اخبار داغ

باجه مطبوعات؛

دولت و قوه قضاییه پیگیر پرونده پدیده شاندیز هستند/ بهره برداری از 52 پروژه عمرانی و صنعتی در شهرک های صنعتی استان/ مدل اقساطی برای خانه اولی ها

دولت و قوه قضاییه پیگیر پرونده پدیده شاندیز هستند/ بهره برداری از 52 پروژه عمرانی و صنعتی در شهرک های صنعتی استان/ مدل اقساطی برای خانه اولی ها
دولت و قوه قضاییه پیگیر پرونده پدیده شاندیز هستند، بهره برداری از 52 پروژه عمرانی و صنعتی در شهرک های صنعتی استان، مدل اقساطی برای خانه اولی ها، از مهم ترین عناوین امروز روزنامه های مشهد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بسته خبری «صبح توس» از مهم ترین اخبار روزنامه‌های امروز 09 شهریورماه مشهد را در ادامه بخوانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

دولت و قوه قضاییه پیگیر پرونده پدیده شاندیز هستند

,

*خراسان: وزیر دادگستری گفت: دولت و قوه قضاییه با جدیت پیگیر به سرانجام رسیدن پرونده پدیده شاندیز هستند.به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مصطفی پور محمدی روز یک شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه پدیده شاندیز 100 هزار سپرده گذار دارد که با مشکل مواجه شده است.وی افزود: مسئولان در تلاش هستند تا تکلیف سهامداران و میزان دارایی های این شرکت مشخص و پول یا سهام سهامداران این مجموعه پرداخت شود.

,

بازگشت لایحه خدمات شهروندی

,

*خراسان: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور اداری شورای اسلامی شهر از بازگشت لایحه دریافت بهای خدمات شهروندی به دستور کار شورا در سال جاری و اجرای آن در صورت تصویب در بودجه سال 96 خبرداد. وی خاطرنشان کرد: ما ستادی تحت عنوان ستاد تدوین نظام درآمدهای پایدار شهرداری داریم که یکی از 8 کمیته آن همین بهای خدمات شهروندی است که این لایحه  با اصلاحاتش آماده است. ما 7-8 لایحه مرتبط با نظام درآمدهای پایداررا در سال جاری در صورتی که مشکلی به وجود نیاید، با هم به شورا ارائه می کنیم ولی اجرای آن ها منوط به پیش بینی در بودجه های سنواتی است .

,

بهره برداری از 52 پروژه عمرانی و صنعتی در شهرک های صنعتی استان

,

*خراسان: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی از بهره برداری از 52 پروژه عمرانی و صنعتی همزمان با هفته دولت در شهرک ها و نواحی صنعتی استان خبرداد.به گزارش روابط عمومی شهرک های صنعتی استان، مهدیزاده گفت: بیش از 40 پروژه عمرانی با اعتبار 220 میلیارد ریال و 12پروژه صنعتی با اعتبار 380 میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت به بهره برداری رسید.

,

مدل اقساطی برای خانه اولی ها

,

*شهرآرا: با کاهش مجدد نرخ سود تسهیلات مسکن، از این پس، سودهای پرداختی برای وام‌های صندوق پس‌انداز یکم (خانه‌اولی‌ها) تک‌رقمی و به ۵/٩درصد می‌رسد که در این شرایط، وام‌های این بخش ارزان‌تر از قبل در اختیار متقاضیان قرار خواهدگرفت.

,

خالی‌شدن حریم حرم از مجاوران

,

*شهرآرا: غفلت برنامه ریزان ادوار مختلف در طرح نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر، نتایج بدی را رقم زده است. دگرگونی کامل در بافت فرهنگی‌تاریخی و اجتماعی اطراف حرم مطهر رضوی با اجرای طرح نوسازی این بافت، امروز بعد از گذشت دو دهه نمود پیدا کرده و چهره این بافت را در محاصره ساختمان‌های بلند، مجتمع‌های تجاری لوکس، هتل‌های مرتفع، بازارهای زنجیره‌ای مجلل در کنار پروژه‌های نیمه‌کاره و رها شده، به هر چیزی شباهت می‌دهد جز یک بافت کهن و تاریخی که روزی هزاران سکنه نیز در دل آن روزگار می‌گذراندند و جزو هویت مشهد بودند.
در این طرح موسوم به«طاش»که نقاشان و طراحان حساس‌ترین بخش مشهد، هدف خود را «معاصرسازی» فضای شهر زیارتی در پیرامون حرم مطهر رضوی عنوان می‌کردند و وعده بقای سکونت و جانمایی اسکان ۵١هزار نفر جمعیت را هم می‌دادند، حالا در طرح پیاده‌سازی شده نه آثاری از بقای سکونت دیده می‌شود و نه از مفهومی که طراحانش از آن به نام معاصرسازی یاد می‌کردند.

,
,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه