اخبار داغ

حمله به شبکه‌های دولتی استرالیا

حمله به شبکه‌های دولتی استرالیا
دولت استرالیا ادعا می‌کند، هکرهای چینی به شبکه‌های رایانه‌ای این کشور حمله کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی پنج سال گذشته، شبکه‌ی رایانه‌ای ارتش استرالیا، قربانی حملات متعددی بوده است. این حملات شامل مسدود شدن ارتباطات مهم ارتش این کشور، بوده‌اند. استرالیا چین را مسئول این حملات می‌داند.
همچنین، موسسه‌ی استرید (Austrade)، کمیسیون تجارت و صادرات دولت استرالیا و گروه فناوری اطلاعات دفاعی این کشور نیز قربانی حملات متعددی بوده‌اند.
حملات به شرکت ساخت ماهواره‌ی استرالیا، نیوست (Newsat) که در همکاری با آژانس امنیت ملی آمریکا بوده، نیز مشکلات زیادی برای دو کشور ایجاد کرده است.
داریل پیتر (Daryl Peter)، یکی از مدیران سابق شرکت نیوست، از کشف بدترین نوع بدافزارها در سیستم‌های این شرکت در سال 2013، خبر داد. طبق این گزارش، طرح نسل جدید ماهواره‌های این شرکت (Jabiru-1)، به سرقت رفته است که می‌تواند این سیستم را به یک ابزار جاسوسی بزرگ برای کشورهای دیگر تبدیل کند.
این در حالی است که سه سال پیش، حمله به این شرکت، استرالیا را مجبور کرد، تمام زیرساخت‌های محرمانه‌ی خود را بازآفرینی کند.
از سویی دیگر، سخنگوی چین در کانبرا (پایتخت استرالیا)، هرگونه دخالت چین در حملات انجام شده به زیرساخت‌های دولتی استرالیا تکذیب کرد. گرچه، نخست‌وزیر استرالیا، مالکوم ترنبول (Malcolm Turnbull)، به حملات هرروزه به سیستم‌های دولتی این کشور اعتراف کرده است. وی عامل بسیاری از حملات را کشور چین معرفی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,

 

,

منبع:سایبربان

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه