اخبار داغ

انگلیس و معضلی به نام «تنهایی»

انگلیس و معضلی به نام «تنهایی»
نیویورک تایمز در مطلبی به شیوع روزافزون تنهایی در جامعه انگلیس پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نیویورک تایمز در مطلبی درباره بحران تنهایی در انگلیس نوشت: پیرزن 81 ساله انگلیسی در آنسوی خط با هیجان زیاد از زیبایی‌های تابستان و اینکه امروز، روز تولد اوست صحبت می‌کرد. اما وقتی که مددکار اجتماعی از او پرسید تولدش را با چه کسی جشن گرفته است، پاسخی برای گفتن نداشت.

از سکوت طولانی و لحن غمگین او مشخص شد که او حتی در روز تولدش نیز هیچ همصحبتی نداشته است. او در ادامه به مددکاری که منتظر شنیدن حرفهایش بود گفت در طول بیش از یک هفته گذشته این اولین بار است که با یک نفر صحبت می‌کند.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: شهر بلک‌پول تنها یکی از شهرهای بی‌شماری است که با اپیدمی تنهایی مواجه است. در این شهر ساحلی کوچک در شمال غربی انگلیس یک مرکز خدمات اجتماعی 24 ساعته به همین منظور راه‌اندازی شده است تا به افرادی که تنها در زندگی خود به یک گوش شنوا و مهربان نیاز دارند، از طریق تلفن خدمات‌رسانی کند. به گفته روابط عمومی این مرکز، هر هفته حدود 10 هزار تماس تلفنی مشابه با این مرکز صورت می‌گیرد.

روانشناسان از تنهایی به عنوان یک "ناهنجاری اجتماعی با آثار سوء شخصیتی" یاد می‌کنند؛ اما در انگلیس، این پدیده به یک خطر جدی برای سلامت شهروندان تبدیل شده و به همین دلیل، طی یکی دو سال اخیر توجه زیادی را در سطح ملی به خود جلب کرده است.

براساس مطالعات جدید، در انگلیس از هر سه شهروندی که سن آنها بالای 65 سال است، یک نفر تنها زندگی می‌کند و در گروه سنی بالاتر از 80 سال، این آمار به یک نفر از هر دو نفر می‌رسد.

این در حالیست که پژوهشگران به تازگی به شواهد علمی زیادی دست یافته‌اند که ارتباط تنهایی با بیماری جسمی را تایید می‌کنند؛ تا جاییکه اکنون، تنهایی در کنار چاقی یکی از علائم هشداردهنده مرگ زودرس به شمار می‌رود و می‌توان از روی میزان آن، زمان مرگ یک فرد را پیش‌بینی کرد.

تبعات منفی تنهایی بر سلامت افراد باعث شده است دولت انگلیس طی سالهای اخیر برنامه‌های متعددی را برای پرداختن به این معضل در نظر بگیرد که یکی از آنها راه‌اندازی خطوط تلفن 24 ساعته برای گفتگو با افرادی است که از اصلی‌ترین نیاز خود یعنی "تماس با سایر انسانها" محروم مانده‌اند.

حتی از سال گذشته از ماموران ادارات آتش‌نشانی نیز خواسته شده است هنگام سرکشی‌های دوره‌ای به منازل برای بررسی میزان آمادگی آنها در برابر حریق، افرادی که علیرغم میل خود دچار انزوای اجتماعی شده‌اند را نیز به ادارات بهداشت و سایر نهادهای مسئول معرفی کنند.

پژوهشگران هشدار داده‌اند چنانچه دولت انگلیس هر چه سریعتر با این بحران اجتماعی مقابله نکند، پیامدهای منفی آن در آینده نزدیک غیرقابل‌پیش‌بینی خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

 

,

 

,

منبع: باشگاه خبرنگاران

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه