اخبار داغ

رئیس اتحادیه کتاب و لوزام التحریر خراسان شمالی:

بازار خرید لوازم التحریر فعلاً راکد است/ تولیدات داخلی ظرفیت جذب دانش‌آموزان را دارد

بازار خرید لوازم التحریر فعلاً راکد است/ تولیدات داخلی ظرفیت جذب دانش‌آموزان را دارد
رئیس اتحادیه کتاب و لوزام التحریر خراسان شمالی با بیان اینکه بیشتر اجناس وارداتی در زمینه لوازم التحریر چینی هستند، گفت: تولیدات داخلی نیز به لحاظ ظاهری خوب هستند و می‌توانند دانش آموزان را جذب کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اصغر برزگر رئیس اتحادیه کتاب و لوزام التحریر خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار «رازق» با اشاره به وضعیت این اتحادیه، اظهار کرد: بیش از 60 درصد لوازم التحریر بازار در سال جاری تولید داخلی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار «رازق»,
 
,
وی با بیان اینکه قیمت کتاب‌ها نسبت به سال گذشته، حدود 7 الی 8 درصد افزایش یافته است، گفت: قیمت کاغذ و دفاتر کاهش پیدا کرده است.
,
 
,
رئیس اتحادیه کتاب و لوازم التحریر خراسان شمالی تصریح کرد: در سال‌های گذشته در این روزها مردم خرید لوازم مدرسه را شروع می کردند اما امسال بازار راکد است، چون مردم قدرت خرید ندارند ودرآمد ندارند که خرید کنند.
,
 
,
برزگر با بیان اینکه بیشتر اجناس وارداتی در زمینه لوازم التحریر چینی هستند و معیار خاصی از نظر کیفیت و قیمتی ندارند، بیان کرد: کیفیت لوازم التحریر داخلی بستگی به میزان استقبال مردم دارد اگرچه به نظر من تولیدات داخلی به لحاظ ظاهری خوب هستند و می‌توانند دانش آموزان را جذب کنند.
,
 
,
وی ادامه داد: امسال تصویب شده است که هیچ نمایشگاهی برای لوازم التحریر برپا نشود، ولی ما طی جلسه‌ای که در اتاق اصناف داشتیم، قرار بر این شد که با توجه به نبود نمایشگاه، فروش فوق‌العاده داشته باشیم. 
,
 
,
برزگر گفت: مثلاً؛ یک کتاب فروش در فروش فوق‌العاده 10درصد ارزان‌تر از حد معمول قیمت، کتاب‌ها و لوازم خود را بفروش می‌رساند و این کار نسبت به نمایشگاه برای مردم بهتر است.
,
 
,
رئیس اتحادیه کتاب و لوازم التحریر خراسان شمالی با اشاره به اینکه از صنف ما هیچ حمایتی نمی‌شود‌، اظهار کرد: سال‌های قبل دفتر تعاونی ارائه می‌شد و شرایط بهتر بود، ولی از زمان برداشته شدن دفتر تعاونی، دولت فقط از کتاب حمایت می‌کند و حمایتی از لوازم تحریر نمی‌شود.
,
 
,
وی در پایان با اشاره به خرید لوازم تحریر از سوی این صنف، خاطرنشان کرد: در اردیبهشت ماه صنف لوازم تحریر باید 75درصد پول کل کتاب را با سود 16درصد بریزند، یا اگر 25 درصد پول کتاب را بریزند، سود 14درصد دارند که چون نقدینگی ندارند  25 درصد پول کتاب را می‌ریزند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه