اخبار داغ

بررسی دو خبر تاثیرگذار بر یک خودروساز بزرگ

بررسی دو خبر تاثیرگذار بر یک خودروساز بزرگ
در این بخش ابتدا به تحلیل و بررسی گروه ها و صنایع در بازار سرمایه امروز با تاکید بیشتر بر برخی از گروه های پرتقاضا و پرعرضه ،سپس آخرین اخبار از تبانی و اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان،جریان رسیدن کلید به یک خودروساز و در نهایت به فروش بانک پارسیان توسط یک خودرویی پرداخته ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابناک، در این بخش ابتدا به تحلیل و بررسی گروه ها و صنایع در بازار سرمایه امروز با تاکید بیشتر بر برخی از گروه های پرتقاضا و پرعرضه ،سپس آخرین اخبار از تبانی و اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان،جریان رسیدن کلید به ایران خودرو و در نهایت به فروش بانک پارسیان توسط یک خودرویی پرداخته ایم.بیشترین تاثیر مثبت را گروه های محصولات شیمیایی،خودرو و ساخت قطعات و فلزات اساسی و بیشترین تاثیر منفی را گروه های سرمایه گذاریها،ساخت محصولات فلزی و استخراج کانه های فلزی بر بورس و فرابورس داشتند. جو خرید در گروه های خودرو و ساخت قطعات،تسهیلات مسکن،بیمه و صندوق بازنشستگی و مواد و محصولات دارویی و جو فروش در گروه های کاشی و سرامیک،ساخت محصولات فلزی،محصولات شیمیایی و سیمان،آهک و گچ کاملا آشکار بود. امروز حجم و ارزش معاملات نسبت به روز کاری قبل با افزایش ناچیز مواجه شد به طوری که مجموع ارزش بورس و فرابورس در روز کاری قبل بیش از 2966 میلیارد ریال بود که امروز به بیش از 3053 میلیارد ریال رسید. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

گروه خودرو و قطعات ساخت
در گروه خودرو و قطعات ساخت،امروز شاهد معاملات نسبتا خوب و اکثرا در درصدهای مثبت نسبت به روز کاری قبل در این گروه بودیم. این گروه در بازار امروز  براساس جو خرید ،جایگاه اول در کل گروه های بازار قرار گرفت و همچنین جایگته دوم در تاثیر مثبت بر شاخص را در میان روه های بازار سرمایه به خود اختصاص داد. 18 شرکت از 32 نماد قابل معامله با افزایش قیمت و نماد 14 شرکت با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند. صف های  خرید متعلق به سهام شرکت های  آهنگری تراکتورسازی ایران،چرخشگر،تولیدمحور خودرو،موتورسازات تراکتورسازی ایران،کمک فنرایند امین،صنایع ریخته گری ایران و ریخته گری تراکتورسازی ایران و در مقابل صف های فروش متعلق به شرکت های فنرسازی خاور و سازه پویش بود. بیشترین حجم معاملات این گروه را شرکت های سایپا و آهنگری تراکتورسازی ایران به ترتیب با بیش از 86 و 19 میلیون سهم به خود اختصاص دادند. بیشترین ارزش معاملات در این گروه متعلق به شرکت های سایپا و خودرو به ترتیب با بیش از 97 و 57 میلیارد ریال می باشد.میانگین درصد قیمت پایانی در این گروه 0.93مثبت و میانگین درصد آخرین قیمت نیز در این گروه 0.81مثبت بود. 


مواد و محصولات دارویی
در گروه مواد و محصولات دارویی، شاهد معاملات متعادل نسبت به روز کاری قبل بودیم. سهام 15 شرکت از 30 سهام شرکت های قابل معامله امروز در این گروه، با افزایش قیمت و سهام 15 شرکت با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند. شرکت های  فرآورده های تزریقی ایران،لابراتورداروسازی دکتر عبیدی، شیمی دارویی داروپخش و دارویی رازک با صف خرید بسته شدند.نکته جالب توجه این گروه را شرکت داروسای زلگرس فارمد پارس به خود اختصاص داد به طوری که دیروز در صف فروش بود و امروز در نزدیکی صف خرید و 4.66 درصد مثبت به کار خود خاتمه داد.بیشترین حجم معاملات این گروه متعلق به شرکت سرمایه گذاری البرز در نماد والبر با دادو ستد بیش از 5میلیون سهم بود. بیشترین ارزش معاملات این گروه نیز متعلق به شرکت سرمایه گذاری البرز با بیش از 21میلیارد ریال بود. میانگین درصد قیمت پایانی در این گروه 0.02 منفی و میانگین درصد آخرین قیمت نیز در این گروه 0.15 مثبت بود.

گروه قند و شکر
در گروه قندوشکر، شاهد معاملات نسبتا کم حجم تری نسبت به روز کاری قبل بودیم و از استقبال سهامداران که دیروز کاملا مشهود بود کاسته شده بود. از 14 سهام موجود و فعال در این گروه، همه سهام 6 شرکت با افزایش قیمت و سهام 8 شرکت با کاهش قیمت روبرو شدند. تنها سهم امروز که در صف فروش قرار داشت شرکت قند لرستان بود.بیشترین حجم معاملات این گروه متعلق به شرکت قند ثابت خراسان با بیش از 4 میلیون سهم بود. میانگین درصد قیمت پایانی در این گروه 0.51 مثبت و میانگین درصد آخرین قیمت نیز در این گروه 1.20 منفی بود. به طور کلی این گروه در خلاف جهت روند بازار حرکت می کنند و به زبان مالی چی ها دارای بتای منفی با بازار است..نکته جالب توجه کاهش بیش از 10 درصدی قیمت سهام شرکت فرآورده های غذایی و قند تربت جام نسبت به روز کاری قبل که بیش از 32 درصد بازدهی داشت، بود.

گروه محصولات شیمیایی
در گروه محصولات شیمیایی، امروز شاهد معاملات اکثرا منفی و متمایل به صف فروش بودیم.از 27 نماد شرکت های قابل دادو ستد در بازار امروز،سهام 5 شرکت با افزایش قیمت و سهام 22 شرکت با کاهش قیمت همراه شدند.صف های خرید این گروه را شرکت های پتروشیمی مارون،پتروشیمی آبادان و صف های فروش را شرکت های پتروشیمی فارابی،پتروشیمی فناوران،دوده صنعتی پارس به خود اختصاص دادند.بیشترین حجم معلملات این گروه را با بیش از 80 میلیون سهم در نماد بلوکی گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان اتفاق افتاد اما بیشترین حجم در نماد مارون متعلق به شرکت پتروشیمی مارون رخ داد. میانگین درصد قیمت پایانی این گروه 0.19 منفی و میانگین درصد آخرین قیمت این گروه 1.30منفی بود.

گروه سرمایه گذاریها
گروه سرمایه گذاریها، امروز شاهد معاملات متعادل نسبتا کم حجم و اکثرا در درصدهای منفی نسبت به روز کاری قبل بودیم.6 شرکت از 20 شرکت فعال و قابل معامله در درصدهای مثبت و 14 شرکت در درصدهای منفی به کار خود پایان دادند. میانگین درصد قیمت پایانی در این گروه 0.41منفی و میانگین درصد آخرین قیمت نیز در این گروه 0.84منفی بود. تنها صف خرید متعلق به شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان و در مقابل شرکت گروه صنایع بهشهر ایران با 4.4 درصد منفی در نزدیکی صف فروش به کار خود پایان داد. بیشترین حجم معاملات متعلق به سرمایه گذاری سایپا با بیش از 10 میلیون سهم بود و نیز بیشترین ارزش معاملات در شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند با بیش از 34 میلیارد ریال بود.

گروه فلزات اساسی
 در گروه فلزات اساسی،  معاملات شرکت های این گروه نسبتا متعادل نسبت به روز کاری قبل بود.حجم معاملات در این گروه نسبت به دیروز کاهش یافت. گروه فلزات اساسی امروز جزء گروه هایی قرار داشت که تاثیر مثبت بر بازار سرمایه داشت.از 24 سهام شرکت های فعال در این گروه،سهام10شرکت با افزایش قیمت و سهام 14 شرکت با کاهش قیمت امروز را به پایان رساندند.در این گروه مانند چهار روز گذشته  یکی از صف های خرید متعلق به شرکت سپنتا و دیگر شرکت هایی که در صف خرید بودند، شرکت صنعت روی زنگان بود و در مقابل شرکت های فولاد امیرکبیر کاشان و گروه صنعتی سپاهان با صف فروش به کار خود خاتمه دادند.بیشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای وتوکا و فولاد به ترتیب با بیش از 24 و 12 میلیون سهم بود. بیشترین ارزش معاملات در این گروه متعلق به شرکت های وتوکا و ذوب به ترتیب با بیش از 42 و 16 میلیارد ریال می باشد. میانگین درصد قیمت پایانی این گروه0.01 مثبت و میانگین درصد آخرین قیمت این گروه 0.30منفی بود.


از حاشیه های امروز می توان به اخبار جدید از اختلاس و تبانی در صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد.نماینده مردم همدان در مجلس اعلام کرد:بر اساس گزارش‌هایی که به ما رسیده و مراجعاتی که از فرهنگیان عزیز داریم، ‌شاهد اختلاس و تبانی و مسائل گوناگون در این صندوق هستیم.در این رابطه برخی افراد بازداشت شده‌اند و تحت نظارت دستگاه‌های نظارتی، در حال بازجویی هستند. گزارش‌هایی که می‌گوید حقوق عده ای تضییع شده باید برایمان روشن شود و مشخص شود چه کسانی پشت پرده این موضوع را سیاستگزاری می‌کنند. مجلس قدرتمندانه مسائل صندوق فرهنگیان را تا نتیجه نهایی پیگیری می‌کند. تا صندوق ذخیره فرهنگیان از لوث وجود سوء استفاده کنندگان نجات پیدا کند.عوامل مدیریتی و مدیرعامل بانک سرمایه را تحت نظارت قرار داده‌ایم و بررسی می‌کنیم و اگر به اندازه سرسوزنی از حقوق فرهنگیان تضییع شده باشد، آن را برمی‌گردانیم.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

حاشیه دیگر فروش بلوک بانک پارسیان ایران خودرو بود.ظاهرا بانک مرکزی طی مکاتبه ای مجدد با شرکت ایران خودرو اعلام کرده که هر چه سریعتر باید تکلیف فروش بلوک بانک پارسیان مشخص شود و این شرکت سهام خود را در بانک پارسیان برای عرضه به قیمت منصفانه آگهی کند.
,
,

 "کلید به کلید" ایران خودرو کلید خورد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در اجرای طرح نوسازی ناوگان و جایگزینی 90هزار دستگاه تاکسی فرسوده با انعقاد قراردادی به گروه صنعتی ایران خودرو ماموریت داد تا به عنوان تامین کننده اصلی خودروهای این طرح، جایگزینی 90هزار تاکسی فرسوده را آغاز کند.گروه صنعتی ایران خودرو طرحی را اجرا کرده که براساس آن رانندگان تاکسی می توانند در روز اسقاط تاکسی فرسوده خود، ‌تاکسی نو را دریافت کنند .
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه