اخبار داغ

تک‌رقمی شدن نرخ سودتسهیلات در نظام بانکی

تک‌رقمی شدن نرخ سودتسهیلات در نظام بانکی
مدیرعامل بانک مسکن از تک رقمی شدن نرخ سود تسهیلات در نظام بانکی پس از 25 سال و کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم به 9.5 درصد خبر داد و گفت: این میزان برای خرید و ساخت در بافت های فرسوده شهری، هشت درصد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایرنا، «محمدهاشم بت شکن» عصر امروز (دوشنبه) در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نرخ سود تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم چندی پیش از 14 به 11 درصد و اینک به هشت یا 9.5 درصد کاهش یافت تا زوج ها و جوانان بتوانند از این تسهیلات برای خانه دار شدن استفاده کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مدیرعامل بانک مسکن یادآوری کرد: در صورتی که کسی از تسهیلات 600 میلیون ریالی استفاده کند قسط های آن با احتساب نرخ سود پیشین، ماهیانه هشت میلیون و 600 هزار ریال بود که با کاهش سود تسهیلات اقساط ماهیانه آن پنج میلیون و 120 هزار ریال می شود.

,

به گفته وی، هفته آینده دستورالعمل اجرایی کاهش سود تسهیلات این صندوق به همه شعبه ها ابلاغ می شود.

,

بت شکن گفت: پس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی همه شعبه ها این کاهش سود را آغاز می کنند.

,

وی درباره میزان اقساط تسهیلات 800 میلیون ریالی این صندوق در تهران گفت: قسط این تسهیلات در بافت های فرسوده شهر تهران با هشت درصد نرخ سود تسهیلات 6میلیون و 830 هزار ریال و در سایر بافت ها با 9.5 درصد سود، هفت میلیون و 420 هزار ریال می شود.

,

رییس جمهوری اسلامی ایران نیز امروز در آیین اختتامیه جشنواره شهید رجایی اعلام کرد هدیه دولت به مناسبت هفته دولت به مسکن اولی ها این است که برای نخستین بار سود تسهیلات وام مسکن یک رقمی شد و از 11 درصد کنونی به هشت درصد برای بافت های فرسوده و 9.5 درصد بافت های غیرفرسوده کاهش می یابد.

,

«حسن روحانی» گفت: ما همه دلمان می خواهد جوانان زودتر خانه دار شوند و این هدیه دولت برای مسکن اولی هاست.

,

به گفته وی، بازپرداخت این تسهیلات 12 ساله یعنی 144 ماه است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه