اخبار داغ

ادعای ترکیه درباره هماهنگی با سوریه برای حمله به جرابلس

ادعای ترکیه درباره هماهنگی با سوریه برای حمله به جرابلس
دولت ترکیه مدعی شد که با سوریه در باره آغاز عملیات "سپر فرات" در شمال این کشور هماهنگی شده و دمشق از این حمله خبر داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "نعمان قورتولموش"، معاون نخست‌وزیر ترکیه، در کنفرانسی مطبوعاتی در آنکارا که شبکه خبری راشا تودی نیز آن را پخش کرد، گفت: "همه طرف های ذی ربط از آغاز عملیات (سپرفرات) از جمله دمشق، آگاهی داشتند. حتی خود من شخصا این مسأله را روسیه اطلاع دادم".
وی افزود: "ما نمی خواهیم یه یک نیروی نظامی دائمی در سوریه تبدیل شویم. ترکیه اشغالگر نیست. ما خود را وارد جنگ نخواهیم کرد و در درگیری های نظامی طرف هیچ کس را نمی گیریم".
قورتولموش درعین حال هشدار داد آنکارا در صورتی که امنیت خود را در منطقه درخطر ببیند ساکت نخواهد نشست و اقدام خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,

 معاون نخست‌وزیر ترکیه تاکید کرد: "هدف از این عملیات پاکسازی منطقه از وجود عناصر گروه تروریستی داعش و جلوگیری از اقدام کردهای سوریه در ایجاد گذرگاه ( بین مناطق تحت تسلط خود) است".
وی افزود: "موفقیت کردها در ایجاد این گذرگاه، تجزیه سوریه را در پی خواهد داشت".

,
,

گفتنی است " فکری ایشیق" وزیر دفاع ترکیه نیز پنجشنبه گذشته گفته بود آنکارا مساله عملیات ارتش آزاد سوریه با حمایت ارتش ترکیه را  به مسکو، واشنگتن و ایران ابلاغ کرده بدون این که در این خصوص با دمشق تماس مستقیمی داشته باشد.

,

این اظهارات در حالی مطرح می شود که رولت سوریه ضمن موضع گیری شدید علیه عملیات نظامی ترکیه در شمال این کشور، آن را تجاوز آشکار و نقض تمامیت ارضی سوریه دانسته است.

,

 

,

منبع:العالم

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه