اخبار داغ

پناهندگی یکی از وزرا به کردستان برای فرار از خطر استیضاح!

پناهندگی یکی از وزرا به کردستان برای فرار از خطر استیضاح!
وزیر آموزش و پرورش روز گذشته به استان کردستان سفر کرد و مدعی موفقیت وزارت خانه مربوطه خود در دولت یازدهم شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، اما این در حالی است که 77 نماینده مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح وی را امضا کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

علی اصغر فانی روز گذشته در سفر کاملا سیاسی خود به استان استراتژیک کردستان به تشریح اقدامات سه ساله دولت در حوزه آموزش و پرورش در جلسه شورای اداری استان پرداخت.

,

 

,

رشد میانگین حقوق بازنشستگان، افزایش نزدیک به سه درصدی بودجه وزارت خانه مربوطه، نیروی انسانی به عنوان یک نیروی مهم و ارزشی، تاکید بر تدریس در مناطق دو زبانه با زبان مادری و از همه مهمتر هزینه بر بودن دانش آموزان لازم التحصیلی که در مدرسه حضور ندارند! از مهمترین مواردی بود که فانی به آن اشاره کرد.

,

 

,

این حرکت نمایشی وزیر آموزش و پرورش و سفر به کردستان در حقیقت یک اقدام به نفع او بود تا از استیضاح احتمالی که پیش رو دارد خود را برهاند، البته باید یادآور شد که آموزش و پرورش در ابتدای سرکار آمدن دولت یازدهم 24 برنامه کاربردی را برای ارتقاء حوزه آموزش کشور در لیست برنامه های خود قرار داده بود!

,

 

,

و اگر فانی بتواند اعتماد اکثریت مجلس را برای ماندن در وزارتخانه کلیدی آموزش و پرورش جلب کند می تواند تا پایان کار دولت یازدهم سکانداری وزارت آموزش و پرورش را به عهده بگیرد.

,

 

,

البته باید در نظر داشت که فانی یکی از پر رکوردترین وزرا در کابینه دولت است که دارای کارت زرد و استیضاح از مجلس شده است! عملکرد ضعیف فانی در وزارت آموزش و پرورش در حقیقت وی را تبدیل به یکی از چهره های ماندگار این حوزه کرده که توانسته یکی از رکوردها را با پنج استیضاح و دریافت چهار کارت زرد از آن خود کند!

,

 

,

به نظر توضیحات و شرح ماوقعی که فانی در جلسه شورای اداری در کردستان مطرح کرد، در مبرا کردن او و عملکردش در وزارت آموزش و پرورش تا حدود زیادی موثر و قابل قبول بود، یعنی نمایش پرونده و کارنامه ای درخشان که اگر بتواند با همین قدرت بیان بالا و البته ارائه مستند آن به مجلس خود را از خطر بزرگی که در پیش رو دارد برهاند.

,

 

,

متن استیضاح وزیر آموزش و پرورش با امضای 77 تن از نمایندگان مجلس شامل 10 بند به شرح زیر است:

,

 

,

هیئت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

,

با سلام و احترام، به ‌استناد ماده 222 و 223 آیین‌ نامه داخلی مجلس و در اجرای اصل 89 قانون اساسی بدین وسیله طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش برادر گرامی جناب آقای دکتر فانی با 64 امضا تقدیم می‌گردد.

,

 

,

نظر به مشکلات زیر در حوزه وظایف وزیر، اینجانبان امضاکنندگان درخواست اعلام وصول استیضاح وزیر محترم آموزش و پرورش را داریم:

,

 

,

ناتوانی وزیر در جلب توجه دولت به اهمیت و نقش آموزش و پرورش

, ناتوانی وزیر در جلب توجه دولت به اهمیت و نقش آموزش و پرورش,

 

,

ناتوانی وزیر در جلب توجه دولت جهت تأمین منابع مورد نیاز برای هزینه‌های موجود مدارس و تبدیل مدارس کشور به مدارس خودگردان براساس اصل 30 قانون اساسی

,

 

,

ناتوانی وزیر در جلب توجه و عنایت عملی دولت در افزایش فضای آموزشی در مناطق محروم کشور که سرانه فضای آموزشی آنها به‌مراتب از متوسط کشور کمتر است

,

 

,

ناتوانی وزیر در جلب نظر دولت جهت تأمین معیشت فرهنگیان شاغل و بازنشسته به امتیازاتی مشابه سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها به فرهنگیان

,

 

,

ناتوانی وزیر در حذف تفاوت حقوق و مزایای فرهنگیان نسبت به سایر دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که نسبت به آموزش و پرورش از حساسیت کمتری برخوردارند.

,

 

,

عدم اقدام جدی و مؤثر در جهت تدوین و ارائه نقشه راه و برنامه‌ریزی عملیاتی برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش علی‌رغم اعلام در برنامه پیشنهادی خویش

,

 

,

عدم وجود رویکرد جدی و برنامه‌محور به دانشگاه فرهنگیان با عنایت به اهداف بلند این دانشگاه

,

 

,

نداشتن برنامه مدون، مؤثر و عملیاتی برای غنی سازی و ارتقای بهره‌وری برنامه‌های آموزشی و پرورشی و کیفیت بخشی در محتوای آموزشی و استقرار و توسعه نظام آموزشی به‌خصوص در مدارس شبانه‌روزی، چندپایه، ابتدایی و پیش‌دبستانی در مناطق محروم، روستایی،‌ عشایری و مرزی

,

 

,

نداشتن برنامه و نظام مشخص و مؤثر در استقرار نظام پویا و جامع رصد، نظارت،‌ ارزیابی و پایش مستمر برنامه‌ها و نتایج آنها در ابعاد آموزشی، پژوهشی و کیفی نیروی انسانی.

,

 

,

باید دید علی اصغر فانی بعد از آغاز به کار مجلس شورای اسلامی و با پایان تعطیلات سه هفته ای نمایندگان می تواند گلیم خود را از آب بیرون بکشد و نمایندگان مردم در مجلس را قانع کند؟ بعد از اتمام سفر نمایشی وزیر آموزش و پرورش به کردستان و راهی شدن مجدد وی به سوی تهران، خبرهای رسیده از بهارستان شنیدنی خواهد بود.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه