اخبار داغ

احتمال دیدار «پوتین»و«اوباما» درهفته آینده

احتمال دیدار «پوتین»و«اوباما» درهفته آینده
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اظهار امیدواری کرد که رئیس جمهوری این کشور و همتای آمریکایی وی هفته آینده در حاشیه اجلاس جی ۲۰ با یکدیگر دیدار کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تاس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین از امکان دیدار «ولادیمیر پوتین» و «بارک اوباما» روسای جمهور روسیه و آمریکا در حاشیه اجلاس جی ۲۰ (بیست اقتصاد برتر دنیا) خبر داد که در بازه زمانی ۴ تا ۵ ماه میلادی آینده (سپتامبر) در کشور چین برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

پیشتر در روز دوشنبه «بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید از اظهار امیدواری اوباما برای ملاقات با همتای روس خود به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات متنوع سخن گفته بود.

,

در مقابل پسکوف هم اظهار امیدواری کرد که چنین فرصتی فراهم شود.

,

آخرین باری که روسای جمهور روسیه و آمریکا با یکدیگر دیدار کردند، در اواخر نوامبر سال میلادی گذشته (۲۰۱۵) در حاشیه اجلاس تغییرات اقلیمی پاریس بود. البته آنها دوباره در حاشیه اجلاس جی ۲۰ که در فاصله ۱۵ تا ۱۶ همان ماه در ترکیه برگزار شد با یکدیگر دیدار داشتند.

,

گفتنی است که علاوه بر اجلاس جی ۲۰ چین، روسای جمهور روسیه و آمریکا می توانند تا پیش از اتمام دوره زمامداری اوباما در ژانویه سال آینده (۲۰۱۷) در نشست «اَپک» (همکاری های اقتصادی آسیا-پاسیفیک) که در بازه زمانی ۱۵ تا ۱۶ نوامبر سال میلادی جاری برگزار می شود، با یکدیگر دیدار کنند.

,

 منبع:مهر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه