اخبار داغ

کارشناس مسائل خانواده:

ازدواج، برای آرامش فکری و روحی زوجین است/کاربردی کردن دین در امور زندگی لازمه دنیای امروز است

ازدواج، برای  آرامش فکری و روحی زوجین است/کاربردی کردن دین در امور زندگی لازمه دنیای امروز است
حجت الاسلام شیری کارشناس مساعل خانواده هشدارداد: خانم ها با انتشارتصاویر پروفایل متناسب با رو حیاتشان در فضای مجازی مشکلات خود را پخش نکنند. آدمهایی مریض این ها رو پیدا کرده و کم کم رابطه ویا همان خیانت شکل می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زنجانم,حجت الاسلام شیری، روحانی و مشاوره خانواده که از چندی پیش مشاوره های گروهی رایگان با محوریت صیانت از خانواده  در شهرستان های استان زنجان از جمله :سلطانیه ،ماهنشان،ابهر آغاز کرده در گفت و گو با زنجانم اظهار داشت: با توجه به نیازی که احساس می شود باید اینگونه مشاوره ها افزایش یابند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنجانم,

وی تصریح کرد: فقط در ماه رمضان ۱۷ _۱۸ نفر در هر شهرستان ومسجد برای مشاوره مختص مسائل زناشویی مراجعه کردند و اظهار ندامت و پشیمانی از ارتباط کلامی و عاطفی با نامحرم داشته اند. این در حالی که بیشتر خانم هایی که گرفتار ارتباطات پنهان  با نا محرم می شوند احساس شکست عاطفی و عشقی کرده و دست به خود کشی می زنند.

,

حجت الاسلام شیری با بیان اینکه یکی از دلایل ارتباط بی رویه خانم ها و آقایان بر می گردد به بی توجهی همسر به ارتباط عشقی،عاطفی ،زناشویی. مطرح کرد: که زوجین , یا برقراری روابط عطفی را  بلد نبوده و یا بی توجه هستند که بیشتر از جانب مردان در خانواده می باشد و یا کوتاهی از طرف هر دو بوده که  به مسئله مهر و محبت و درک کردن همسر بی توجه هستند.

,

وی افزود: یکی دیگر از دلایل ارتباطات  پنهان با نامحرم این است که زوجین  ازدواج  را امری مقدس ندانسته  و به دلایلی مثل فرار از مجردی تن به ازدواج داده اند. یک دلیل دیگر هم دخالت پدر و مادر دختر در زندگی است.دختران لوس بار آورده می شوند وتمامی اتفاقات منزل را به پدر و مادر انتقال داده و باعث ورود والدین به خصوص پدر در زندگی مشترک می شود.

,

کارشناس مسائل تربیتی و خانواده خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دلایل  خیانت به همسر از جانب مردان رابطه بیش از حد پسر با دوستانش عاملی می شود برای الگوگیری از افراد ناباب ویا مجردی که هنوز مسئولیت زن وهمسر را برعهده نگرفته اند.

,

حجت الاسلام شیری در ادامه گفت:باید راههای ارتباط موثر و صحیح به همسران گفته شود؛ باید به همه بگوییم که اهل بیت چگونه زندگی می کردند. خانواده ایرانی چگونه باید باشد.راه کارهای حل مشکل بسیار ساده است.

,

وی با اشاره به مهمترین دلایل طلاق در کشور ابراز کرد:باید خانواده ها سعی کنند مشکلات درون خانه را خودشان  حل کنند به این معنی که که با انتشار در فضای مجازی مشکلات خود را پخش نکنند.مثلا ممکن است خانومی از پروفایل یا مطلبی استفاده کند که بوی افسردگی میدهد و آدمهایی مریض این ها رو پیدا می کنند و کم کم رابطه شکل می گیرد وسرآخر به خیانت وپس از آن به عذاب وجدان ویا پی بردن خانواده ها وآبروریزی ویا خودکشی منجر می شود.

,

کارشناس مسائل تربیتی و خانواده عنوان کرد: باید حرفها در گنجینه خانواده بماند و با کلید ها و راهکارهای صحیح و منطقی حل شود باید ببینیم سیره ی اهل بیت و دید ائمه به زندگی چگونه بوده.

,

حجت الاسلام شیری در پایان اضافه کرد: ان شاءالله با افزایش آگاهی و شناخت بیشتر در حوزه مسایل خانواده و روشنگری بیشتر شاهد کاهش آمار طلاق در شهرمان باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه