اخبار داغ

در 8 استان کشور صورت گرفت؛

شوک جدی به عوامل مخرب فضای مجازی با دستگیری سردسته های ابتذال

شوک جدی به عوامل مخرب فضای مجازی با دستگیری سردسته های ابتذال
ولنگاری فرهنگی و اثرگذاری منفی فضای مجازی، نیروهای انقلابی سپاه را بر آن داشت تا با دستگیری سردسته های انواع گروههای مبتذل و موهن در استانهای متعدد، شوک جدی را به جریان مخرب این فضا وارد کند که بازتاب های بسیاری نیز در سطح جامعه و بین المللی داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در استانهای متعدد در هفته گذشته تعدادی از مدیران گروه‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی موبایلی به واسطه اقدامات ضدامنیت اخلاقی در استان های کشور بازداشت شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

بر اساس این گزارش این اقدام در پی افزایش سطح مطالبات عمومی جامعه برای برخورد با مجرمان مجازی و با هدف حمایت از کیان خانواده و جامعه اسلامی صورت گرفته است. بر همگان روشن است که گسترش روز افزون شبکه‌های اجتماعی در کنار مزایای آن، آسیب‌های فراوانی را نیز ایجاد کرده است. افزایش بیش از پیش محتوای ضد اخلاقی و ضد ارزشی که کیان خانواده را هدف قرار داده، از جمله این آسیب‌هاست.

,

 

,

لازم به ذکر است این افراد که در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی تلگرام، واتس اپ و اینستاگرام فعالیت می‌کردند، بر اساس بندهای الف و ب فهرست مصادیق محتوای مجرمانه مورد تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند. در این اقدام، مدیران 450 صفحه، کانال و گروه در شبکه‌های اجتماعی مذکور، دعوت، احضار یا دستگیر شده‌اند. نکته مهم آنکه گزارش‌های مردمی ارسالی به سامانه گرداب تعاملی نقش موثری در شناسایی این افراد داشته است.

,

 

,

در این عملیات که در استانهای سمنان،بوشهر،ایلام،چهارمحال و بختیاری،فارس،کهگیلویه و بویراحمد،قزوین،کرمانشاه،کردستان  صورت گرفت،مدیران این شبکه های غیر مجاز در استانها به شرح زیر شناسایی و تعدادی از آنها جهت طی مراحل قضایی، به مراجع ذیربط تحویل داده شدند.

,

 

,

فارس

, فارس,

 

,

سایت اطلاع‌رسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان فارس اعلام کرده است: حدود 170 مدیر گروه یا کانال اجتماعی که در استان فارس فعال بودند، احضار و برخی نیز دستگیر شده‌اند. بر اساس این گزارش، افراد دعوت، احضار یا دستگیر شده شامل تعدادی از مدیران و کاربران فضای مجازی هستند که در حوزه‌های ضد امنیت اخلاقی، چرخه مدلینگ مجرمانه و توهین به عقاید دینی مردم فعالیت می‌کردند.

,

 

,

بوشهر

, بوشهر,

 

,

تاکنون با مدیران بیش از ٧٠ صفحه تولید محتوا علیه مقدسات اسلامی و عفت و اخلاق عمومی در شبکه های اجتماعی واتس آپ، تلگرام و اینستاگرام در استان بوشهر برخورد قضایی انجام گرفت و برخورد با سایرین نیز ادامه دارد.

,

 

,

طبق اعلام مرکز برسی جرایم سایبری سپاه، با بیش از 450 نفر از مدیران و گردانندگان صفحات، کانال ها و گروههای تولید کننده محتوا که در شبکه های اجتماعی، علیه مقدسات اسلامی، عفت و اخلاق عمومی، توهین به عقاید دینی مردم و چرخه مدلینگ مجرمانه فعالیت می کردند در سطح کشور برخورد قضایی انجام گرفته که بخش گسترده ای از این پروژه نیز توسط نیروهای امنیتی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر انجام شده است.

,

 

,

مرکز جرایم سایبری سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر اعلام کرده است: این اقدام در پی افزایش سطح مطالبات عمومی جامعه برای برخورد با مجرمان فضای مجازی و با هدف حمایت از کیان خانواده و جامعه اسلامی صورت گرفته است.

,

 

,

کردستان

, کردستان,

 

,

روابط عمومی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در این خصوص در اطلاعیه ای اعلام کرد: مدیران شبکه ها که در دام عناصر بیگانه و پروژه نفوذ فرهنگی گرفتار شده بودند و با اقدامات اطلاعاتی و رصد فعالیت‌های این افراد در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام بیش از 50 نفر که در حوزه مدلینگ، آرایشگاه زنانه، آتلیه و خالکوبی فعال بودند در سطح استان شناسایی و با آنان برخورد شد.

,

 

,

کرمانشاه

, کرمانشاه,

 

,

مرکز سایبری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه نیز از انهدام یک شبکه غیر اخلاقی با مدیریت ۲۵ ادمین فعال که همه آنها به دام افتادند خبر داد.

,

 

,

این گروه که در بخشهای مدلینگ، روابط غیر اخلاقی، ترویج فحشا و… صدها پیج و گروه را در شبکه های اجتماعی مدیریت میکردند حدود ۴۰۰ هزار نفر را در فضای مجازی به حضور در این شبکه ها ترغیب و اقدام به عضوگیری کرده بودند.

,

 

,

چهارمحال و بختیاری

, چهارمحال و بختیاری,

 

,

سردار رضا محمدسلیمانی فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: براساس گزارش رسیده و اشراف اطلاعاتی مجموعه سپاه، خصوصا سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) در حوزه فضای مجازی برخی از کانال‌ها و گروه‌هایی که اقدام به نشر مطالب غیراخلاقی و ضداسلامی کردند شناسایی شدند.

,

 

,

وی با بیان اینکه اقدامات در حوزه فضای مجازی و مباحث امنیتی و اخلاقی از چند ماه پیش آغاز شد ادامه داد: در این مدت ۳۵ کانال و گروه متخلف شناسایی و اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفت.

,

 

,

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص جذب حداکثری و دفع حداقلی و لزوم حفظ آبروی افراد تاکید کرد: در این راستا دو نفر از افرادی را که به نشر مطالب مبتذل و خلاف مبانی اسلامی اقدام و مبادرت به ساخت کانال‌هایی با ۷۰۰ هزار عضو در کشور کرده بودند دستگیر و تحویل مسئول‌های قضایی شدند.

,

 

,

محمدسلیمانی با اشاره به اینکه در برخی از موارد این کانال‌ها تا ۱.۵ میلیون دنبال‌کننده داشتند و در بسترهای مختلف فعالیت داشتند افزود: این تعداد مخاطب مربوط به کل کشور بوده که در این کانال‌ها عضویت داشتند.

,

 

,

وی به فعالیت این سازندگان در اینستاگرام در حوزه فعالیت صنوف با ۵ هزار دنبال‌کننده و مخاطب، مدلینگ و انتشار محتوای غیراخلاقی، واتس آپ با ۷۰۰ هزار مخاطب، کانال‌های تلگرامی انتشاردهنده محتوای غیراخلاقی با ۵ هزار مخاطب اشاره و بیان داشت: گردانندگان این صفحات دفترهایی برای فعالیت خود داشتند و از این دفاتر این کانال‌ها را رهبری می‌کردند که با اقدام خوب سپاه مسدود شدند.

,

 

,

ایلام

, ایلام,

 

,

مرکز فرماندهی امنیت سایبری سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام اعلام کرد: تعدادی از افرادی که در حوزه‌های ضد امنیت اخلاقی، چرخه مدلینگ مجرمانه و توهین به عقاید دینی مردم فعالیت می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

,

 

,

این مرکز تاکید کرد: این افراد که در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی تلگرام، واتس اپ و اینستاگرام فعالیت می‌کردند، بر اساس بندهای الف و ب فهرست مصادیق محتوای مجرمانه مورد تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند. در این اقدام، مدیران 450 صفحه، کانال و گروه در شبکه‌های اجتماعی مذکور، دعوت، احضار یا دستگیر شده‌اند.

,

 

,

 

,

کهگیلویه و بویراحمد

, کهگیلویه و بویراحمد,

 

,

مدیرروابط عمومی و اطلاع رسانی سپاه فتح گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) سازمان اطلاعات سپاه استان کهگیلویه و بویراحمد و هماهنگی های انجام شده با مراجع قضایی 22 نفر از متخلفینی که در حوزه ضد امنیت اخلاقی  و توهین به عقاید و مقدسات دینی مردم فعالیت می کردند شناسایی و دستگیر شدند.

,

 

,

وی در پایان با هشدار به افرادی که با شبکه های اجتماعی ضد امنیت اخلاقی، مذهبی و ... با هر نوع عنوانی همکاری می‌‌کنند، گفت: نیروهای امنیتی و اطلاعاتی با رصد شبانه‌روزی شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در صورت مشاهده فعالیت‌های ضد امنیت اخلاقی، توهین به مقدسات  بر اساس قانون با عوامل این نوع فعالیت‌ها برخورد خواهند کرد.

,

 

,

وی از مردم شریف و ولایت مدار استان کهگیلویه و بویراحمد خواست هرگونه اطلاعات پیرامون فعالیت‌های ضد امنیت اخلاقی، و توهین به مقدسات و ... در فضای مجازی را به سازمان اطلاعات سپاه فتح یا اطلاعات نواحی بسیج اطلاع‌رسانی نمایند.

,

 

,

قزوین

, قزوین,

 

,

سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین 170 گروه فعال در شبکه‌های اجتماعی موبایلی را به واسطه اقدامات ضدامنیت اخلاقی دستگیر کرد.

,

 

,

این افراد که در حوزه ضدامنیت اخلاقی فعالیت می‌کردند، در یک عملیات فنی اطلاعاتی پیچیده شناسایی و دستگیر شدند.

,

 

,

 اردبیل

, اردبیل,

 

,

طی عملیاتی 26 نفر از مبلغان مدل های لباس زنانه در شبکه های اجتماعی  شناسایی و دستگیر شدند.

,

 

,

دستگیر شدگان شامل عکاس، صاحبان بوتیک و سالن های ارایش زنانه هستند که اقدام به اغفال افراد از طریق برگزاری مسابقات مدل در شبکه های اجتماعی  می کردند که بالغ بر 300 هزار عضو داشتند.

,

 

,

فارغ از مسائل عنوان شده، کارشناسان  معتقدند نباید ترویج ولنگاری در فضای مجازی، مساله بی اهمتی قلمداد شود. چرا که امروز اکثر افراد جامعه در این فضا نیز نفس می کشند و از آن تاثیر می گیرند.

,

 

,

رهبر انقلاب در روزهای گذشته بار دیگر ولنگاری در عرصه فرهنگ و رها کردن فضای مجازی را یادآور شده و فرمودند عملکرد مسئولان در "آفند" و "پدافند" فرهنگی بسیار ضعیف است.

,

 

,

همین ماجراهاست که انواع خودکشی ها متاثر از فضای مجازی شکل می گیرد، نوع جدیدی از روابط ترویج شده  و به یک باره هفتاد درصد طلاق ها در سال اول زندگی مشترک، قربانی ولنگاری در این فضای مجازی می شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه