اخبار داغ

مسئول بسیج دانشجویی در گفت‌وگوی مشروح با دانا/

دعوت ما از رئیس جمهور تاکنون بی‌پاسخ مانده/ماجرای دفاع بسیج‌دانشجویی از خاتمی/اخطار رئیس‌بسیج دانشجویی به دانشگاه آزاد؛تا امروز خویشتن‌داری کرده ایم

دعوت ما از رئیس جمهور تاکنون بی‌پاسخ مانده/ماجرای دفاع بسیج‌دانشجویی از خاتمی/اخطار رئیس‌بسیج دانشجویی به دانشگاه آزاد؛تا امروز خویشتن‌داری کرده ایم
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور اظهار داشت: در زمان اصلاحات و ریاست جمهوری خاتمی، زمان حضور وی در دانشگاه تهران به شدت از سوی جریان اصلاح طلبی دانشگاه تهران مورد حمله و بی احترای و توهین واقع شد؛ اما در آن برهه زمانی بسیج دانشجویی به خاطر خدشه وارد نشدن به جایگاه ریاست جمهوری از وی دفاع کرد.
[

محمد ودودحیدری، مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در گفتگوی مشروح با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، در خصوص رسالت های بسیج دانشجویی اظهار داشت: بسیج دانشجویی یک جریان دانشجویی بر محور آرمان های انقلاب اسلامی است که به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شد که این جریان دانشجویی یک رویکرد کلی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وی افزود: در بسیج دانشجویی از یک طرف برای ما روحیه دانشجویی و مطالبه گری و عدالت خواهی و عدالت طلبی ملاک است و از طرف دیگر رویکردها و آرمان هایی است که برآمده از انقلاب اسلامی است.

,

**بسیج دانشجویی نگاه خود را بر اساس همراهی با دولت ها تنظیم نمی کند

, **بسیج دانشجویی نگاه خود را بر اساس همراهی با دولت ها تنظیم نمی کند, **بسیج دانشجویی نگاه خود را بر اساس همراهی با دولت ها تنظیم نمی کند,

مسئول سازمان بسیج دانشجویی در پاسخ به سوالی در خصوص رویکرد بسیج دانشجویی در قبال دولت اظهار داشت: بسیج دانشجویی نگاه خود را بر اساس همراهی با دولت ها تنظیم نمی کند؛ بلکه گفتمان انقلاب اسلامی شاخص جریان بسیج دانشجویی است که به عنوان یک مشی جدید در جنبه های سیاسی و فرهنگی و در همه موارد خود را با این شاخصه محک می زنیم.

,

مدیر مسئول سابق روزنامه جوان خاطرنشان کرد: هر بحثی که با ملاک های انقلاب اسلامی همراهی داشته باشد شایسته توسعه و حمایت در فضای سیاسی و فرهنگی کشور است و همچنین هر موضوعی که با سنگ محک گفتمان انقلاب اسلامی مغایرت داشته باشد حتماً در مقابلش عمل خواهیم کرد و در این موارد ه وظیفه خودمان عمل می کنیم.

,

ودود حیدری ضمن اشاره به این موضوع که خصلت آرمان طلبی در نیروهای دهه سوم انقلاب وجود دارد خاطرنشان کرد: به جرأت می توان گفت این نیروها حتی پا به کار تر و سخت کوش تر از نسل اول انقلاب هستند؛ بسیج دانشجویی در قبال دولت یازدهم و دیگر دولت‌های مختلف نشان داده است که نوع دولت ها برایش فرقی ندارد و سنگ محک بسیج برای همه دولت ها یکی است.

,

وی تأکید کرد: اگرچه در گذشته نقد های زیادی از سوی بسیج دانشجویی به دولت وارد شده است اما تقابل با دولت مد نظر این جریان نیست؛ باید دولت این سوال را پاسخ دهد که چرا عملکردش اینقدر با گفتمان انقلاب منافات داشته است که مورد نقد بسیج دانشجویی واقع شده است.

, : اگرچه در گذشته نقد های زیادی از سوی بسیج دانشجویی به دولت وارد شده است اما تقابل با دولت مد نظر این جریان نیست؛ باید دولت این سوال را پاسخ دهد که چرا عملکردش اینقدر با گفتمان انقلاب منافات داشته است که مورد نقد بسیج دانشجویی واقع شده است., اگرچه در گذشته نقد های زیادی از سوی بسیج دانشجویی به دولت وارد شده است اما تقابل با دولت مد نظر این جریان نیست؛ باید دولت این سوال را پاسخ دهد که چرا عملکردش اینقدر با گفتمان انقلاب منافات داشته است که مورد نقد بسیج دانشجویی واقع شده است.,

**ماجرای دفاع بسیج دانشجویی از خاتمی

, **ماجرای دفاع بسیج دانشجویی از خاتمی, **ماجرای دفاع بسیج دانشجویی از خاتمی,

مسئول بسیج دانشجویی کشور یادآور شد: در زمان اصلاحات و ریاست جمهوری خاتمی، زمان حضور وی در دانشگاه تهران به شدت از سوی جریان اصلاح طلبی دانشگاه تهران مورد حمله و بی احترای و توهین واقع شد؛ اما در آن برهه زمانی بسیج دانشجویی به خاطر خدشه وارد نشدن به جایگاه ریاست جمهوری از وی دفاع کرد.

,

مدیر مسئول سابق روزنامه جوان در پاسخ این سوال که بسیج دانشجویی نباید کار سیاسی کند اظهار داشت: آنچه که ما از امام خمینی (ره) در کلام و ایشان شنیده ایم، منع کار سیاسی برای بسیج نبوده است و در ابتدا باید یادآوری کرد که تولد بسیج قبل از جنگ تحمیلی بوده است و این خود نشان می دهد که تولد بسیج فقط برای مواجهه نظامی نبوده است بلکه ماهیت بسیج برای حضور در همه عرصه هایی که انقلاب نیاز دارد است که ای مطلب در بیانات رهبری نیز وجود دارد.

,

ودود حیدری تصریح کرد: فرمان تشکیل بسیج دانشجویی نیز 10 سال پس از تشکیل بسیج از سوی امام خمینی (ره) صادر شد و این خود که مهمی است که چه ضرورتی باعث می شود تا امام خمینی علی رغم پایان یافتن جنگ تحمیلی فرمان تشکیل بسیج دانشجویی را می دهد؟

,

**بسیج با چسباندن مارک نظامی گری از صحنه فرهنگ و سیاست کشور خارج نمی‌شود

, **بسیج با چسباندن مارک نظامی گری از صحنه فرهنگ و سیاست کشور خارج نمی‌شود, **بسیج با چسباندن مارک نظامی گری از صحنه فرهنگ و سیاست کشور خارج نمی‌شود,

وی خاطرنشان کرد: طراحی های استراتژیک امام خمینی(ره) برای جهان، همه در پیام امام خمینی(ره) از بسیج مطالبه شده است؛ بسیج با چسباندن مارک نظامی گری از صحنه فرهنگ و سیاست کشور خارج نمی‌شود؛ چرا که امروز صحنه مواجهه با دشمن در سطح جامعه و دانشگاه عرصه‌های فکری و فرهنگی است.

,

یادآور شد: چسباندن مارک نظامی گری به بسیج به ویژه بسیج دانشجویی از دوران اصلاحات شروع شد که این‌ها سناریو اصلی دشمن برای خارج کردن عنصر موثر بسیج از صحنه رقابت‌ها و مبارزه فکری، فرهنگی در سطح جامعه است.

,

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تا کنون از سوی دولت ها از بسیج درخواستی شده است، گفت: اخلاص و نوع نگاه گفتمانی دانشجویان بسیجی، شائبه سوء استفاده احزاب . جریان‌ها از بسیج را منتفی کرده است؛ البته دولت‌ها (چه دولت های قبلی و چه دولت فعلی) به خاطر مطالبه گری و آرمان‌خواهی بسیج، تقابل های زیادی با بسیج داشته اند.

,

**رویکرد بسیج دخالت در عزل و نصب های دانشگاه‌ها نیست

, **رویکرد بسیج دخالت در عزل و نصب های دانشگاه‌ها نیست, **رویکرد بسیج دخالت در عزل و نصب های دانشگاه‌ها نیست,

معاون سیاسی سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: در دولت فعلی یک مواجهه با بسیج دانشجویی در حال رقم خوردن است؛ چرا که به جز روحانی، تا کنون هیچ رئیس جمهوری را نداشته ایم که از بسیج به عنوان یک معضل در پیش روی خود نام ببرد که البته دانشجویان بسیجی به خاطر تأسی به آرمان های خود به این تقابل ها توجهی نمی کنند.

,

ودود حیدری در پاسخ به سوالی در خصوص تغییر رؤسای دانشگاه ‌ها و تأثیر ان بر فعالیت های بسیج دانشجویی در دانشگاه ها خاطر نشان کرد: تغییر رؤسای دانشگاه‌ها از اختیارات دولت است که جای خرده گیری نیز نیست؛ اما نقد اصلی به آن تغییراتی است که فرد بدون هیچ توجیهی عزل می‌شود و فرد جایگزین تناسبی با جایگاه انتصابی خود ندارد..

,

وی تصریح کرد: رویکرد بسیج دخالت در عزل و نصب های دانشگاه‌ها نیست؛ مگر مواردی که افراد نصب شده جزء نا اهلان انقلاب اسلامی باشند و نباید در این مناصب بنشینند.

,

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور تأکید کرد: طی چند ماه گذشته حمایت چندانی از وزارت علوم در قبال برنامه های بسیج دانشجویی در دانشگاه دیده نشده است؛ البته رؤسای انتخاب شده دارای تجربه و سابقه در دانشگاه‌ها هستند و با شأن بسیج دانشجویی آشنایی کامل دارند اما در این مورد تابع بخشنامه های وزارت علوم نیستند.

,

حیدری یادآور شد: در دوران اصلاحات وزارت علوم مشخصاً به دنبال رشد گروه‌های ضد انقلاب در دانشگاه ها بود که خوشبختانه چنین نگاهی در وزارت علوم دولت جدید وجود ندارد.

,

**روند حاکم بر وزارت علوم در حال حاضر یک روند اسلامی و انقلابی نیست

, **روند حاکم بر وزارت علوم در حال حاضر یک روند اسلامی و انقلابی نیست, **روند حاکم بر وزارت علوم در حال حاضر یک روند اسلامی و انقلابی نیست,

وی در خصوص بازگشت دانشجویان مسئله دار و اخراجی به دانشگاه ها اظهار داشت: متأسفانه روند حاکم بر وزارت علوم در حال حاضر یک روند اسلامی و انقلابی نیست؛ بلکه با آرمان‌های نظام فاصله گرفته است؛ هرچند در دوران اصولگرایی نیز نقد های جدی به وزارت علوم وارد بود.

,

مدیرمسئول سابق روزنامه جوان افزود: خوشبختانه دانشجویان در پی تجارب دوره سازندگی و اصلاحات توانمندی های بسیار زیادی راپیدا کرده اند که مانع بازگشت فضای دوران اصلاحات به دانشگاه ها می شود.

,

**دانشگاه آزاد یک دانشگاه متعلق به نظام است که سالهاست در چنبره برخی از افراد گرفتار شده است

, **دانشگاه آزاد یک دانشگاه متعلق به نظام است که سالهاست در چنبره برخی از افراد گرفتار شده است, دانشگاه آزاد یک دانشگاه متعلق به نظام است که سالهاست در چنبره برخی از افراد گرفتار شده است,

معاون سیاسی سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ادامه و در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد یک دانشگاه متعلق به نظام است که سالهاست در چنبره برخی از افراد گرفتار شده است؛ اگرچه دانشگاه آزاد در دل نظام اسلامی روئید اما شاهد این موضوع هستیم که دانشگاه آزاد از ابتدا تا کنون در سیطره امیال شخصی برخی از افراد قرار دارد.

, دانشگاه آزاد یک دانشگاه متعلق به نظام است که سالهاست در چنبره برخی از افراد گرفتار شده است؛ اگرچه دانشگاه آزاد در دل نظام اسلامی روئید اما شاهد این موضوع هستیم که دانشگاه آزاد از ابتدا تا کنون در سیطره امیال شخصی برخی از افراد قرار دارد., دانشگاه آزاد یک دانشگاه متعلق به نظام است که سالهاست در چنبره برخی از افراد گرفتار شده است؛ اگرچه دانشگاه آزاد در دل نظام اسلامی روئید اما شاهد این موضوع هستیم که دانشگاه آزاد از ابتدا تا کنون در سیطره امیال شخصی برخی از افراد قرار دارد.,

ودود حیدری خاطرنشان کرد: با تغییر جاسبی امید به بازگشت و رفع این چنبره ایجاد شد؛ اما با ایجاد دولت جدید خط شخصی سازی دانشگاه آزاد دوباره شروع شد.

,

وی بیان داشت: در دولت جدید تقابل با نیروهای ارزشی در دانشگاه آزاد بسیار بیشتر شده است؛ به طوری که در برخی از بخش‌نامه های معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد، ابلاغیه هایی خلاف قانون و علیه بسیج دانشجویی صادر شده است.

, در برخی از بخش‌نامه های معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد، ابلاغیه هایی خلاف قانون و علیه بسیج دانشجویی صادر شده است., در برخی از بخش‌نامه های معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد، ابلاغیه هایی خلاف قانون و علیه بسیج دانشجویی صادر شده است.,

**اخطار رئیس‌بسیج دانشجویی به دانشگاه آزاد/تا امروز ما خویشتن‌داری کرده ایم

, **اخطار رئیس‌بسیج دانشجویی به دانشگاه آزاد/تا امروز ما خویشتن‌داری کرده ایم, **اخطار رئیس‌بسیج دانشجویی به دانشگاه آزاد, تا امروز ما خویشتن‌داری کرده ایم,

معاون سیاسی سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تصریح کرد: درجریان سفر هیئت رئیسه دانشگاه آزاد به خوزستان این تقابل به صورت علنی پیگیری شد؛ این در حالی است که حضور و عملکرد بسیج دانشجویی در دانشگاه آزاد به صورت مشخص قانون مصوب دارد که این تشکل حق حضور در شورای فرهنگی دانشگاه را دارد.

,

ودود حیدری اعلام کرد: این اخطار را به دانشگاه آزاد می دهیم که اگر تقابل با نیروهای ارزشی بسیج به شکل یک روند سیستمی در بیاید، احتمالاً با تظاهر جدی بدنه دانشجویی در صحن دانشگاه مواجه می شود.

, این اخطار را به دانشگاه آزاد می دهیم که اگر تقابل با نیروهای ارزشی بسیج به شکل یک روند سیستمی در بیاید، احتمالاً با تظاهر جدی بدنه دانشجویی در صحن دانشگاه مواجه می شود., این اخطار را به دانشگاه آزاد می دهیم که اگر تقابل با نیروهای ارزشی بسیج به شکل یک روند سیستمی در بیاید، احتمالاً با تظاهر جدی بدنه دانشجویی در صحن دانشگاه مواجه می شود.,

وی خاطرنشان شد: تا امروز ما خویشتن‌داری کرده ایم؛ چرا که این تحرکات را شخصی و غیر برنامه ریزی شده می دانستیم؛ اما اگر این تحرکات به یک خط ممتد تبدیل شوند، موضع بسیج متفاوت خواهد بود.

, تا امروز ما خویشتن‌داری کرده ایم؛ چرا که این تحرکات را شخصی و غیر برنامه ریزی شده می دانستیم؛ اما اگر این تحرکات به یک خط ممتد تبدیل شوند، موضع بسیج متفاوت خواهد بود., تا امروز ما خویشتن‌داری کرده ایم؛ چرا که این تحرکات را شخصی و غیر برنامه ریزی شده می دانستیم؛ اما اگر این تحرکات به یک خط ممتد تبدیل شوند، موضع بسیج متفاوت خواهد بود.,

مسئول بسیج دانشجویی اذعان داشت: متأسفانه امروز خط شخصی سازی دانشگاه ازاد به ریل قبلی خود برگردانده شده است؛ اما امروز تیم بازرسی به دو دلیل عمده در خصوص فعالیت های بسیج در دانشگاه آزاد قانع شده است که یکی از آنها حضور قانون‌مند بسیج در دانشگاه آزاد و دیگری، واکنش جریان دانشجویی در صحن دانشگاه با این روند مخالفت با بسیج است.

,

ودودحیدری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه ریزی بسیج برای تحقق شعار سال بیان داشت: برای تحقق شعار سال باید چند اتفاق بیفتد که در ابتدا باید به این نکته توجه کرد که مطرح شدن فرهنگ در کنار اقتصاد به خاطر این است که در جوامع مختلف زمانی که به اقتصاد توجه می شود، فرهنگ در این میان ذبح می شود.

,

وی افزود: این تجربه در دوران سازندگی نیز به دست آمده بود که با شعار توسعه اقتصادی، فرهنگ ذبح شد که برای جلوگیری از این اتفاق تلخ، رهبری امسال فرهنگ را در کنار اقتصاد معرفی کردند؛ که قطعاً پیشرفت با دو گام عزم ملی و مدیریت جهادی رخ می دهد.

,

معاون سیاسی سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: مسلما مخاطب رهبر از مطرح کردن شعار سال، همه مسئولین وزارت علوم، بهداشت و حتی دانشگاه آزاد هستند و متولیان امر فرهنگ در دانشگاه باید پاسخگوی اتفاقاتی که در سطح دانشگاه می افتند باشند.

,

مسئول بسیج دانشجویی اظهار داشت: برنامه ریزی مسئولین در دانشگاه ها باید به سمتی باشد که موانع فرهنگی در دانشگاه‌ها برداشته شود؛ اما بسیج دانشجویی در زمینه عزم ملی در کنار بقیه مولفه ها برای عمل خود چند استراتژی تعریف کرده است.

,

**با روش های اداری و بروکراسی های پیچیده و غیر جهادی تحقق شعار سال ممکن نیست

, **با روش های اداری و بروکراسی های پیچیده و غیر جهادی تحقق شعار سال ممکن نیست, **با روش های اداری و بروکراسی های پیچیده و غیر جهادی تحقق شعار سال ممکن نیست,

ودودحیدری تأکید کرد: با روش های اداری و بروکراسی های پیچیده و غیر جهادی تحقق شعار ممکن نیست و تنها از طریق یک حرکت فعالانه و جهادگونه شعار سال محقق می شود.

,

وی بیان داشت: رویکرد بسیج دانشجویی در حوزه اقتصاد و فرهنگ یک رویکرد رصدی و مطالبه گرانه است تا بتواند با یک رصد مناسب و همچنین یک مطالبه گری قوی فرهنگ و اقتصاد را سازماندهی کند.

,

معاون سیاسی سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری افزود: جای مطالبه گری تخصصی در طول دوره بسیج دانشجویی تقریباً خالی بوده است که امسال یک تغییر جهت در این زمینه رخ داده است؛ به طوری که علاوه بر حساسیتی که در حوزه سیاست وجود دارد و پایه های مستحکمی هم دارد، در جهت مطالبه گری­های فرهنگی و اقتصادی برنامه ریزی های مفصلی انجام شده است.

,

مدیرمسئول سابق روزنامه جوان ضمن تأکید بر این موضوع که در دنیای امروز تفکیک عرصه های اقتصاد، فرهنگ و سیاست به طور کامل ممکن نیست بیان داشت: در بحث تحریم ها دیده می شود برخی مانند هواداران دولت و برخی از دولتمردان و همچنین اعضای پشیمان جریان دانشجویی به دنبال مواجهه ذلت­آمیز با آمریکا هستند.

,

**نکات منفی و قابل نقد دولت به حدی پررنگ بوده که نقاط مثبت احتمالی در دولت را پوشانده

, **نکات منفی و قابل نقد دولت به حدی پررنگ بوده که نقاط مثبت احتمالی در دولت را پوشانده, **نکات منفی و قابل نقد دولت به حدی پررنگ بوده که نقاط مثبت احتمالی در دولت را پوشانده,

ودودحیدری افزود: به عنوان مثال اصغر زاده در مناظره خود می گوید که ما برای رفع مشکلات اقتصادی تن به این رابطه داده ایم و همچنین بیان می کند برای تسلی خاطر آمریکا که جاسوس های آنها را گروگان گرفتیم، امروز نباید ابوطالبی را به عنوان نماینده ایران به سازان ملل معرفی کنیم؛ قطعاً این نوع نگاه ذلت­آمیز به آمریکا قطعاً ریشه های فرهنگی دارد.

,

وی خاطرنشان شد: این در حالی است که آنها به خاطر جاسوسی هایشان دستگیر شده بودند و در آن زمانی که در اختیار ما بودند به خوبی با آنها برخورد شد.

,

معاون سیاسی سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری افزود: اگر ما باید از آمریکا به خاطر گروگان گرفتن جاسوس ها معذرت خواهی کنیم؛ پس آمریکا نیز باید برای به خاطر همه خباثت­هایی که در حق ایران کرده است مانند حمله به به هواپیمای مسافربری، کمک به صدام و ... نیز از ملت ایران و خانواده های شهیدان معذرت­خواهی کند.

,

مسئول بسیج دانشجویی گفت: برای تقویت این رصدها از سوی بسیج دانشجویی، دوره های تشکیلاتی شناسایی خط امام خمینی(ره) و دوره های آموزشی مبانی اقتصاد مقاومتی در سطح دانشگاه ها برگزار می­شود تا دانشجویان امروز بتوانند پس از فارغ التحصیلی به خوبی با اقتصاد و شرایط آن مواجه شود.

, برای تقویت این رصدها از سوی بسیج دانشجویی، دوره های تشکیلاتی شناسایی خط امام خمینی(ره) و دوره های آموزشی مبانی اقتصاد مقاومتی در سطح دانشگاه ها برگزار می­شود تا دانشجویان امروز بتوانند پس از فارغ التحصیلی به خوبی با اقتصاد و شرایط آن مواجه شود., برای تقویت این رصدها از سوی بسیج دانشجویی، دوره های تشکیلاتی شناسایی خط امام خمینی(ره) و دوره های آموزشی مبانی اقتصاد مقاومتی در سطح دانشگاه ها برگزار می­شود تا دانشجویان امروز بتوانند پس از فارغ التحصیلی به خوبی با اقتصاد و شرایط آن مواجه شود.,

ودودحیدری یادآور شد باید بتوانیم این جمله کلیدی مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) را به کار ببریم که فقط با ساخت درونی قدرت می توانیم در مقابل استکبار بایستیم که این یک عزم ملی می خواهد که بسیج دانشجویی با حساس کردن دانشجوها در این زمینه موجب افزایش توانمندی های آنها برای بعد از دوران تحصیل است.

,

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نکات مثبت دولت یازدهم چه بوده است اظهار داشت: نقد ما به دولت ناشی از یک رویکرد تقابلی نیست؛ بلکه نگاه بسیج دانشجویی منطقی و نقد آن بر اساس معیارها و آرمان های ثابت انقلاب اسلامی است.

,

مدیر مسئول سابق روزنامه جوان بیان داشت: با توجه به این موضوع در چند ماه گذشته اگر با یک نگاه منصفانه به دولت بنگریم، متأسفانه نکات منفی و قابل نقد دولت به حدی پررنگ بوده است که نقاط مثبت احتمالی در دولت را پوشانده و در معرض دید قرار نداده است.

,

معاون سیاسی سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری افزود: شاید دولت نقاط مثبتی داشته است؛ اما نقاط منفی دولت آن­قدر زیاد بوده است که نقاط مثبت قابلیت عرض اندام نداشته اند؛ به طوریکه اصلاً به ذهن انسان نمی رسند.

,

ودودحیدری گفت: در حال حاضر لیست بلند و بالای نقاط منفی دولت بسیار زیاد است که شامل نوع رفتارش با شیطان بزرگ یعنی آمریکا، نوع مناسبات آن در اداره کشور که صرفاً به سیاست خارجی توجه کرده است، نوع مواجهه با دانشگاهیان، نوع مدیریت اقتصادی که سبد کالا به ذهن انسان می رسد و نکات قابل نقد دیگری است.

,

وی تصریح کرد: باید به دولت فرصت­های بیشتری داد؛ چرا که دولت در در زدن رکورد نقاط منفی رکورد خوبی را بر جای گذاشته که این در مقایسه با دولت های گذشته بسیار بیشتر بوده است.

,

معاون سیاسی سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پاسخ به سوالی در خصوص فعالیت احزاب در بسیج دانشجویی بیان داشت: ممکن است در بیرون دانشگاه احزاب و گفتمان هایی وجود داشته باشند که خود را با گفتمان انقلاب اسلامی تنظیم کنند که این موجب قرابت بالای بسیج دانشجویی با این احزاب می­شود؛ اما نمی توان این قرابت را حمل بر این موضوع کرد که جریان بسیج دانشجویی از حزب یا جریانی حمایت می­کند.

,

مسئول بسیج دانشجویی خاطر نشان شد: در طرف مقابل موارد زیادی داشته ایم که برخی از بسیج های دانشجویی در حد شاخه ای از احزاب عمل کرده اند و ابایی هم نداشتند ولی بسیج دانشجویی به خاطر ارتباط با سرچشمه ولایت، به خودش اجازه نداده است که وجاهت این بدنه شفاف را در حد یک حزب خارج از دانشگاه پایین بیاورد.

,

**دعوت بسیج دانشجویی از رئیس جمهور تاکنون بی‌پاسخ مانده

, **دعوت بسیج دانشجویی از رئیس جمهور تاکنون بی‌پاسخ مانده, **دعوت بسیج دانشجویی از رئیس جمهور تاکنون بی‌پاسخ مانده,

ودود حیدری در ادامه ضمن توضیح وظیفه و عملکرد شورای تبیین مواضع تأکید کرد: بسیج دانشجویی تفاوت ما هوی با سایر تشکل های دانشجویی دارد که در بسیج دانشجویی صرفاً نقش آفرینی و عرض اندام سیاسی ند نظر نیست.

,

وی افزود: این تشکل می خواهد در کلیه حوزه هایی که دانشجویان در سطح دانشگاه با آن مواجه هستند، خودش را درگیر کند و وارد آن شود که این به خاطر به وجود آمدن اتفاقات مبارک در دانشگاه است نه اینکه به عنوان یک تشکل منتقد در دانشگاه جلوه کند.

,

معاون سیاسی سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری موضوعات همچون کرسی­‌های آزاد اندیشی ، جنبش نرم­ افزاری، یادواره های شهدا، دوره های علمی مختلف و ... در دستور کار بسیج دانشجویی قرار دارند؛ که در پشتیبانی بسیج دانشجویی، شورای تبیین مواضع وجود دارد.

,

مسئول بسیج دانشجویی افزود: این شورا اگرجه دارای یک افت نسبی در میان تشکل های دانشجویی شده است؛ اما عملکرد شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی رضایت­‌بخش است.

,

مدیر مسئول سابق روزنامه جوان در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا از طرف دولت از بسیج دانشجویی دعوت به همکاری شده است اظهار داشت: طی چند ماه گذشته مکاتباتی با رئیس جمهور داشته ایم که این مکاتبات پس از نام بردن وی از بسیج دانشجویی در دانشگاه شهید بهشتی به عنوان یک جریان مخالف صورت گرفت.

,

ودودحیدری افزود: درخواست بسیج دانشجویی از رئیس جمهور برای حضور وی در بسیج دانشجویی یا حضور دانشجویان بسیج در دفتر ایشان برای بررسی صحبت های رئیس جمهور در دانشگاه شهید بهشتی بود که تا کنون پاسخی از سوی روحانی دریافت نکرده ایم.

, درخواست بسیج دانشجویی از رئیس جمهور برای حضور وی در بسیج دانشجویی یا حضور دانشجویان بسیج در دفتر ایشان برای بررسی صحبت های رئیس جمهور در دانشگاه شهید بهشتی بود که تا کنون پاسخی از سوی روحانی دریافت نکرده ایم., درخواست بسیج دانشجویی از رئیس جمهور برای حضور وی در بسیج دانشجویی یا حضور دانشجویان بسیج در دفتر ایشان برای بررسی صحبت های رئیس جمهور در دانشگاه شهید بهشتی بود که تا کنون پاسخی از سوی روحانی دریافت نکرده ایم.,

وی در تکمیل سخنان خود گفت: این اقدام رئیس جمهور دلایل متعددی دارد؛ به عنوان مثال شاید اعضای دولت حوصله کار کردن ندارند که نماینده این موضوع ساعات کم کاری دولت برای حضور در سر کار خود است و یا اینکه رویکرد سیاسی دولت با بسیج دانشجویی متفاوت است که تاکنون پاسخی به بسیج دانشجویی نداده اند که همچنان ما منتظر پاسخ مثبت آنها هستیم.

, اعضای دولت حوصله کار کردن ندارند , اعضای دولت حوصله کار کردن ندارند ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه