم و مسئولین را برانگیخت گشت زنی مرموز و هماهنگ اعضای سفارت انگلستان و فرانسه در شهرستانهای مرزی و کرد نشین غرب کشور بود که بدون مجوز قانونی و مخفیانه انجام شد. مقارن شدت حضور این افراد با تشدید تحرکات گروهکهای تروریستی در منطقه (استان کرمانشاه و شهرستانهای اورامانات) نگرانی ها در قبال انجام وظیفه دیدبانهای تروریستها برای طرح ریزی جنایت های آتی در منطقه را نیز دو چندان کرد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بدون تردید بمب خبری روزهای گذشته که نگرانی بسیاری از مردم و مسئولین را برانگیخت گشت زنی مرموز و هماهنگ اعضای سفارت انگلستان و فرانسه در شهرستانهای مرزی و کرد نشین غرب کشور بود که بدون مجوز قانونی و مخفیانه انجام شد.

مقارن شدن حضور این افراد با تشدید تحرکات گروهکهای تروریستی در منطقه (استان کرمانشاه و شهرستانهای اورامانات) نگرانی ها در قبال انجام وظیفه دیدبانهای تروریستها برای طرح ریزی جنایت های آتی در منطقه را نیز دو چندان کرد.

دیپلماتهای توریست نما چه کسانی بودند و چرا بازداشت شدند؟

در حالی که وزارت خارجه با بیانیه ای مبهم در واکنش به اقدام ضد امنیتی دیپلماتهای غربی به راحتی از کنار آن عبور و تلاش کرد تا این سفر را یک برنامه توریستی قلمداد کند اما اظهارات مسئولین امنیتی حکایت ازیک برنامه ریزی شبه جاسوسی روشن دارد.



اسناد منتشر نشده از مدارک هویتی این افراد نشان می دهد که تصویر برداری از اماکن نظامی وامنیتی شهرستانهای غربی کشور مستقیما توسط "چارلوت لوپز" دیپلمات زن انگلیس و نماینده علیا حضرت ملکه بریتانیا انجام شده است.

اسناد هویتی او حکایت از جایگاه دبیردومی لوپز در سفارت انگلستان در ایران حکایت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گشت زنی مرموز و هماهنگ اعضای سفارت انگلستان و فرانسه در شهرستانهای مرزی ,
,
,
,
, دیپلماتهای توریست نما چه کسانی بودند و چرا بازداشت شدند؟, دیپلماتهای توریست نما چه کسانی بودند و چرا بازداشت شدند؟,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

, ,



او با کد تشکیلاتی 94268102 و با دوربینی مدرن از زوایای مختلف برخی از اماکن ممنوعه تصویر برداری می کند و پس از به دام افتادن او توسط تورهای اطلاعاتی و امنیتی سپاه، مشخص می شود مجوز او تنها برای حضور در هتل شادی و آذربایجان شهرستان سنندج است. یعنی جایی کیلومترها آنسوتر از محل بازداشت.

,
,
,


"سباستین سورن" با کد تشکیلاتی 91261105 مسافر دوم خودروی اروپایی ها در شهرستانهای استان کردستان است. رایزن سفارت فرانسه که احتمالا یک ماموریت مهم چندین روز او را با دیپلمات یک کشور دیگر همراه کرده است.

,
,

 

,

, ,



 نکته قابل توجه ماجرا دوستی و همسفری "سباستین سورن" رایزن سفارت فرانسه با دیپلمات زن انگلیسی است که باید از نگاه امنیتی تحلیل شود. اعضای سفارت دو کشور اروپایی در یک خودرو و با همکاری منحصر به فرد به دنبال چی چیزی هستند؟ چه چیزی در ارتباط با مناطق مرزی غرب ایران لوپز از پادشاهی انگلستان را با فرانسوی ها همنشین و همکار کرده است؟

,
,
,



اظهارات منابع خبری اگاه در گفتگو با دانا نشان می دهد که برنامه ریزی این تردد ها با عقبه کارشناسی دقیق انجام شده است و مقصد بعدی این دیپلماتها قبل از بازداشت به سمت استان آذربایجان غربی، مهاباد و ارومیه بوده است.

,
,
,



ویدیوی منتشر نشده از لحظه توقیف خودروی این دیپلماتها دستپاچگی خاص آنها را نشان می دهد.شاید دیدن این اسناد و تصاویر وزارت خارجه را به تحرک اثربخش برای پیگیری ماجرا و گزارش آن به مردم مجاب کند.

,
,
,



موضوعی که پس از انعکاس در شبکه اطلاع رسانی دانا نه تنها مطابه مردم بلکه هشدار و نگرانی مسئولین قضایی و امنیتی کشور را نیز در پی داشته است.

,
,
,

 

,

دیپلمات‌های غربی حتی حاضر نشدند از ماشین پیاده شوند

, دیپلمات‌های غربی حتی حاضر نشدند از ماشین پیاده شوند, دیپلمات‌های غربی حتی حاضر نشدند از ماشین پیاده شوند, دیپلمات‌های غربی حتی حاضر نشدند از ماشین پیاده شوند,

در همین رابطه حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به سوال 7 نفر از نمایندگان مجلس به وزیر امور خارجه در مورد حضور دیپلماتهای اروپایی و گشتوگذار آنها در نقاط مختلف کشور اظهار داشت: معلوم نیست که دیپلماتهای اروپایی به چه دلیل در نقاط مختلف کشور خصوصا نقاط استراتژیک و خاص آزادانه میگردند و چرا مسئولان مربوطه اظهار میکنند که اطلاعی از اهداف این گشتوگذارها ندارند.

, , شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , , , , , , ,

 

,

وی در تشریح سوال نمایندگان مجلس از وزیر امور خارجه افزود: طبق اخباری که به دست ما رسیده، در سفری که یکی از کارکنان سفارت فرانسه با همراهی یک کارمند سفارت انگلستان به استان کردستان داشتند این افراد به طور غیرقانونی اقدام به تصویر برداری از بعضی مناطق حساس کردهاند.

, ,

 

,

نماینده مردم شاهین‌شهر ادامه داد: از دیگر مواردی که حساسیتها نسبت به این موضوع را بیشتر میکند، عدم توجه این افراد به اخطارهای نیروهای امنیتی و انتظامی است به طوری که این افراد سه ایست بازرسی را بدون توقف رد کردند.

, , , ,

 

,

حاجی دلیگانی گفت: نیروهای امنیتی و انتظامی در نهایت این افراد را در یک روستا متوقف کردهاند و در کمال احترام از آنها خواستهاند تا برای پاسخگویی به سوالاتشان در مورد عکس برداری غیرمجاز از مناطق حساس به آنها جواب دهند که دیپلماتهای اروپایی در کمال بیادبی حتی حاضر نشدند برای پاسخگویی از اتومبیل خود خارج شوند.

, , , , , , ,

 

,

وی تصریح کرد: حضور این افراد در مناطق مرزی که این روزها اخبار مختلفی از جولان تروریستها و داعشیها در آنجا به گوش میرسد قطعا با هدفگذاری و برنامهریزی صورت گرفته چرا که میبینیم تروریستها سعی دارند با ناامن کردن بعضی از مناطق مرزی ایران را هم به بستری برای رسیدن به اهداف خود تبدیل کنند.

, , , , , , , ,

 

,

نماینده مردم شاهین‌شهر اظهار داشت: به نظر میرسد حضور دیپلماتهای اروپایی در مناطق مرزی کشور نوعی "گرا دادن" و فراهم کردن بستر برای اقدامات تروریستها باشد چرا که پیش از این هم شاهد بودیم که چگونه غرب و آمریکا از تروریستها حمایت کرده و با پشتیبانی‌های مختلف از آنها باعث شده‌اند تا با خیالی آسوده دست به کشتار مردم بیگناه بزنند.

, , , , , , ,

 

,

حاجی دلیگانی عنوان کرد: دیپلماتهای غربی در کشور ما همچون دیدهبانهایی برای داعش هستند و به محض اینکه اوضاع را برای تحرکات تروریستها فراهم ببینند، سعی میکنند تا زمینه را برای اقدامات این افراد در ایران فراهم کنند.

, , , , , ,



وزارت خارجه هشدارها را جدی بگیرد

دادستان کشور هم در اظهاراتی صریح از دستگاه دیپلماسی ایران خواست تا موضوع را پیگیری و گزارش آن را به مردم ارائه کند.

حجت الاسلام منتظری به اشاره به این اقدام غیرقانونی سفارتهای انگلیس و فرانسه گفت: ارتباط این آمد و شد ها با سایر وقایع منطقه باید علت یابی شده و هرچه سریع تر برخورد قاطع با قانون شکنها انجام و در صورت لزوم از کشور اخراج شوند.

در ارتباط کشورهای غربی با عناصر تروریستی تردید وجود ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در همین رابطه اظهار داشت: وقتی تردیدی وجود ندارد که دولتهای اروپایی از نظر مالی و اطلاعاتی تروریستها را پشتیبانی می کنند، جایی برای سهل انگاری در دسترسی وابستگان انها به اطلاعات کشور وجود نخواهد داشت.

قاسم جاسمی گفت: چرا باید اعضای سفارت این کشور ها آزادانه قانون شکنی کنند و علاوه بر عبور از محدوده مشخص شده برای انها تصاویر اماکن سری و ممنوعه کشور را ثبت کنند؟

وی افزود: باید بررسی کرد که چه ارتباطی میان حضور تیم های تروریستی در غرب کشور با حضور این دیپلماتها وجود دارد؟ باید وزارت خارجه و دستگاه های امنیتی در این باره با قاطعیت تمام برخورد کنند.

واکنش بزرگان و علمای اهل سنت منطقه

نگرانی مردم منطقه از تردد های مشکوک دیپلماتهای غربی که ممکن است به قیمت جان مردم تمام شود نیز به واکنش های بزرگان و علمای کرد و اهل سنت منجر شد.

امام جمعه اهل سنت سنندج، شورای روحانیون اورامانات و ائمه جمعه شهرستانهای روانسر و سرپل ذهاب و بسیاری دیگر از علمای منطقه در گفتگو های جداگانه ای اعلام کردند که تردد آزادانه دیدبانهای داعش در شهرهای مرزی موصوعی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن عبور کرد.

همه این شخصیتهای مردمی و مذهبی خواستار پیگیری و پاسخگویی وزارت خارجه در این رابطه شدند.

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز با تذکر به وزیر خارجه خواستار پیگیری شفاف موضوع شدند.

به گزارش دانا؛ دستگیر شدن دیپلماتهای غربی تنها اتفاق در این رابطه طی هفته های گذشته نیست. بلکه اخبار تکمیلی نشان داد اتباع دیگری از فرانسه درست در همان هتلهای سنندج مدتی قبل از بازداشت دیپلمات ها با مقادیر قابل توجهی دلارهای جعلی و لوازم مشکوک بازداشت و تحویل مقامات مرکزی کشور شده اند.

باید دید وزارت خارجه دولت یازدهم در قبال امنیت مردم و منافع ملی که وابستگی مستقیم  به عملکرد سنجیده و واکنش های به موقع آنها دارد چه اقدامی انجام خواهد داد و چه پاسخی به افکار عمومی می دهد.

,
,
, وزارت خارجه هشدارها را جدی بگیرد, وزارت خارجه هشدارها را جدی بگیرد, وزارت خارجه هشدارها را جدی بگیرد,
,
,
,
,
,
, در ارتباط کشورهای غربی با عناصر تروریستی تردید وجود ندارد, در ارتباط کشورهای غربی با عناصر تروریستی تردید وجود ندارد, در ارتباط کشورهای غربی با عناصر تروریستی تردید وجود ندارد,
,
,
,
,
,
,
,
, واکنش بزرگان و علمای اهل سنت منطقه, واکنش بزرگان و علمای اهل سنت منطقه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, اتباع دیگری از فرانسه درست در همان هتلهای سنندج مدتی قبل از بازداشت دیپلمات ها با مقادیر قابل توجهی دلارهای جعلی و لوازم مشکوک بازداشت و تحویل مقامات مرکزی کشور شده اند.,
,
,

 

,

در ادامه فیلمی کوتاه از توقف خودروی دیپلمات های غربی در استان کردستان را هم مشاهده می کنید.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه