اخبار داغ

حاجی دلیگانی مطرح کرد؛

ردپای دو زن انگلیسی در قراردادهای جدید نفتی/ در قضیه قراردادهای نفتی کلاه بزرگی سر نمایندگان مجلس گذاشتند

ردپای دو زن انگلیسی در قراردادهای جدید نفتی/ در قضیه قراردادهای نفتی کلاه بزرگی سر نمایندگان مجلس گذاشتند
نماینده مردم شاهین‌شهر و برخوار در مجلس گفت: قرارداد نفتی را دو خانم که سال‌هاست مقیم انگلستان هستند به همراه فردی که سابقه تنظیم کرسنت را هم داشته تنظیم کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی حاجی‌ دلیگانی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به ابلاغ قراردادهای نفتی اظهار کرد: متأسفانه در قضیه قراردادهای نفتی کلاه بزرگی سر نمایندگان مجلس گذاشتند که این در واقع کلاه گذاشتن بر سر مردم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: قواره این قراردادها دارای اشکال زیادی بود و خود معاون اول رئیس‌جمهور بارها اذعان کرد که ما 150 ایراد آن را بررسی و رفع کرده‌ایم.

,

نماینده مردم شاهین‌شهر و برخوار در مجلس بیان کرد: آیا جای تعجب نیست یک مجموعه مصوبه‌ای که 10 صفحه است 150 ایراد از آن گرفته شود؛ بنابراین مشخص است که زیرساخت این قرارداد اشکال دارد.

,

عضو فراکسیون ولایت تأکید کرد: این قرارداد را دو نفر خانمی که سالیان سال در انگلستان بودند و در آنجا زندگی کرده‌اند به همراه یک فردی که سابقه تنظیم کرسنت را هم داشته تنظیم کرده‌اند و مشخص است این قراردادی که زیرساخت آن بر مبنای تفکر درست نباشد و برخلاف منافع ملی و منافع ایرانیان باشد به کشور لطمه خواهد زد.

,

حاجی‌دلیگانی اضافه کرد: این قراردادها حقوق ملت ایران را از بین برده و حتی ما را به زمان قبل از ملی شدن صنعت نفت باز می‌گرداند چراکه در آن زمان هم می‌خواستند نیروی انسانی را به سخره بگیرند و نفت را ببرند و تاکنون در این قراردادها این اتفاق افتاده است.

,

وی خاطرنشان کرد: ما یک طرح دوفوریتی را تهیه کردیم که تنظیم و چارچوب و قواره قرارداد در اختیار مجلس قرار بگیرد تا منافع مردم حفظ شود اما با این کاری که آقای لاریجانی انجام داد و جلسه را غیرعلنی کرد؛ از طرفی به‌نوعی نمایندگان را توجیه که بحث‌ها در منظر مردم نقد نباشد و کارشناسان نتوانند آن را نقد کنند و از طرفی دیگر فرصت ما را هم گرفت.

,

عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: تا سه هفته دیگر که مجلس جلسه علنی ندارد؛ این کار به تعویق افتاد.

,

حاجی‌دلیگانی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه به منتقدان و نمایندگان قول داده‌ شده بود تا روز یکشنبه نظرات جمع‌بندی شده تا اشکالات را بررسی و رفع کنند و بعداً کمیسیون تلفیق جمع‌بندی را به دولت برای اصلاح ارسال کند ولی متأسفانه دیروز دقیقاً همان متن قبلی که اشکالات زیادی داشت و منافع ملی ما را به خطر می‌اندازد برای اجرا ابلاغ‌شده است.

,

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ابطال مصوبه هیأت دولت در خصوص قراردادهای نفتی عنوان کرد: بنده و تعدادی از نمایندگان محترم به‌منظور ابطال مصوبه هیأت دولت شکایتی را به دیوان عدالت اداری تقدیم کرده‌ایم که باید سریعاً رسیدگی شود.

,

 

,

انتهای پیام/ت

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه