اخبار داغ

جلسه هیئت نظارت بر برجام فردا تشکیل می‌شود

جلسه هیئت نظارت بر برجام فردا تشکیل می‌شود
کلود بارتلون رئیس مجلس ملی فرانسه عصر امروز با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش ایلنا، شمخانی در این دیدار با اشاره به نقش مهم تبادل هیئت‌های سیاسی و پارلمانی در درک و شناخت متقابل و همکاری‌ها میان دو کشور تاکید کرد؛ به فعلیت رساندن این همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و سیاسی تاثیر مثبتی بر روابط ایران و فرانسه خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


دبیر شورای عالی امنیت ملی یادآور شد، فرصت های مناسب همکاری اقتصادی همواره باقی نمی‌ماند و کشورها نباید منافع اقتصادی، تجاری و فرصت‌های شغلی مردم خود را به خاطر فشار کشورهای دیگر نادیده بگیرند.

وی افزود پس از برجام و لغو قطعنامه‌های شورای امنیت، ادامه صحبت از تحریم کشورها بی معناست و اصولا در این شرایط نمی‌توان منافع و روابط اقتصادی کشورها را با قوانین یکجانبه محدود کرد.

علی شمخانی گفت؛ گسترش و طولانی شدن بحران سوریه به نفع منطقه و اروپا نیست و فرانسه به عنوان یکی از کشورهایی که آسیب تروریسم را احساس کرده بایستی اقدامات جدی‌تری را برای مسدودسازی روند کمک رسانی نظامی، اطلاعاتی و مالی به تروریست‌ها صورت دهد.

نماینده مقام معظم رهبری افزود: عدم پذیرش پناهجویان و بدرفتاری با آنان توسط کشورهای اروپایی با معیارهای حقوق بشری و انسانی فاصله دارد و نشان‌دهنده عدم مسئولیت‌پذیری در قبال مردم گرفتار در بحران تروریسم است.

وی گفت؛ مردم سوریه در مناطقی که تحت تسلط داعش و القاعده است نیازمند امدادرسانی فوری هستند و در این شرایط کشورهای اروپایی قوانین تحریمی علیه دولت سوریه تصویب می‌کنند که این مسئله تناقضی آشکار در رویکردهای انسان دوستانه است.

دریابان شمخانی با بیان اینکه برخی طرف‌های غربی به دنبال تعمیق و دائمی‌سازی بحران در منطقه هستند تصریح کرد؛ هر صحبتی که بیانگر تغییر نقشه سیاسی و مرزهای جغرافیایی کشورها باشد موجب تشدید مناقشات و تنش‌ها خواهد شد.

 کلود بارتلون رئیس مجلس ملی فرانسه نیز در این دیدار با مثبت ارزیابی کردن گسترش روابط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور گفت؛ شرایط همکاری‌های تجاری، اقتصادی و بانکی پس از برجام بسیار مناسب است و فرانسه مایل به حداکثر استفاده از این فرصت است.

وی با اشاره به جدیت فرانسه در پیگیری دقیق اجرای تعهدات پذیرفته شده از سوی کشورهای مختلف در برجام گفت : اجرای تعهدات غرب در برجام به عنوان الزامی حقوقی و قانونی می‌بایست بدون فوت وقت و با جدیت جامه عمل بپوشد.

 رییس مجلس ملی فرانسه با تاکید بر عزم برخی کشورها برای استفاده ابزاری از حقوق بشر برای محدودسازی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: بسیاری از اشکالاتی که در این بخش مطرح می‌شود با گفت‌وگو و تبیین صحیح و دقیق قابل رفع می‌باشد.

وی افزود؛ فرانسه با اعتقاد کامل به ضرورت مبارزه مستمر با تروریسم کشورهای حامی داعش و مسیرهای جذب جوانان به این گروه را مورد رصد و ارزیابی قرار می‌دهد و با آن مقابله خواهد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه دیدار با رییس مجلس ملی فرانسه  و در پاسخ به سوالی گفت: جلسه نوبه‌ای هیئت نظارت بر برجام با حضور کلیه اعضا فردا برگزار می‌شود .

وی بررسی آخرین وضعیت اجرای تعهدات طرفهای غربی و ارزیابی اقدامات انجام شده با متن و روح برجام را مهمترین دستور جلسه فردا عنوان کرد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه