اخبار داغ

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم:

تقویت خانواده تداوم نظام اسلامی را تضمین می کند/ شعار عدالت جنسی دولتمردان بر اساس کنوانسیون غربی حقوق کودکان است

تقویت خانواده تداوم نظام اسلامی را تضمین می کند/ شعار عدالت جنسی دولتمردان بر اساس کنوانسیون غربی حقوق کودکان است
حجت الاسلام سالک کاشانی به تشریح مهمترین مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پرداخت و بزرگترین افتخار خود در کمیسیون فرهنگی مجلس نهم و دهم را، احیای مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در تشریح مهم‌ترین مسائل سیاسی و فرهنگی کشور، سخنان خود را در سه محور  ابتدا بحث فرهنگی و ۱۶ سیاست ابلاغی  رهبر انقلاب در زمینه خانواده، موضوع دوم درباره قراردادهایFATF  و IPC  بحث سوم در ارتباط  با مسائل سیاسی بیان کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی با بیان اینکه رهبر انقلاب دغدغه بسیار جدی پیرامون مسائل فرهنگی دارند و به‌درستی معتقدند فرهنگ زیربنای صنعت، خدمات، کشاورزی و اقتصادی و همچنین مسائل اجرایی و قضایی کشور است، گفت: این فرمایش صحیح و بجایی است زیرا انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر  ارزش‌های اسلامی پایه‌گذاری شده و فرهنگ اسلام  عامل مهم حرکت انقلاب تا به امروز  بوده است.

,

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه اصول حاکم بر انقلاب اسلامی در قالب سه موضوع اساسی مشخص شده است تصریح کرد: موضوع نخست مردم در سطوح و بخش های مختلف هستند که پشتوانه مهم دین و انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند، به تعبیری مخاطب انقلاب اسلامی  مردم هستند که باید برای رشد علمی  و بصیرت افزایی حرکت کنند.

,

وی با تأکید بر اینکه عامل دوم برنامه‌های دینی است که ما بر قرآن  و عترت تکیه می‌کنیم، عنوان کرد: معتقدیم اگر برنامه‌ها خوب اجرا شود، زندگی مردم در رفاه، آسایش و آرامش خواهد بود و باید اشاره کرد نقطه مقابل  این مسئله را دشمن مجدانه پیگیر است.

,

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با اشاره به اینکه دشمن تلاش دارد قدرت تفکر را از مردم بگیرد، یادآور شد: اگر ما به مردم اجازه دهیم در چهارچوب نظام و انقلاب اندیشه کنند، صاحب پیشرفت خواهیم بود چرا که فرهنگ تفکر و تعقل باید با هم ترویج یابد.

,

وی اذعان کرد: محوریت جامعه اسلامی حاکمیت دینی است، محور از صدر اسلام تاکنون پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بودند و در زمان غیبت امام زمان، دیروز امام راحل و امروز رهبر فرزانه انقلاب است.

,

به گفته وی، رهبر انقلاب  همواره در مسئله  فرهنگ به اشکال مختلف  تکیه کرده اند و سیاست‌های متعددی را برای این موضوع به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کردند.

,

نماینده مردم اصفهان در مجلس خاطرنشان کرد: بر اساس اصل ۱۱۰ وظیفه رهبری تبیین سیاست‌های کلی نظام و هدایت جامعه در صراط توحید و ولایت است و سیاست‌های ابلاغی رهبری در زمینه خانواده از عمق نگاه و توجه رهبر انقلاب در مقابله با آسیب‌های اجتماعی خبر دارد.

,

وی تأکید کرد: اگر ما بخواهیم با آسیب‌های  اجتماعی چون رشد طلاق، مسائل الکلی، ده‌ها بزهکاری و آسیب‌های فرهنگی به بهترین شکل مقابله کنیم، باید با موضوعی که در همه این موارد، اولویت دارد، یعنی خانواده بپردازیم.

,

این نماینده مجلس ادامه داد: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی احیای مطالبات رهبری در کمیسیون فرهنگی مجلس را موردنظر قرار دادیم که حاصل آن تصویب قانون امربه‌معروف ونهی از منکر، طرح جمعیت و تعالی خانواده و قانون مساجد و تجهیز مساجد با ۴۰ ماده است.

,

حجت الاسلام سالک خاطرنشان کرد: مقابله با بیکاری و اشتغال افراد تحصیل‌کرده، مقابله با فقر و فقرزدایی از اولویت های مهم دیگر است ولی مهم‌تر از آن بحث خانواده در این عرصه است چرا که توجه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی  به سیاست‌های ۱۶گانه  ابلاغی رهبر انقلاب در موضوع خانواده حائز اهمیت است.

,

وی در ادامه به نخستین ماده این سیاست‌های ۱۶ گانه مبنی بر اینکه «ایجاد جامعه‌ای خانواده محور و تقویت و تحکیم خانواده و کارکردهای اصلی آن بر پایه الگوی اسلامی خانواده به‌عنوان مرکز نشو و نما و تربیت اسلامی فرزند و کانون آرامش‌بخش» اشاره کرد و افزود: نکته نخست آنکه سنگ بنای جامعه، خانواده است و باید از هرگونه  عاملی که باعث سقوط خانواده می‌شود، ممانعت کرد.

,

عضو فراکسیون ولایت مجلس دهم ابراز کرد: هر چه  خانواده پویاتر، بالنده‌تر و مستحکم‌تر باشد، جامعه ای  مبتنی بر خانواده‌های همگراتر خواهیم داشت و درنهایت آن جامعه، مقتدر و با معنویت است، بنابراین تقویت خانواده تقویت  جامعه است و تقویت جامعه، تضمین  بخش تداوم نظام جمهوری اسلامی است.

,

وی برجسته کردن کارکردهای ارتباط خانواده و مسجد برای حفظ و ارتقا هویت اسلامی و خیانت خانواده و جامعه را از دیگر سیاست‌های ابلاغی برشمرد و افزود: بر اساس ابلاغیه ۱۶ ماده رهبری  یکی از معضلات جامعه، ازدواج است و  بالا رفتن سن ازدواج یک خسارت اجتماعی است.

,

این نماینده مجلس دهم بیان کرد: سخنانی که امروزه پیرامون عدالت جنسیتی مطرح می‌شود، نشأت‌گرفته از کنوانسیون غربی حقوق کودکان در جهان است که با ارزش‌های ما در تضاد و تناقض کامل است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه