اخبار داغ

نوشته انتقادی به سرعت گیرهای شهر دامنه و داران:

سرعت گیر یا سکوی پرش؟!!

سرعت گیر یا سکوی پرش؟!!
بدتر از همه، سرعت‌گیرهای مسیر داران به آشجرد و بالای شهر دامنه است که علی‌ رغم قسمتی از بالای جاده شهر دامنه مابقی بیشتر منطقه کشاورزی است و این نوع سرعت‌گیر باید در محلی نصب شود که سرعت خودرو تا سی کیلومتر باشد ولی این گونه سرعت گیرها به مانند این است که سکوهای پرشی برای شبیه‌سازی ورزش‌های زمستانی تعبیه کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فریدن نیوز، رفتارهای ترافیکی در هر منطقه از طیف آموزش، فرهنگ، نحوه عملکرد ادارات و متولیان امر زیر ربط قابل‌بررسی است و پیشگیری یک امر پذیرفته‌ شده در تمام جوامع می‌باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فریدن نیوز،,

نصب سرعت‌ شکن ایمنی یکی از این اقدامات پیشگیرانه از اتفاقات ناگوار می‌باشد که متأسفانه در شهرمان به علت مخاطرات رفتاری برخی اعم از عابر پیاده و تخطی از سرعت مجاز توسط رانندگان، ادارات مربوط به ایمنی و رعایت مقررات را مجبور به اضافه نمودن کمی سرعت‌شکن‌ها در سطح تمام تقاطع‌ها و ورودی و خروجی شهر کرده که از این حیث جای تقدیر و تشکر دارد اما سعی داریم چندین انتقاد و پیشنهاد را به مسئولان عزیز زحمت‌کش شهرستان به‌عنوان یک شهروند بازگو کنیم.
سرعت‌گیرهای شهر داران دارای چند مشکل اساسی است:

,
, سرعت‌گیرهای شهر داران دارای چند مشکل اساسی است:, , , , dsfdssd, dsfdssd,
,

۱) شیب و ارتفاع بسیار نامناسب، شما کافی است با سرعت‌گیرهای اتوبان دانشگاه صنعتی اصفهان مقایسه کنید که خودرو به نرمی از آن عبور می‌کند.
۲) عدم نصب تابلو هشدار بزرگ با عنوان به‌ سرعت شکن ایمنی نزدیک می‌شوید
۳) عدم وجود علائم هشداردهنده مثل چراغ چشمک‌زن یا گل‌میخ منور در طول سرعت‌گیر
۴) طبق مشاهدات باید در چند متری سرعت‌گیر به‌وسیله گل‌میخ ترافیکی، خیابان را به چند لاین تقسیم کرد.
۵) بدتر از همه، سرعت‌گیرهای مسیر داران به آشجرد و بالای شهر دامنه است که علی‌ رغم قسمتی از بالای جاده شهر دامنه مابقی  بیشتر منطقه کشاورزی است و این نوع سرعت‌گیر باید در محلی نصب شود که سرعت خودرو تا سی کیلومتر باشد ولی این گونه سرعت گیرها به مانند این است که سکوهای پرشی برای شبیه‌سازی ورزش‌های زمستانی تعبیه کرده‌اند.
۶) مسئله سرعت‌شکن‌های غیراستاندارد سطح شهر داران متأسفانه به علت حس مطالبه گری بسیار پایین شهروندان فریدنی مسئله بی‌اهمیتی است اما تمامی مسافران اولین گلایه‌شان همین موضوع است.

,
,
,
,
,
,

چه‌ بسا که خودرو برخی دچار آسیب جدی شود و چه‌بسا که خانم بارداری دچار صدمه شود، حال باید پرسید بعد از بروز مشکلات این چنینی پاسخگو کیست؟!
پیشنهاد‌ها:
۱) با توجه به برف‌گیر بودن شهرستان و مشکل برخورد تیغه برف‌ روب به گل‌میخ ترافیکی و سرعت‌شکن‌های پلاستیکی و لذا عدم کار آیی سرعت‌گیرهای پلاستیکی که ذاتاً رنگی هستند و از طرفی از بین رفتن رنگ‌آمیزی به علت شرایط آب و هوایی خاص شهرستان، نصب تابلو ال. ای.دی هشداردهنده، نصب تابلو فیزیکی در ابعاد بزرگ لازم است به مانند شکل زیر

,
, پیشنهاد‌ها:,
,

, ,


۲) اصلاح شیب و ساختار سرعت‌گیر بر اساس استاندارد

,
,

۳) پیش نهاد بکر دیگر که باعث زیبایی شهر هم می‌شود و یک تیر و دو نشان است استفاده از کاهنده سرعت‌های سنگی است که ایدئال برای شرایط زمستانی و عدم نیاز به رنگ‌آمیزی است که نمونه آن در شهرستان لاهیجان اجراشده است.

,

در پایان شایان‌ذکر است که نصب سرعت‌گیر به‌عنوان اقدام پیشگیرانه امری واجب و قابل‌تقدیر است و اما نصب سرعت‌گیر به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از قوانین راهنمایی و رانندگی باید تمامی استانداردهای مربوط به آن در نظر گرفته شود.

,

ضمن آنکه به علت تعدد آن‌ها در شهرستان بشدت بر روی زیبایی شهری تأثیر گذاشته است که قابل اصلاح می‌باشد به امید داشتن شهری زیباتر، ایمن‌تر و بانشاط‌ تر.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه