اخبار داغ

دفن نماد هرزگی و فساد زیر 6 متر مواد مذاب! +فیلم و تصاویر

دفن نماد هرزگی و فساد زیر 6 متر مواد مذاب! +فیلم و تصاویر
سومین جاذبه توریستی ایتالیا، شهر باستانی پومپی است. این شهر مدت هاست که در معرض خرابی قرار دارد و تبدیل به نماد چندین دهه سوءمدیریت میراث ایتالیا شده است. حالا دولت ایتالیا با کمک فناوری های تازه به دنبال احیای آن است. اما این شهر یک نیمه پنهان دیگر هم دارد؛ عذاب الهی در دو هزار سال پیش.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از "ره به ری"، شهر باستانی "پومپی" واقع در ایتالیا که در فهرست میراث فرهنگی یونسکو قرار دارد، مدت هاست که در معرض خرابی است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, ره به ری",

 

,

پومپی در فوران آتشفشان سال ۷۹ پس از میلاد مسیح، زیر ۴ تا ۶ متر گدازه آتشفشان و خاکستر مدفون شد؛ واقعه عبرت آموز و دردناکی که حکایت از نازل شدن عذابی سخت دارد؛ مانند آنچه بر قوم «لوط» گذشت.

,

 

,

, ,

به گزارش رویترز (reuters)، در تلاشی برای جلوگیری از فروریزی کامل این شهر باستانی، گروه فنآوری و دفاعی ایتالیایی موسوم به «فین مکانیکا» طبق توافقنامه ای با استفاده از گیرنده های حساس و فنآوری ماهواره ای این مکان را دیدبانی خواهد کرد.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

  ابزار دیدبانی ماهواره ای، باستان شناسان را قادر خواهد ساخت تا هرگونه جابجایی زمین در مساحتی که ۱۵۰۰ ساختمان در آن قرار دارد را ضبط کنند و سپس با استفاده از این اطلاعات برای جلوگیری از ریزش بناها به سرعت وارد عمل شوند.

,

حرکت و جابجایی خاک، خطر بزرگی برای بناهای باستانی به ویژه در هوای نامساعد است.

,

 

,

به نوشته وب سایت صدای آمریکا (VOA)، تکنیسین ها از طریق تصویربرداری فراطیفی (hyperspectral.imaging) از مهم ترین مکان های شهر پومپی، آرشیوی دیجیتالی به وجود خواهند آورد که می تواند با اندازه گیری تابش الکترومغناطیسی، ترکیب مواد مختلف را تشخیص دهد.

,

 

,

 

,

پومپی، نماد انحطاط اخلاقی

,

 

,

گرچه رسانه های خارجی مایل نیستند آنچه را که موجب شد تا شهر پومپی و مردمانش به خاکستر تبدیل شوند، بازگو کنند و صحبت از جنبه های توریستی برای آن ها مهم تر از عبرت دادن به مردم است، ولی با ملاحظه تحقیقات علمی صورت گرفته درباره این شهر تاریخی، جلوه ای دیگر از سنت الهی خودنمایی می کند.

,

 

,

, ,

تصویر اجسادی که برخی همدیگر را به آغوش کشیده و در همان حالت، عذاب الهی را چشیده اند

,

 

,

شهر پومپی تقریبا ۲۰۰۰ سال پیش زیر خاکسترهای آتشفشان "وزوو" مدفون شد و باستان شناسان آن را در قرن ۱۸ میلادی کشف کردند، اما این شهر ویران اکنون تبدیل به نماد چندین دهه سوءمدیریت در ایتالیا و بالاتر از آن، مایه عبرت بازدیدکنندگان شده است.

,

 

,

شهر قدیمی پومپی در ایام پادشاهی "نرون" از آبادترین شهرهای کشور ایتالیا بود. مردم این شهر اما آلوده به انواع عادات غیراخلاقی بودند، به طوری که در ملأ عام حتی با حیوانات و کودکان خود نزدیکی می کردند!

,

 

,

شهر پومپی در واقع نمایشی از انحطاط و سقوط اخلاقی امپراطوری روم بود که به سرانجامی همانند قوم لوط دچار گردید.

,

 

,

, ,

, ,

, ,

 

,

این شهر به وسیله انفجارهای آتشفشانی کوه «وزوو» نابود شد. این کوه آتشفشانی سمبل کشور ایتالیاست و طی دو هزار سال گذشته آرام بوده است. در سمت راست وزوو شهر ناپل و سمت شرق آن شهر پومپی قرار دارد.

,

 

,

مواد مذاب و خاکستر ناشی از فوران آتشفشانی که دو هزار سال پیش روی داد، حیات را از این شهر برچید. حادثه آنقدر ناگهانی روی داد که همه چیز در پومپی به همان حالت که در اثنای زندگی روزمره بود، دست نخورده ماند و امروز دقیقا به همانگونه که دو هزار سال پیش بودند باقی است. گویی زمان منجمد شده است.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

 

,

ابتدا مواد مذاب، شهر را محاصره و زیر خود دفن کرد و طوفان آب بلافاصله بعد از آن آمد و آن را خاموش کرد تا انسان ها با سوختن از میان نروند و به شکلی که در تصاویر می بینید، برای آیندگان و عبرت آن ها باقی بمانند.

,

 

,

, ,

 

,

اینکه حیات پومپی با چنین بلایی از صفحه روزگار محو شد، قطعا اتفاقی نبوده است. اسناد تاریخی نشان می دهد که این شهر به مرکز هرزگی و فساد تبدیل شده بود.

,

مردان پومپی به شکل کاملا عریان بر در فاحشه خانه ها می ایستادند. این کار بر اساس سنتی که ریشه در اعتقادات "میتراپرستی" داشت، انجام می شد. بر اساس این اعتقاد انحرافی، اندام و آلت جنسی انسان نباید پوشیده باشند، بلکه باید کاملا آشکارا به نمایش درآیند!

,

 

,

 

,

, ,

 

,

تأمل برانگیزترین جنبه ماجرا این است که هیچ کس نتوانسته از فوران آتشفشان وحشتناک وزوو بگریزد. به عنوان نمونه، یک خانواده در حال صرف غذا در یک لحظه تبدیل به سنگ شده اند.

,

 

,

زوج های بسیاری نیز پیدا شدند که در حین مقاربت تبدیل به سنگ شده بودند. تأسفبار آنکه این زوج ها هردو از یک جنس و یا زوج هایی از دختران و پسران کم سن و سال بوده اند!

,

صورت برخی اجساد سنگ شده که از داخل زمین کشف شده اند، همچنان سالم و صحیح باقی مانده و بر چهره برخی از آنان حالتی از تحیر و سرگشتگی نشسته است.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

 

,

جنبه شگفت آور ماجرا اینجاست که چگونه هزاران انسان بی آنکه چیزی بشنوند و یا ببینند، گرفتار مرگ شده اند؟!

,

این نشان می دهد که نابودی و محو شهر پومپی دقیقا مشابه عذاب های الهی است که در قرآن به آن ها اشاره شده؛ زیرا قرآن کریم زمانی که این بلایا را بازگو می کند، به «نابودی ناگهانی» اشاره دارد.

,

به عنوان مثال در سوره مبارکه «یس» برای چنین عذاب های ناگواری چنین توصیفی آمده است: «همه سکنه شهر به یک لحظه هلاک شدند.»

,

این وضعیت در آیه 29 سوره یادشده چنین به تصویر کشیده شده است: «فقط یک صیحه آسمانى بود، ناگهان همگى خاموش شدند.»

,

 

,

 

,

آیه 31 سوره مبارکه «قمر» وقتی هلاکت قوم "ثمود" را بازگو می کند، باز هم به نابودی آنی اشاره دارد: «ما فقط یک صیحه [صاعقه عظیم‏] بر آن ها فرستادیم و به دنبال آن، همگى به صورت گیاه خشکى درآمدند.»

,

 

,

 

,

مرگ مردم پومپی نیز در یک لحظه رخ داده است، همانگونه که در آیات بالا توصیف شد. فاجعه -هرچه بود- همه چیز به همان حالت اولیه و بدون تغییر باقی ماند.

,

هالیوود در صدد است ماجرای ویرانی شهر پومپی را در فیلمی با همین نام روایت کند. در آنونس تبلیغاتی این محصول سینمایی، تمدنی باشکوه به تصویر کشیده شده است، بی آنکه به ریشه های نزول عذاب الهی بر مردمان این شهر باستانی پرداخته شود.

,

 

,

 

,

تریلر فیلم پومپی، لینک دانلود

, تریلر فیلم پومپی، لینک دانلود,

 

,

در سال ۱۹۹۱ قسمت بزرگی از پومپی از زیر خاکستر بیرون کشیده شد، ولی هنوز هم دو پنجم این شهر سوخته مدفون است.

,

هرساله جمعیت زیادی از موزه طبیعی پومپی دیدن می کنند و این شهر به یکی از جاذبه های گردشگری ایتالیا تبدیل شده است. اما متأسفانه اهتمام مقامات ایتالیایی به برجسته کردن ابعاد توریستی، مانع از آن می شود که حقیقت ماجرا مایه عبرت بازدیدکنندگان باشد.

,

ضمن آنکه واتیکان نیز علیرغم تکلیفی که به عنوان یک نهاد قدرتمند مذهبی بر عهده دارد، در این راستا کوششی از خود نشان نمی دهد.

,

امروزه در نواحی "ناپل" ایتالیا فساد و هرزگی موج می زند و یادآور مراکز بی بند و باری در شهر پومپی است.

,

جزیره "کاپری" پایگاهی برای همجنس بازی و برهنه گرایی است و در صنعت توریسم به «بهشت همجنس بازان» شهرت دارد.

,

 

,

نه تنها در ایتالیا بلکه در جغرافیای گسترده ای از تمدن غرب چنین انحطاط اخلاقی بیداد می کند و هیچ توجهی به پندگیری از تجربیات تلخ تمدن های گذشته نیز مشاهده نمی شود.

,

حال آنکه در سوره مبارکه «سجده» می خوانیم: «و اگر اینان روی بگردانند، به آن ها بگو شما را از صاعقه عاد و ثمود بیم می دهم.»

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه