اخبار داغ

کارگردان و بازیگر تئاتر مینابی:

گلایه مندی هنرمند مینابی از واگذاری سالن فرهنگسرا به بخش خصوصی/دنیای هنر را سخت و طاقت فرسا می بینم/هنرمندان مینابی جایی برای تمرین فعالیت‌های خود ندارند

گلایه مندی هنرمند مینابی از واگذاری سالن فرهنگسرا به بخش خصوصی/دنیای هنر را سخت و طاقت فرسا می بینم/هنرمندان مینابی جایی برای تمرین فعالیت‌های خود ندارند
هنرمند مینابی با بیان اینکه نبود فضاهای مناسب برای تمرین نمایش و اجرا هنرمندان تئاتر را کلافه کرده است ، گفت: برای اجرای نمایشم سالن فرهنگسرای ارشاد را که الان به بخش خصوصی واگذار شده شبی250 هزارتومان اجاره گرفتم یعنی برای چهار شب یک میلیون باید پرداخت کنم و این جالب نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله ذاکری، بازیگر تئاتر و کارگردان شهرستان میناب در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده با بیان اینکه از سال 1390  کار نمایشی ام را به شکل جدی با گروه ابوذر میناب آغاز کردم؛ افزود: مشوق اصلی ام را بعد از خانواده ، کانون های مساجد می دانم که شکل گیری فعالیت های من همانند دوستان هم گروه دیگرم از مسجد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده,

 

,

وی به نقش های خود در عرصه بازیگری تئاتر اشاره کرد و اظهار کرد: اولین اثرم کاری بود با عنوان «زندگی شاید» در سال 90 که به موضوع منافقین وضد انقلاب می پرداخت و به عنوان بازیگر در نمایش های «هیچ کاری» ؛ نمایش زندگی شاید ؛ پنج بعلاوه یک و تلفن مشکوک که همه این تولیدات از جعفرقاسمی و ایوب رحیمی بوده است نقش آفرینی کرده ام.

,

 

,

ذاکری با اشاره به وضعیت فرهنگی و هنری هرمزگان گفت: در این سالها تولیدات خوبی از سوی هنرمندان در این زمینه صورت گرفته است و با حمایت مسئولین می شود نوید خوبی را در زمینه فرهنگ در استان داشت اما زمانی که فضاهای فرهنگی و هنری استان خودم را با استان خوزستان و بوشهر مقایسه می کنم در مقایسه با استان هرمزگان صفر است.

,

 

,

وی بیان کرد: دنیای هنر را به شدت سخت و طاقت فرسا و با خروجی مالی به شدت کم و ضعیف می بینم شما تصور کنید یک هنرمند تئاتر برای تولید یک اثر از صفر تا صد خود هزینه می کند اما زمان برگشت مالی باید از هفت خوان رستم بگذرد.

,

 

,

کارگردان نمایش طنز«زمین داغن بداربخو براری» در ادامه یادآور شد: بنده برای اجرای نمایش طنز«زمین داغن بداربخو براری» سالن فرهنگسرای ارشاد را که الان به بخش خصوصی واگذار شده شبی250 هزارتومان اجاره گرفتم یعنی برای چهار شب یک میلیون باید پرداخت کنم و جالب اینجاست که بنده تا الان پیش از یک میلیون فقط خرج تولید اثرم کردم انتظار می رفت مسئولین و متولی اجرای من که خود ارشاد است همکاری ویژه ای با بنده داشته باشند.

,

 

,

کارگردان مینابی اضافه کرد: جا دارد از رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان میناب در امر تبلیغات که حامی گروه بودند و همچنین شورای شهر و شهرداری شهرستان میناب که فضای تبلیغات شهری را در اختیار ما قرار دادند تشکری ویژه ای داشته باشم.

,

photo_2016-08-24_11-02-18

, photo_2016-08-24_11-02-18,

 

,

وی به مقام های خود در عرصه هنری اشاره کرد و تصریح کرد: نمایش طنز«زمین داغن بداربخو براری» نخستین تجربه کارگردانی ام بود توانستم مقام اول کارگردانی را در همین اثر که در حال اجرای عموم است کسب کنم و دو دوره برگزیده جشنواره استانی و راهیابی به مرحله منطقه ای باگروه ابوذر را داشتم.

,

 

,

ذاکری  با اشاره به مسائل و مشکلات عرصه هنری بیان کرد: مشکلات زیادی را پیش رو داریم بخصوص ما که این حرفه را با هیچ واقعی دنبال می کنیم و برای تولید یک اثر هیچ حمایت مالی از سوی مسئولان متولی امر از هنرمندان نمی شود و این خود یک فاجعه است جای سوال است چرا کسی برای هنر و فرهنگ خرج نمی کند؟

,

 

,

بازیگر تئاتر هرمزگانی تاکید کرد: هنرمندی که هزینه یک اثر را خودش هزینه می کند آیا منطقه ای که مکان های اجراء اش را هم باید به بخش خصوصی دهند؟ و هفت خوان گرفتن مجوز اجرا  تولید کننده های یک اثر نمایشی را فراری می دهد و بنده خودم برای نمایش در حال اجرا چندین مجوز گرفتم و این عدم اعتماد و توهین به اثر هنرمند است و اثری که در مرحله شهرستانی تمام این مراحل را با متخصصان گذرانده چرا باید برای اجرای عموم برای هر اجرایش مجوز بگیرید؟

,

 

,

هنرمند مینابی با بیان اینکه نبود فضاهای مناسب برای تمرین نمایش و اجرا هنرمندان تئاتر را کلافه کرده است ادامه داد: نیروی متخصص و متعهد هنری ازکمبود امکانات و بی توجهی مسىئولان سوخت می شود و در این تشکیلات اما کسی نیست برا امنیت شغلی عمر هنری هنرمندان تدبیر بیندیشد و هنرمند به کار نیاز دارد تا بتواند تولید هنری کند و یک منبع در آمد مالی داشته باشد و این مشکلات روز به روز عمر هنری هنرمندان را می کاهد.

,

 

,

کارگردان نمایش طنز«زمین داغن بداربخو براری» افزود: در حال حاضر به جز شغل هنری به کار آزاد مشغول هستم و صبح ها در یک کارگاه کار میکنم و عصر در جاده مسافر کشی می کنم.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه هنر تئاتر به شدت تاثیر مثبت فراوانی بر روی مخاطب دارد ، اظهار کرد: کاری که تئاتر انجام می دهد یک سخنران نمی تواند انجام دهد مشکلات جامعه را با تولید یک اثر نمایشی میتوان آسیب شناسی کرد و تاثیرات آن رادید.

,

 

,

ذاکری بیان کرد: با کسانی که می گویند تئاتر مخاطب ندارد موافق نیستم تئاتر مردمی که از دل مردم بر خواسته باشد مردم قطعا استقبال می کنند و همین اجرای نمایش طنزم شرمنده مردم شدم که جا برای نشستن نداشتند.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه