اخبار داغ

انتقاد شدیدکانون های فرهنگی بشرویه به ارائه لایحه ای عجیب به مجلس/نماینده اجازه تصویب این لایحه را ندهد+تصاویر

انتقاد شدیدکانون های فرهنگی بشرویه به ارائه لایحه ای عجیب به مجلس/نماینده اجازه تصویب این لایحه را ندهد+تصاویر
لایحه "الحاق ایران به پروتکل اختیاری کنوانسیون حقوق کودک در خصوص عدم مداخله کودکان در منازعات مسلحانه" موجی از اعتراض را در کشور بوجود آورد و به تبع آن نگرانی های زیادی را در دل کارشناسان، دوستداران انقلاب اسلامی و دلسوزان واقعی فرهنگ اسلامی گذاشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازپیام بشرویه،در بیست و سوم تیرماه امسال بود که لایحه "الحاق ایران به پروتکل اختیاری کنوانسیون حقوق کودک در خصوص عدم مداخله کودکان در منازعات مسلحانه" توسط رییس جهور تقدیم مجلس شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیام بشرویه،,

در مقدمه این پروتکل به اساسنامه دیوان بین‌المللی کیفری و به مساله جرم‌انگاری صرف ثبت‌نام کودکان زیر ١٥ سال در نیروهای مسلح برای شرکت فعال در جنگ‌های داخلی و بین‌المللی اشاره شده است.

,

بر همین اساس مرکز پژوهش های مجلس نیز با بررسی دقیق این لایحه،به موضوعات خاصی دست یافته است و با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و ابهام شدید درخصوص دستاوردهای این پروتکل برای کشور و عدم اشاره به این دستاوردها در مقدمه توجیهی تقدیم شده ازسوی دولت و همچنین تعهدات بین‌المللی جدی که این سند برای کشور به همراه می‌آورد و مبهم بودن تعهداتی که ممکن است در آینده برای جمهوری اسلامی به همراه داشته باشد و با توجه به شرایط ویژه کشور می‌تواند مورد سوءاستفاده قرار گیرد و با توجه به ایرادات حقوق بشری که علیه کشور پس از تصویب کنوانسیون حقوق کودک مطرح گردیده، رد کلیات این لایحه مورد پیشنهاد است.»

,

این لایحه موجی از اعتراض را در کشور بوجود آورد و به تبع آن نگرانی های زیادی را در دل کارشناسان، دوستداران انقلاب اسلامی و دلسوزان واقعی فرهنگ اسلامی گذاشت.

,

به تبع آن نیز در شهرستان بشرویه،اعضای کانون های فرهنگی با محویت کانون فرهنگی تبلیغی کوثر ولایت شهرستان بشرویه با صدور بیانیه ای و ارسال آن به درگاه ارتباطی پیام بشرویهانتقاد شدید خود را از ارائه این لایحه اعلام داشته و از"دکتر محمد رضا امیرحسنخانی"  نماینده مردم شریف 4 شهرستان خراسان جنوبی خواسته اند تا علاوه بر انتقال این اعتراض،با تصویب این لایحه مخالف کند.

, پیام بشرویه,

 

,

متن این بیانیه به این شرح است:

,

بسمه تعالی

,

جناب آقای دکتر امیرحسنخانی

,

ریاست محترم مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی

,

ضمن عرض سلام و احترام محضر حضرتعالی و آرزوی سلامتی و طول عمر برای مقام معظم ولایت و هبری حضرت امام خامنهای(مد ظله العالی) و همه خدمتگذاران صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی و نابودی کفار و منافقین و تمامی بدخواهان این نظام مقدس همانگونه که مستحضرید در تاریخ 23 تیرماه سال جاری لایحه "الحاق ایران به پروتکل اختیاری کنوانسیون حقوق کودک در خصوص عدم مداخله کودکان در منازعات مسلحانه" تقدیم مجلس گردیده که به جهت داشتن ابهامات بسیار زیاد و نیز تبعات زیان بار بین المللی برای ایران مخالفتهای فراوانی را هم از سوی حقوقدانان و هم از سوی نیروی های دلسوز و مخلص انقلابی در پی داشته است از جمله این نکات بحث برانگیز موارد ذیل الذکر است:

,

 

,
  1. بند یک ماده 4 این لایحه به صورت صریح  به عدم به کار گیری افراد زیر 18 سال در کلیه گروههای مسلح اشاره نموده و ضمن افزایش سن کودکان، نوجوانان بالای 15 سال را نیز در زیر چتر خود قرار داده است در حالیکه در کشور ما نهادها و سازمانهایی همچون سازمان بسیج دانش آموزی مشغول به فعالیت می باشند که علی رغم داشتن رویکرد فرهنگی و تربیتی نگاهی نیز به مسئله آموزش نظامی به دانش آموزان دارند و قطعا با تصویب این لایحه در مجلس فعالیت این سازمان دچار مشکل خواهد گردید و باعث محرومیت دانش آموزان از بهره گیری از این شجره طیبه خواهد شد بار دیگر فرمایشات حضرت امام و مقام معظم رهبری را در خصوص بسیج و خصوصا بسیج دانش آموزی را به یاد آوریم و ببینیم آیا تصویب این لایحه مخالفت با آرمانهای امام و رهبری نیست؟ آیا این لایحه مخالف موازین شرعی ما نیست در حالیکه پیامبر گرامی اسلام با این فرمایش خود که به فرزندان خود شنا و تیر اندازی بیاموزید به اهمیت مسئله آموزش نظامی برای نوجوانان تاکید فرموده اند؟
  2. اگر بار دیگر نگاهی بیندازیم به سن و سال شهدای ما در جنگ تحمیلی خواهیم دید که تعداد زیادی از این عزیزان در بازه سنی 15 تا 18 سال قرار داشته اند که علی رغم صغر سن لیکن کلام ولایت در عمق جانشان نفوذ کرده و با تاسی به حضرت قاسم ابن احسن(ع) مرگ در راه خدا را از عسل شیرین تر دانسته و به نبرد دشمن رفتند و حال که دشمن به اهمیت این نیروی عظیم پی برده بهترین راه برای حذف آن را تزیین آن در لباس قانون و پروتکل برای دولت مردان ما می داند اما  سوال این است که آیا تصویب این لایحه علاوه بر حذف نیروی عظیم و پربرکت بسیج دانش آموزی  دست آویزی برای دشمنان ما برای بهانه جویی و ایراد اتهاماتی نظیر عدم رعایت حقوق کودکان خصوصا در دوران جنگ و نهایتا تصویب تحریم های جدید علیه کشور ما نخواهد بود؟
  3. ایران در سال 1372 به صورت مشروط کنوانسیون حقوق کودک را پذیرفته و این حق را برای خود قایل شده که بخشهایی از کنوانسیون که مخالف قوانین داخلی و یا موازین شرعی باشد را اجرا نکند حال چگونه است که دولتمردان ما این مهم را فراموش نموده و با تقدیم این لایحه نتنها قوانین داخلی ما در خصوص حقوق کودک را تحت الشعاع این کنوانسیون قرار میدهند بلکه به این بهانه قصد جلوگیری از فعالیت نهادهای انقلاب را نیز دارند ؟ آنچه موجب تعجب است این است که اولا: ایران قبلا کنوانسیون حقوق کودک را پذیرفته است ثانیا: این پروتکل آنگونه که از نامش مشخص است یک پروتکل اختیاری است و هیچگونه الزام بین المللی برای پذیرش آن وجود ندارد پس چرا برخی اصرار بر این امر دارند تا تعهدات بین المللی بیشتری را بر کشور بار نمایند ؟ ثالثا: سازمانهای بین المللی حامی حقوق بشر و حقوق کودکان بارها و بارها ماهیت واقعی خود را برای جهانیان نشان داده اند کدام حقوق کودک و کدام کنوانسیون ؟ در حالی که شاهد سکوت نکبت بار سازمانهای بین المللی در مقابل کشتار بی رحمانه کودکان در عراق و سوریه و یمن و بحرین و دیگر کشورها هستیمچرا برخی اصرار بر پاک نشان دادن دست دشمن دارند؟ آیا تنها مشکل عرصه بین الملی پذیرش این پروتوکل توسط ایران است؟
,
  • بند یک ماده 4 این لایحه به صورت صریح  به عدم به کار گیری افراد زیر 18 سال در کلیه گروههای مسلح اشاره نموده و ضمن افزایش سن کودکان، نوجوانان بالای 15 سال را نیز در زیر چتر خود قرار داده است در حالیکه در کشور ما نهادها و سازمانهایی همچون سازمان بسیج دانش آموزی مشغول به فعالیت می باشند که علی رغم داشتن رویکرد فرهنگی و تربیتی نگاهی نیز به مسئله آموزش نظامی به دانش آموزان دارند و قطعا با تصویب این لایحه در مجلس فعالیت این سازمان دچار مشکل خواهد گردید و باعث محرومیت دانش آموزان از بهره گیری از این شجره طیبه خواهد شد بار دیگر فرمایشات حضرت امام و مقام معظم رهبری را در خصوص بسیج و خصوصا بسیج دانش آموزی را به یاد آوریم و ببینیم آیا تصویب این لایحه مخالفت با آرمانهای امام و رهبری نیست؟ آیا این لایحه مخالف موازین شرعی ما نیست در حالیکه پیامبر گرامی اسلام با این فرمایش خود که به فرزندان خود شنا و تیر اندازی بیاموزید به اهمیت مسئله آموزش نظامی برای نوجوانان تاکید فرموده اند؟
  • ,
  • اگر بار دیگر نگاهی بیندازیم به سن و سال شهدای ما در جنگ تحمیلی خواهیم دید که تعداد زیادی از این عزیزان در بازه سنی 15 تا 18 سال قرار داشته اند که علی رغم صغر سن لیکن کلام ولایت در عمق جانشان نفوذ کرده و با تاسی به حضرت قاسم ابن احسن(ع) مرگ در راه خدا را از عسل شیرین تر دانسته و به نبرد دشمن رفتند و حال که دشمن به اهمیت این نیروی عظیم پی برده بهترین راه برای حذف آن را تزیین آن در لباس قانون و پروتکل برای دولت مردان ما می داند اما  سوال این است که آیا تصویب این لایحه علاوه بر حذف نیروی عظیم و پربرکت بسیج دانش آموزی  دست آویزی برای دشمنان ما برای بهانه جویی و ایراد اتهاماتی نظیر عدم رعایت حقوق کودکان خصوصا در دوران جنگ و نهایتا تصویب تحریم های جدید علیه کشور ما نخواهد بود؟
  • ,
  • ایران در سال 1372 به صورت مشروط کنوانسیون حقوق کودک را پذیرفته و این حق را برای خود قایل شده که بخشهایی از کنوانسیون که مخالف قوانین داخلی و یا موازین شرعی باشد را اجرا نکند حال چگونه است که دولتمردان ما این مهم را فراموش نموده و با تقدیم این لایحه نتنها قوانین داخلی ما در خصوص حقوق کودک را تحت الشعاع این کنوانسیون قرار میدهند بلکه به این بهانه قصد جلوگیری از فعالیت نهادهای انقلاب را نیز دارند ؟ آنچه موجب تعجب است این است که اولا: ایران قبلا کنوانسیون حقوق کودک را پذیرفته است ثانیا: این پروتکل آنگونه که از نامش مشخص است یک پروتکل اختیاری است و هیچگونه الزام بین المللی برای پذیرش آن وجود ندارد پس چرا برخی اصرار بر این امر دارند تا تعهدات بین المللی بیشتری را بر کشور بار نمایند ؟ ثالثا: سازمانهای بین المللی حامی حقوق بشر و حقوق کودکان بارها و بارها ماهیت واقعی خود را برای جهانیان نشان داده اند کدام حقوق کودک و کدام کنوانسیون ؟ در حالی که شاهد سکوت نکبت بار سازمانهای بین المللی در مقابل کشتار بی رحمانه کودکان در عراق و سوریه و یمن و بحرین و دیگر کشورها هستیمچرا برخی اصرار بر پاک نشان دادن دست دشمن دارند؟ آیا تنها مشکل عرصه بین الملی پذیرش این پروتوکل توسط ایران است؟
  • ,

    سخن پایانی اینکه حضرت آقا پس از امضای برجام بیش از هفتاد بار واژه نفوذ را گوشزد نمودند آن هنگام که برجام ( که برای ایران عزت به بار آورد!!!!!!!!!!!!!) فقط در عرض بیست دقیقه و به صورت عجولانه در مجلس به تصویب رسید باید منتظر این گونه تبعات نیز می بودیم آنها که تمام آرزویشان خرسندی غرب از ایشان است وقتی مجلس را اینگونه دیدند چرا از این فرصت استفاده نکنندو با ارائه اینگونه لوایح به مجلس دل دوستانشان را شاد نکنند.

    ,

    حال ما جوانان فعال در کانون های فرهنگی شهرستان بشرویه از شما نماینده فهیم و ولایی می خواهیم و توقع داریم که ضمن رساندن فریاد ما به گوش همه نمایندگان ملت مخالفت قاطع و مستدل خود را با تصویب این لایحه اعلام داشته و حتی المقدور مانع تصویب آن در مجلس گردید که این آزمونی است برای سنجش ولایتمداری و انقلابی گری ما و شما.

    ,

    والسلام علی من اتبع الهدی

    ,

    اعضای کانون های  فرهنگی شهرستان بشرویه

    ,

    کانون فرهنگی تبلیغی کوثر ولایت شهرستان بشرویه

    ]
    • برچسب ها
    • #
    • #
    • #

    به اشتراک گذاری این مطلب!

    ارسال دیدگاه