اخبار داغ

نماینده حزب مقاومت اسلامی حماس در ایران:

رژیم صهیونیستی در حمله اخیر به نوار غزه جز یک نمایش تبلیغاتی کاری از پیش نبرد/قطب نمای انتخابات آتی حماس آزادی فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی است

رژیم صهیونیستی در حمله اخیر به نوار غزه جز یک نمایش تبلیغاتی کاری از پیش نبرد/قطب نمای انتخابات آتی حماس آزادی فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی است
نماینده حزب مقاومت اسلامی حماس در ایران گفت: مقاومت آماده است و در صورت تجاوز آن به نوار غزه درسی فراموش نشدنی به آن خواهد داد و دست به عملیات های غیر منتظره ای خواهد زد که اصلا به ذهن این رژیم هم نمی رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از " پایگاه اطلاع رسانی بوتیا "خالد قدومی در نشست مجازی که با محوریت آخرین تحولات فلسطین و انتخابات حماس برگزار شد، در خصوص حمله و تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: این رژیم مدعی شلیک موشک از نوار غزه به شهرک صهیونیستی اسدوروت شده بود، اما تصاویری که درباره این حادثه منتشر شد، نشان می داد که یک موشک کوچکی بود که خسارتی هم در بر نداشت و به یک منطقه خالی از سکنه اصابت کرده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی بوتیا,

نماینده حزب مقاومت اسلامی حماس در ایران افزود: با این وجود، رژیم صهیونیستی طبق معمول واکنش نابرابری از خود نشان داد و دست به تجاوز جنایتکارانه ای علیه غزه زد.
قدونی با اشاره به شهید شدن دو شهروند فلسطینی در این جنگ نابرابر، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی در این جنگ مواضع مقاومت و به ویژه گردان های شهید عزالدین قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس") و گروهان های قدس(شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) و مواضع برخی گروه های مقاومتی دیگر را هدف قرار داد.

,
,

صهیونیست ها همگی تندرو و راست گرا هستند

, صهیونیست ها همگی تندرو و راست گرا هستند,

وی تصریح کرد: واقعیت این است که رژیم صهیونیستی می خواهد چهره قهرمانانه ای از خود به صهیونیست ها نشان دهد و در این میان اویگدور لیبرمن (وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) تهدید به "ادب کردن" مقاومت در غزه کرده بود، اما نتوانست جز یک نمایش تبلیغاتی برای صهیونیست ها، کاری از پیش ببرد.

,

نماینده حزب مقاومت اسلامی حماس در ایران با تاکید بر اینکه صهیونیست ها همگی تندرو و راستگرا هستند، اذعان کرد: هر روز بر تندروی و افراطی گری رژیم صهیونیستی افزوده می شود؛ لذا، مسئولان آنها هم برای کسب آرای بیشتر دست به اقدامات راستگرایانه بیشتر می زنند و هر چقدر بیشتر خون فلسطینیان و مبارزان مقاومت را بریزند، محبوبیت آنها بالاتر می رود.

,

قدومی با بیان اینکه افراطی گری ذات صهیونیست هاست، اظهار کرد: هدف رژیم صهیونیستی این است که به جهانیان اعلام کنند که ما همچنان اینجا هستیم و این جنایت ها را مرتکب می شویم.

,

وی افزود: بنابراین آنها بار دیگر دست به جنایت زدند تا ثابت کنند که به قیمت ریختن خون کودکان و جوانان و تخریب منازل و سرپناه فلسطینیان در اراضی اشغالی فلسطین و به ویژه غزه به حیات خود ادامه می دهند.

,

نماینده حزب مقاومت اسلامی حماس در ایران بیان کرد: این تجاوز هدف دیگری غیر از این نداشت؛ چرا که این رژیم به خوبی می داند که مقاومت آماده است و در صورت تجاوز آن به نوار غزه درسی فراموش نشدنی به آن خواهد داد و دست به عملیات های غیر منتظره ای خواهد زد که اصلا به ذهن این رژیم هم نمی رسد.

,

قدومی در پاسخ به این سوال که آیا رژیم صهیونیستی بنای راه اندازی یک جنگ نامحدود یا محدود را دارد، گفت: بی تردید، هیچ وقت نمی توان از شر رژیم صهیونیستی احساس آرامش کرد چرا که این رژیم همیشه سعی در تداوم بخشیدن به حملات و تجاوزات خطرناک و جنایتکارانه خود به منظور کشتار ملت فلسطین، تخریب منازل و مصادره اراضی را دارد.
وی در ادامه تشریح کرد: این رژیم علاوه بر باریکه غزه، کرانه باختری و قدس را نیز به نوعی در معرض حملات خود قرار داده است و دست به اقدامات مختلفی مانند یهودی سازی این مناطق، بازداشت و اعدام میدانی دختران و پسران جوان فلسطینی در این دو منطقه می زند.

,
,

وجهه رژیم صهیونیستی نزد کشورهای غربی خدشه دار شده است

, وجهه رژیم صهیونیستی نزد کشورهای غربی خدشه دار شده است,

نماینده حزب مقاومت اسلامی حماس در ایران تصریح کرد: امروز وجهه رژیم صهیونیستی حتی نزد کشورهای غربی که داعیه دموکراسی را دارند، خدشه دار شده است و نمی تواند از خودش دفاع کند، به همین دلیل فکر نمی کنم که این رژیم تصمیم جدی برای حمله و جنگ داشته باشد.

,

قدومی خاطر نشان کرد: ما در غزه و مقاومت، بر اساس درس هایی که در گذشته گرفته ایم و تجاربی که از جنگ با رژیم صهیونیستی کسب کرده ایم، تجهیزات مورد نیازمان را جمع و نیروهایمان را آماده کرده تا در راستای عمل به سخن خداوند متعال که فرموده است «وأعدوا مااستطعتم من قوة و....» آماده باشیم.

,

وی با بیان اینکه حزب مقاومت اسلامی حماس در مسیر ناهمواری گام بر می دارد و راه زیادی تا آزادی فلسطین در پیش است، تصریح کرد: این مساله صرفا به واکنش نسبت به یک اقدام یا اجرای عملیات در هر نقطه ای از فلسطین محدود نمی شود، بلکه ما آماده مقابله با هر گونه تجاوزی هستیم و از خداوند متعال می خواهیم که زمینه اقتدار و ایستادگی ما را فراهم آورد.

,

رژیم صهیونیستی نمی تواند جنگ گسترده دیگری را به راه بیندازد

, رژیم صهیونیستی نمی تواند جنگ گسترده دیگری را به راه بیندازد,

نماینده حزب مقاومت اسلامی حماس در ایران ادامه داد: از لحاظ سیاسی، هر چند نمی توان با قطعیت گفت اما رژیم صهیونیستی نمی تواند دست به جنگ گسترده جدید و یا اقداماتی بزند که وضعیت سیاسی کنونی را به هم بزند.
قدومی در رابطه نحوه ارتباط حماس با جهاد اسلامی و فتح در نوار غزه اذعان کرد: ارتباط حماس با مبارزان جنبش جهاد اسلامی روابط تنگاتنگی است و ویژگی اصلی این رابطه این است که مبتنی بر مسائل جهادی و ایمانی است.
وی تشریح کرد: هدفی که هر دوی ما دنبال می کنیم، آزادی فلسطین، ادامه برنامه مقاومت و ضربه زدن به دشمن صهیونیستی است و ما راه زیادی در پیش داریم.

,
,
,

نماینده حزب مقاومت اسلامی حماس در ایران به تفاهم و همکاری گسترده حماس با این جنبش اشاره کرد و افزود: چه در عرصه میدانی و چه در عرصه سیاسی که محور اصلی آن مقاومت است، حماس رابطه گسترده ای با حنبش حهاد اسلامی دارد.
قدومی تصریح کرد: البته اختلافاتی هم وجود دارد از جمله اینکه جنبش جهاد اسلامی نظر متفاوتی درباره مسائل مربوط به دولت و اداره آن دارند و در سال 2006 در انتخابات پارلمانی مشارکت نکردند و الان هم موضعی متفاوت از موضع حماس درباره انتخابات شهرداری ها دارند و بر خلاف حماس که با مشارکت در این انتخابات موافقت کرده است، جهاد اسلامی موضع دیگری دارد.

,
,

وی با بیان اینکه حماس به نظر این جنبش احترام گذاشته و آن را ارزشمند و غرورآفرین می دانیم، اظهار کرد: آن ها هم در عرصه جهاد و هم در وطن برادران ما محسوب می شوند و دست در دست هم به مبارزه با رژیم صهیونیستی ادامه می دهیم.

,

نماینده حزب مقاومت اسلامی حماس در ایران در ادامه این نشست درخصوص روابط خود با جنبش فتح اعلام کرد: روابط حماس و جنبش فتح به نحوی است که هر دوی ما در یک ظرف واحد که همان وطن فلسطین است، به سر می بریم، اما متعلق به دو مکتب مختلف هستیم که دو فکر متفاوت دارند.

,

جنبش فتح وارد تونل سازش شده است

, جنبش فتح وارد تونل سازش شده است,

قدومی با تاکید بر اینکه جنبش فتح ها وارد تونل سازش شدند، گفت: حماس با راهکار سازش مخالفت است ولی با این وجود، به این رابطه برادری احترام می گذاریم و افتخار می کنیم و معتقدیم که همین رابطه برادری تنها راه حرکت در مسیر آزادی فلسطین است و بدون این برادری و توافق، حرکت کشتی فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی به مشکل بر می خورد.

,

وی در ادامه عنوان کرد: ما با دلو دست های باز به سوی برادران مان در جنبش فتح آماده آشتی هستیم و از درگاه خداوند متعال مسالت می کنیم که هم ما و هم آنها را به سمت برنامه های مشترک برای ضربه زدن به دشمن صهیونیستی هدایت کند.

,

نماینده حزب مقاومت اسلامی حماس در خصوص مسائل اخیر مربوط به آشتی ملی اظهار کرد: متاسفانه برنامه آشتی ملی در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده است و ما معتقدیم که فتح و حماس به عنوان دو گروه اصلی فلسطینی به تشریک مساعی بیشتر در راستای تحقق منافع ملت فلسطین نیاز دارند.

,

قدومی ادامه داد: درگیری های لفظی و اتهامات متقابل نمی تواند نتیجه مثبت و راه حل مناسبی در بر داشته باشد.

,

وی ابراز کرد: ما همواره شعار وحدت سر داده ایم و به آن عمل هم کرده ایم و گام های زیادی هم در این زمینه برداشته ایم.

,

نماینده حزب مقاومت اسلامی حماس در ایران خاطر نشان کرد: امروز، ما در آستانه انتخابات شهرداری ها قرار داریم و از برادران مان در جنبش فتح می خواهیم که رفتار مثبتی در زمینه روابط وحدت بخش و ملی گرایانه در عرصه داخلی داشته باشند تا زمینه خدمت به ملت و شهروندان فلسطینی فراهم شود.

,

انتخاب نامزد های کارآمد راهی برای کمک به شهروندان فلسطینی است

, انتخاب نامزد های کارآمد راهی برای کمک به شهروندان فلسطینی است,

قدومی بیان کرد: هر چند که وطن ما تحت اشغال قرار دارد اما با این وجود، تلاش می کنیم با انتخاب نامزدهای کارآمد در انتخابات شهرداری ها، به شهروندان فلسطینی خدمت کنیم.

,

وی در ادامه در خصوص وضعیت نوار غزه و بازسازی آن گفت: این منطقه همچنان تحت محاصره قرار دارد و گذرگاه های مرزی با فلسطین اشغالی همچنان بسته هستند.
نماینده حزب مقاومت اسلامی حماس در ایران افزود: رژیم صهیونیستی اجازه واردات مصالح ساختمانی و مواد مورد نیاز برای بازسازی غزه را نمی دهد و این در حالی است که کشورهای ارائه دهنده کمک های مالی که وعده کمک به بازسازی غزه را داده بودند به وعده های خود عمل کرده اند تا پروژه هایی که اتفاقا طرف های بین المللی و منطقه ای هم با آنها موافقت کرده اند، اجرا شوند.

,
,

قدومی اذعان کرد: از سوی دیگر، متاسفانه گذرگاه رفح هم تنها طی چند روز در یک ماه یا حتی دو ماه باز می شود که آن هم برای خروج افرادی است که نیاز خیلی شدیدی برای خروج داشته باشند و یا مریض باشند.

,

وی تصریح کرد: البته همین اجازه خروج که به افرادی اختصاص داده می شود که از مدت ها قبل نام شان را در لیست های سفر به خارج نوشته اند.

,

نماینده حزب مقاومت اسلامی حماس اظهار کرد: ما از برادران مان در جمهوری عربی مصر می خواهیم که شرایط غزه را در نظر بگیرند و همان طوری که از این کشور به یاد داریم، یار و یاور ملت فلسطین و دوست و برادر بزرگ این ملت در جهان عرب و اسلام باشد .

,

قدومی با بیان اینکه وضعیت باریکه غزه واقعا رقت آور است، تصریح کرد: مساله بحران برق واقعا به معضل بزرگی تبدیل شده است و ما حتی نمی توانیم به برنامه 8 ساعت وصلجریان برق و 8 یا 6 ساعت قطع آن عمل کنیم.

,

وی افزود: این مسئله ناشی از این است که کابل های برقی که باید به دستمان می رسید و سوختی که برای تولید برق باید در اختیار نیروگاه های برق قرار می گرفت، در اختیار این بخش ها قرار نگرفته است.

,

نماینده حزب مقاومت اسلامی حماس در ایران عنوان کرد: مشکل برق وضعیت بیمارستان ها و به ویژه بخش مراقبت های ویژه و اورژانس را تحت الشعاع خود قرار داده است.

,

قدومی اذعان کرد: محاصره همچنین باعث نایاب شدن برخی اقلام دارویی شده است و این نایاب بودن به خاطر قیمت آنها نیست، بلکه ناشی از محاصره است.

,

وی با تشریح وضعیت کارمندان در نوار غزه خاطر نشان کرد: این وضعیت وقتی وخیم تر می شود که تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله درصدد قطع حقوق کارمندان بر می آیند و متاسفانه در مقابل، به افرادی از تشکیلات خودگردان که از حضور در سر کارشان سر باز زده اند، حقوق و به عبارت بهتر پاداش می دهند.

,

نماینده حزب مقاومت اسلامی حماس در ایران بیان کرد: این افراد در واقع از قانون تخلف و سرکشی کرده اند و تشکیلات خودگردان آنها را تهدید کرده است که اگر در سر کارشان حاضر شوند، حقوق شان را قطع خواهد کرد.

,

قدومی با اشاره به کمک برخی طرف های منطقه ای و بین المللی جهت کاهش درد و رنج ساکنان غزه، اذعان کرد: در آستانه عید قربان، طرح هایی برای تامین لباس عید کودکان و افراد بی سرپرست و نیز تامین قربانی در دست اجراست.
وی با درخواست کمک از طرف های حامی فلسطین برای پشتیبانی از این طرح، گفت: ما از همین جا از طرف های حامی خود درخواست می کنیم که در این طرح ها ما را حمایت کنند تا در این عید گل لبخند بر لب های کودکان غزه بشکفد و بتوانیم شکم های خالی این کودکان و خانواده های بی سرپرست و فقیر را پر کنیم.

,
,

نماینده حزب مقاومت اسلامی حماس در ایران در پاسخ به این سوال که انتخابات رییس دفتر سیاسی حماس چه تاثیری در روند تحولات فلسطین از یک سو و رابطه با کشورهای عربی و اسلامی دارد، اظهار کرد: این انتخابات به صورت دوره ای هر چهار سال یکبار برگزار می شود و انشاء الله در سه ماهه اول سال آینده میلادی برگزار خواهد شد.

,

ساختار تشکیلاتی حماس عامل حفظ ثبات و پایداری مبانی جهاد و مقاومت است

, ساختار تشکیلاتی حماس عامل حفظ ثبات و پایداری مبانی جهاد و مقاومت است,

قدومی ساختار تشکیلاتی حماس را عامل حفظ ثبات و پایداری مبانی جهاد و مقاومت خواند و افزود: این تشکیلات با تغییر اشخاص دستخوش تغییر و تحول نمی شود، بلکه این افراد همگی برادرانه سعی در خدمت به این برنامه و اجرای توافقات و مصوبات این تشکیلات و شورای آن را دارند.

,

وی عنوان کرد: تشکیلات حماس، نهادهای مختلفی دارد که همگی ضامن سلامت این تشکیلات هستند و انتخابات آتی هم فرصتی برای تزریق خون تازه در کالبد این جنبش و رقم زدن برخی تحولات جدید به منظور ضربه زدن به دشمن صهیونیستی و آزاد سازی سراسر فلسطین از نهر تا بحر است.

,

نماینده حزب مقاومت اسلامی حماس در ایران تامید مرد: این انتخابات طبق معمول تاثیر مثبتی در زمینه روابط حماس با طرف های عربی و اسلامی خواهد داشت؛ چرا که باعث تزریق خون جدید به رگ های این جنبش می شود .

,

قدومی در ادامه بیان مرد: البته سیاست های قبلی جنبش در زمینه رعایت تعادل و توازن در روابط با طرف های عربی و اسلامی و تداوم روابط مثبت و سازنده با جهان عرب و اسلام ادامه خواهد یافت.

,

وی خاطر نشان کرد: این سیاست جدیدی نیست، بلکه سیاستی است که جنبش حماس از آغاز تاسیس خود اعمال و به آن عمل کرده است و کل جنبش حماس اعم از دفتر مرکزی و شاخه های آن به این سیاست پایبند خواهند بود .

,

نماینده حزب مقاومت اسلامی حماس در ایران تاکید کرد: البته قطب نمای این سیاست به سمت آزادی فلسطین و دشمنی با رژیم صهیونیستی تنظیم شده است و نه هیچ چیز دیگری.

,


قدومی در پاسخ به این سوال که حماس با چه کشورهایی روابط قوی دارد، اذعان کرد: حماس روابط یکسانی با همه کشورهای عربی و اسلامی دارد و برای همه این کشورها امنیت و آرامش را آرزو می کند .
وی ادامه داد: حماس تلاش دارد روابط مستحکمی با محوریت مساله فلسطین برقرار کند.

نماینده حزب مقاومت اسلامی حماس در ایران رابطه جنبش حماس با جمهوری اسلامی ایران را رابطه ای قوی و راهبردی بیان و تصریح کرد: نقطه اشتراک میان ایران و حماس، فلسطین و حمایت از برنامه مقاومت است.

,
,
,
,
,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه