اخبار داغ

عباس آماده دیدار با نتانیاهو در مسکو

عباس آماده دیدار با نتانیاهو در مسکو
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز سه شنبه بر آمادگی خود برای دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مسکو و یا هر مکان دیگری در جهان تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشرق، محمود عباس امروز سه شنبه طی سخنانی در کنفرانس خبری مشترک با همتای لهستانی خود در ورشو گفت که برای دیدار با بنیامین نتانیاهو در مسکو و یا هر مکان دیگری آماده است زیرا گفت وگو برای تشکیل دولت مستقل فلسطین مهم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


عباس همچنین بر پایبندی خود به صلح به عنوان گزینه ای بدون بازگشت تاکید کرد و گفت که این گزینه در آن واحد مصلحت برای فلسطین، اسرائیل و تمام جهان است.

وی در ادامه به استمرار تلاش ها برای پیدا کردن راهکار سیاسی و مسالمت آمیز بر اساس راه حل دو دولت و مشروعیت بین المللی و نیز تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرزهای سال 1967 که در کنار اسرائیل در امنیت و ثبات زندگی کنند، اشاره کرد.

عباس همچنین اهمیت برگزاری کنفرانس بین المللی صلح بنا به ابتکار فرانسه را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشنهاد دیدار دوجانبه بین او و نتانیاهو در تاریخ 8 ماه جاری میلادی در مسکو را پیشنهاد کرده است و وی با آن موافق است اما فرستادگان پوتین و نتانیاهو روز گذشته درخواست کردند که این دیدار به زمان دیگری موکول شود.

محمود عباس دیروز دوشنبه با میخائیل بوگدانوف فرستاده صلح ویژه روسیه به خاورمیانه در دفترش در رام الله دیدار کرد. هنوز نتایج این دیدار اعلام نشده است.

بوگدانوف قبل از عباس با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرد. دفتر نتانیاهو اعلام کرده که پیشنهاد روسیه برای  میزبانی دیدار عباس و نتانیاهو را بررسی می کند.

دفتر بنیامین نتانیاهو در بیانیه ای اعلام کرد که وی از آمادگی خود بدون هیچ پیش شرطی برای دیدار با عباس خبر داده است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت احارونوت هفته گذشته به نقل از برخی منابع آگاه تصریح کرد که دیدار احتمالی عباس و نتانیاهو در ماه اکتبر آینده و با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برگزار خواهد شد.

این روزنامه مدعی شد که نه عباس و نه نتانیاهو مخالفتی با این دیدار ندارند و عباس ترجیح داده که این دیدار به جای قاهره در مسکو برگزار شود آن هم به خاطر طرح صلح مصر که سیسی تلاش می کند آن را به جای طرح صلح فرانسه ارائه دهد.

این در حالی است که فرانسه اخیرا از طرح ابتکاری برای برگزاری کنفرانس بین المللی احیای روند سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد که در صورت شکست این مذاکرات، پاریس احتمالا دولت فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی در آوریل 2014 به علت اختلاف درباره ادامه فعالیت های شهرک سازی این رژیم در کرانه باختری اشغالی و بخش شرقی بیت المقدس اشغالی، شکست خورد.

مذاکرات سه جانبه صلح بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی با محوریت آمریکا در چندین دور برگزار شد اما ادامه شهرک سازیهای غیر قانونی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی و همچنین خلف وعده مقام های این رژیم در آزاد کردن شماری از فلسطینیان در بند باعث شد که مذاکرات صلح بار دیگر با شکست روبرو شود.

آمریکا در حالی محوریت مذاکرات صلح بین فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی را برعهده گرفت که تا کنون 43 قطعنامه شورای امنیت در محکومیت اقدامات این رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین را وتو کرده و در بسیاری از نشست بین المللی دیگر با اعمال نفوذ مانع از احقاق حقوق فلسطینی ها شده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه