اخبار داغ

دلخوش: رشد اقتصادی سال ۹۴ منفی بود

دلخوش: رشد اقتصادی سال ۹۴ منفی بود
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نقاط ضعف جدی دولت در عرصه اقتصاد، باعث ادامه وجود مشکلات و معضلات اقتصادی مانند رکود و تورم در کشور شده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید کاظم دلخوش عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «نسیم آنلاین» با بررسی عملکرد دولت یازدهم در حوزه اقتصادی  گفت: شاهدیم که طی سه سال گذشته دولت تلاش خود را برای بهبود شرایط اقتصادی انجام داده است، برخی از وزراء هم در بخشی از امور اقدامات خوبی داشته‌اند و خوب کار می‌کنند و بنابراین ما هم با تاسی از تنفیذ "ریاست‌جمهوری" از سوی مقام معظم رهبری و حمایت‌هایی که ایشان از رئیس‌جمهور داشته‌اند، از تلاش‌ها و زحمات دولت تقدیر و از آنها حمایت می کنیم.

سید کاظم دلخوش با بیان اینکه "حمایت از دولت مانع نقد و بیان نقاط ضعف نمی‌شود"  گفت که دولت در برخی از بخش‌های اقتصادی نقاط ضعف مهمی دارد.

وی تاکید کرد: نقاط ضعف جدی دولت در عرصه اقتصاد، باعث ادامه وجود مشکلات و معضلات اقتصادی مانند رکود و تورم در کشور شده است. امروز مشکل تورم به درستی و از راه صحیحی حل نشده  و بنابراین در مقابل بحث‌هایی از این دست که گفته می شود تورم کاهش یافته باید گفت همه چیز در وضعیت زندگی مردم جامعه معلوم است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: علاوه بر تورم؛ مشکل دیگر این روزهای اقتصاد کشور مسئله "رکود" است. امروز مشکل رکود در جامعه مشکلی است که دولت باید آن را به هر طریقی که ممکن است حل کند.

دلخوش در ادامه گفتگوی خود خاطر نشان کرد: از سوی دیگر نقاط ضعفی که در برخی سیستم‌های اقتصادی کشور اعم از پولی و مالی و امثال اینها از سالیان پیش وجود دارد به شدت بر توان دولت برای حل مشکلات تاثیر گذاشته است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس عزل و نصب‌های پی در پی در مجموعه‌های دولتی را مورد نقد قرار داد و گفت: تعویض 4، یا بعضا 5 باره مدیران در شرکت‌ها و مجموعه‌های دولتی آن هم در طی یک سال نشان می‌دهد که تصمیم‌گیری درست و اصولی در چینش مدیریتی اعمال نشده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه دلسوز دولت است، افزود: در وزارت اقتصاد ما نقاط ضعفی وجود دارد که باید برطرف شود و گرنه خود دولت آسیب می بیند.

دلخوش در عین حال با تاکید بر اینکه هیچ موقع نسبت به امور اقتصادی کشور با قرض‌ورزی سیاسی سخن نگفته و نمی‌گوید، افزود: من به دولت اعتقاد دارم، مشروط بر اینکه دولت هم به مردم به درستی اعتقاد داشته باشد، مخصوصا به شرایط اقتصادی مردم معتقد باشد. از سوی دیگر وقتی مقام معظم رهبری تاکید بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل دارند این همه تاکید ایشان نشانگر این است که باید تلاش کنیم تا مشکلات اقتصادی مردم حل شود و لذا دولت نیز باید بر آن همت داشته باشد.

مشاور سابق سخنگوی دولت گفت:  دولت باید از ظرفیت‌های مختلف کشور به نفع مردم و به صورت بهینه استفاده کند و این خود یعنی اقتصاد مقاومتی، دوم اینکه معنای اقتصاد مقاومتی نخوردن و نیاشامیدن نیست، بلکه استفاده و بهره‌برداری مناسب و افزایش بهره‌وری است. از طرف دیگر باید دولت از نظر مدیریتی تقویت شود، دولت بدون جناح‌نگری از مدیران و اقتصاددانان کشور برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور استفاده کند.

وی در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار «نسیم آنلاین» و در پاسخ به سوالی در خصوص مسئله رشد اقتصادی در کشور گفت: رشد اقتصادی سال گذشته خوب نبود و ما در کشور شاهد "رشد منفی" بودیم و لذا امیدواریم اهداف و آمارهایی را که دولت وعده آنها را داده بود، آخرالامر نهایی کند و رشد اقتصادی نیز طبق وعده های دولت محقق شود که البته ما هم از این بابت خوشحال می‌شویم.

مشاور سابق امور مجلس محمدباقر نوبخت در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با تشکیک در اعلام رشد اقتصادی 4.4 درصدیِ سه ماهه اول سال از سوی رئیس‌جمهور گفت: ببا توجه به شرایط امروز دولت و مضایقی که وجود دارد، با توجه به مسئله برجام که تحقق پیدا نکرده و تحریم‌هایی که همچنان ادامه دارد، بحث سیاست‌های خصمانه کشورهای دیگر، بحث نیازهای روزمره مردم، بیکاری و معیشت مردم که با مشکل جدی مواجه است، بعید می‌دانم که به آن رشدی که مطلوب دولت است برسیم.

دلخوش در پایان اذعان کرد: دولت از ابتدایی که شروع به کار کرد تمام تخم مرغ های خود را در سبد روابط خارجی و برجام گذاشت و به نظر من نتواست نتایج مطلوبی را به دست بیاورد، هرچند که ما از تلاش های آنها تقدیر می کنیم و معتقدم که باید سپاسگذار تلاش های وزارت امور خارجه و دولت در این زمینه باشیم اما معتقدم که ما نتوانستیم از برجام نتیجه مطلوب بگیریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
منبع: نسیم
, نسیم]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه