اخبار داغ

با محوریت شهیدان دانشجو مدافع حرم

دومین کنگره ملی شهدای دانشجو برگزار می‌شود

دومین کنگره ملی شهدای دانشجو برگزار می‌شود
معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی گفت: بنا داریم دور دوم از کنگره شهدای دانشجو را با محوریت شهیدان مدافع حرم دانشجو که در راه آرمان های اتقلاب اسلامی در خارج از مرزهای کشور به مبارزه و جهاد با مستکبرین پرداخته اند برگزار شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ یازدهمین جلسه شورای مرکزی کنگره ملی شهدای دانشجو صبح امروز در مجتمع فرهنگی دانشجویی 13 آبان برگزار شد.

امیر وجدانی نیا معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کشور با گرامی داشت یاد شهیدان اظهار داشت:  برگزاری کنگره های شهدای دانشجو یک اتفاق با اهمیت و بزرگ بود که در سال 93  با اولویت شناساندن شهدا به دانشجویان و تولید محصولات و آثار با این موضوع و حضور تمامی دستگاه های کشور انجام گرفت.

وی افزود: فعالیت های دستگاه ها در سالهای گذشته با محوریت شهدا همیشه با همکاری خوبی انجام گرفته است و در برگزاری کنگره شهدای دانشجو در دانشگاه های کشور شاهد دوباره این همکاری بین دستگاه های کشور همچون دولت، دانشگاه، مجموعه تشکل های دانشجویی ، سپاه و.. بود که این سطح از همکاری و همدلی در نوع خود کم نظیر بود.

وجدانی نیا تصریح داشت: این کنگره ها در سه سطح دانشجویی، استانی و ملی برگزار شد. تعداد کنگره های برگزار شده به بیش از 500 یادواره می رسد. هر استان نیز یک یادواره با همکاری تمامی دانشگاه ها های استان و ی جلسه ای مرکزی ملی نیز برگزار شد.

وی خاطر نشان ساخت: بانک اطلاعات مرکزی شهدای دانشجو با احصا نزدیک به 5 هزار دانشجو تشکیل شد و محصولات چندرسانه ای متنوع و چندین کتاب و بسته فرهنگی دیگر نیز در این حوزه تولید شد.

وی با اشاره به استقبال مسئولین دانشگاه های کشور از برگزاری کنگره شهدای دانشجو اظهار داشت: بلافاصله بعد از انجام دور اول کنگره اعضای شورای مرکزی کنگره همگی تصمیم گرفتند دبیر خانه این کنگره به صورت دایمی فعال باشد و به تولید محصولات بپردازد.

وی با اعلام خبر برگزاری دور دوم کنگره شهدای دانشجو تصریح داشت: دور دوم این یادوار ها در سال تحصیلی جدید یعنی مهر ماه سال 95 تا خرداد 96 در سه سطح دانشگاهی ، استانی و ملی برپا خواهد شد.

وجدانی نیا اظهار داشت: بنا داریم دور دوم از کنگره شهدای دانشجو را با محوریت شهیدان مدافع حرم دانشجو که در راه آرمان های اتقلاب اسلامی در خارج از مرزهای کشور به مبارزه و جهاد با مستکبرین پرداخته اند برگزار شود.

وی افزود: تا امروز دانشگاه های کشور بیش از 70 شهید دانشجو مدافع حرم تقدیم کشور کرده است که در بین این شهیدان، دانشجویان ممتاز و دانشجویان مقاطع تکمیلی و دکتری دیده می شود که حضور در جهاد را بر خود لازم دیده اند.

معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به تولید تابلو های سیر فیزیکی جنگ مقدس اظهار داشت: براساس کار  پژوهشی سنگینی که در دور اول این کنگره ها انجام شد و  با تحقیق در چندین هزار مقاله مجموعه تابلو های سیر نمایشگاهی آغاز تا پایان دفاع مقدس تهیه شد.  

وی اشاره داشت: در این سیر نمایشگاهی که دو سال به طول انجامید نمایه ای از فضای جغرافیای و فیزیکی جنگ یادآوری می شود. نمایشگاهی آغاز تا پایان دفاع مقدس امروز بعد از رونمایی در اختیار دانشگاه های کشور برای عرضه قرار خواهد گرفت.

وجدانی در پایان با اشاره به نقاط قوت و ضعف دوره قبل کنگره شهدا اظهار داشت: یکی از نقاط ضعف دوره قبل آزاد بودن محور محتوای کنگره بوده است که  در دور دوم محور های محتوایی تبیین شده و کاملا مدنظر قرار گرفته است.
انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه