اخبار داغ

شهردار فرمهین

حذف چمن از بلوارهای فرمهین/بهسازی فضای سبز در راستای کاهش مصرف آب انجام می شود

حذف چمن از بلوارهای فرمهین/بهسازی فضای سبز در راستای کاهش مصرف آب انجام می شود
شهردار فرمهین گفت: در راستای بهسازی وضعیت فضای سبز و برای جلوگیری از هدررفت آب در آبیاری چمن این بلوار، با تغییر بلوک های سیمانی این بلوار کشت فضای سبز این بلوار از چمن به کاشت انواع گلهای زینتی تغییر یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ آبیاری یکی از مولفه های اصلی در نگهداری فضای سبز است و شهرداری متولی آبیاری فضای سبز شهر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,

شهرداری فرمهین با توجه به معضل کمبود آب اقدام به تغییر کشت فضای سبز بلوارها کرده است.

,

از سال گذشته، دلایلی از جمله نیاز به سرمایه و زمان زیاد جهت کاشت، نیاز آبی بالا، نیاز به نگهداری و مراقبت زیاد و تخریب زیرسازی میادین به دلیل آبیاری مکرر چمن ها، مسئولین شهرداری را بر این داشته تا کاشت چمن را حذف یا محدود کنند و با کاشت گونه ای از گیاهان با مصرف آب پایین، مصرف آب فضای سبز را تا حد قابل توجهی کاهش دهند.

,

, ,

, ,

در این روزها شهرداری فرمهین اقدام به ترمیم جداول بلوار شهید فهمیده کرده و در کنار ترمیم بلوک سیمانی این بلوار، کشت فضای سبز این بلوار را هم تغییر داده است.

,

, ,

رضا سربندی، شهردار فرمهین در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر با اشاره به اقدام شهرداری در این بلوار گفت: با توجه به واقع شدن مدارس شهرستان و مرکز درمانی در جوار بلوار شهید فهمیده، تردد وسایل نقلیه و عابر پیاده در این بلوار زیاد است.

, فراهان خبر,

وی با اشاره به تعویض جداول بلوار گفت: کوتاه بودن این بلوار و عدم تردد عابرین پیاده از محل های مشخص شده، سبب بروز سه تصادف منجر به مرگ در این بلوار شده بود و برای کاهش تصادفات اقدام به تعویض بلوک سیمانی بلوار شد.

,

سربندی با بیان اینکه این بلوار از طولانی ترین بلوارهای شهرستان است، افزود: در راستای بهسازی وضعیت فضای سبز و برای جلوگیری از هدررفت آب در آبیاری چمن این بلوار، با تغییر بلوک های سیمانی این بلوار کشت فضای سبز این بلوار از چمن به کاشت انواع گلهای زینتی تغییر یافت.

,

شهردار فرمهین گفت: این اقدام شهرداری در راستای بهینه سازی مصرف آب در آبیاری فضای سبز است، در گذشته برای آبیاری چمن این بلوار آب زیادی هدر می رفت اما با کاشت گل های زینتی آبیاری یک بار در هفته در این بلوار انجام می شود.

,

وی با اشاره به آگاه سازی پرسنل آبیاری فضای سبز از نحوه آبیاری خاطر نشان کرد: آگاه‌سازی پرسنل متصدی آبیاری فضای سبز از بحران آب و ارائه آموزش‌های اولیه در راستای کاهش مصرف آب، در شرایط فعلی الزامی است.

,

, ,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه