اخبار داغ

راه‌اندازی مرکز دفاع سایبری در نیروی دریایی مالزی

راه‌اندازی مرکز دفاع سایبری در نیروی دریایی مالزی
مالزی در پی حمله سایبری به نیروی دریایی این کشور و به سرقت رفتن اطلاعات نظامی، یک مرکز تخصصی دفاع سایبری راه‌اندازی کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛نیروهای مسلح مالزی از سال گذشته یک واحد دفاع سایبری تاسیس کرده تا به محافظت از داده‌های طبقه‌بندی‌شده در سامانه های دفاعی ملی پرداخته و از نشت اطلاعات و یا هک شدن آن جلوگیری کند.
دوتاک سری هشام‌الدین حسین، وزیر دفاع مالزی این خبر را در پی حمله سایبری به زیردریایی‌های نیروی دریایی و نشت اطلاعات سری مالزی، رسانه‌ای کرد. وی افزود: «این واحد فعالیت‌های سایبری که دارای پتانسیل بالقوه تهدید امنیتی برای سیستم‌های دفاعی کشور باشند، از نزدیک رصد می‌کند. این واحد همچنین وظیفه دارد سامانه‌های دفاعی و تجهیزات رایانه‌ای پزشکی قانونی را تقویت کند.»
وی عنوان کرد که نیروی دریایی مالزی دو زیردریایی کلاس اسکورپین با نام‌های «KD TUNKU ABDUL RAHMAN» و «KD TUNKU ABDUL RAZAK» در اختیار دارد. هشام‌الدین افزود که واحد دفاع سایبری زیر نظر آژانس اطلاعات نظامی نیروهای مسلح فعالیت می‌کند. به گفته این مقام دولتی تا کنون چندین تلاش ناموفق برای نفوذ به سامانه‌های اطلاعاتی نظامی محافظت‌شده کشور، شناسایی شده است.
شایان‌ذکر است سال گذشته اطلاعات نظامی مالزی از دو زیردریایی ساخت فرانسه به سرقت رفت که زنگ هشداری برای جدی گرفتن مسئله امنیت سایبری برای دولت مالزی بود. همچنین افزایش تعداد حملات سایبری به بانک‌های این کشور نیز بر ضرورت راه‌اندازی مرکز تخصصی امنیت سایبری افزود.
راه‌اندازی این مرکز تا یک سال رسانه‌ای نشده که ممکن است به خاطر شناسایی حملاتی سایبری از این دست و منشأ آن‌ها باشد. معمولاً دوره آزمایشی برای مراکز دفاع سایبری مانند این بسیار کوتاه‌تر است؛ به خصوص در فضای بسیار متحول این روزهای دیجیتال و سایبری که اقدام نکردن به موقع در آن می‌تواند عواقب خطرناکی در سطح ملی برای یک کشور در پی داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,

 

,

منبع: سایبربان

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه