اخبار داغ

اسرائیل انتقادهای سازمان ملل را "سخیف" خواند

اسرائیل انتقادهای سازمان ملل را "سخیف" خواند
دولت اسرائیل امروز سه شنبه تأکید کرد که انتقادهای سازمان ملل از شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری و قدس شرقی امری سخیف است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، دیوید کیز، سخنگوی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای گفت که اظهارات نیکولای ملادینوف فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه "تحریف تاریخ و قانون بین المللی" است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

طبق گفته این مقام اسرائیلی یهودیان در قدس و کرانه باختری برای هزاران سال حضور داشته‌اند و حضور آنان در آن‌جا مانعی در مقابل صلح نیست.

,

وی گفت: مانع در مقابل صلح همان تلاش‌هایی است که برای انکار ارتباط مردم یهود به بخش‌هایی از "سرزمین تاریخی‌شان" پایان نمی‌یابد.

,

وی افزود: این ادعا مبنی بر اینکه ساخت و سازهای اسرائیل در قدس غیرقانونی است، ادعایی سخیف است و همانند این ادعا است که ساخت و سازهای آمریکا در واشنگتن یا ساخت و سازهای فرانسه در پاریس غیرقانونی است.

,

پیشتر ملادینوف گفته بود که گسترش شهرک‌سازی‌ها در دو ماه پس از درخواست کمیته چهارجانبه برای توقف شهرک‌سازی‌های یهودی نشین در اراضی فلسطین افزایش یافت و اسرائیل به این درخواست پاسخ مثبت نداد و از اول ژوئیه طرح‌هایی را برای ساخت بیش از هزار واحد مسکونی در قدس شرقی و 735 واحد در کرانه باختری مطرح کرد.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه